Πιο συγκεκριμένα, σε εκδήλωση την Παρασκευή για την παρουσίαση του νέου καλοκαιρινού προγράμματος της Sky express, η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε πως θα παραλάβει δύο νέα αεροσκάφη Airbus A321neo το 2023.
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία πήρε στα “χέρια” της ένα επιπλέον Airbus A320neo και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται ένα ακόμη, έναν μόλις χρόνο μετά τον πλήρη εκσυγχρονισμό του στόλου της SKY express με έξι Airbus A320neo, ένα Airbus A320ceo και έξι ATR 72-600. Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία την τελευταία διετία, εν μέσω πανδημίας επένδυσε σε Airbus μεσαίων αποστάσεων και ATR νέας και πράσινης τεχνολογίας, καθώς μάλιστα καλύπτει τους περισσότερους νησιωτικούς και “άγονους” προορισμούς.
Νέοι προορισμοί
Παράλληλα έχει ανεβάσει σημαντικά το μεταφορικό της έργο με νέους προορισμούς και αύξηση διαθέσιμων θέσεων. Μιλώντας, χαρακτηριστικά, στην εκδήλωση της παρουσίασης του νέου προγράμματος, η διευθύντρια επικοινωνίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών κα Ιωάννα Παπαδοπούλου τόνισε πως «η Sky express αποτελεί το απόλυτο successstory. Όπως σημείωσε, τo 2019 ήταν για το αεροδρόμιο της Αθήνας από πλευράς μεριδίου αγοράς μόλις στο 2,5% και φέτος, μετά από δύο δύσκολα χρόνια, έχει ανεβάσει το μερίδιό της στο 13% και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη (σ.σ. μετά την Aegean) αεροπορική εταιρεία για το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ενδεικτικό της ανάπτυξης της εταιρείας είναι το γεγονός ότι από την αρχή του 2022 μέχρι το τέλος Μαΐου, η SKY express σημείωσε αύξηση 200% ως προς την επιβατική κίνησή της σε σχέση με το 2019 και έχει μεταφέρει 600.000 επιπλέον επιβάτες κατά το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου.
Πυκνό δίκτυο
Η αεροπορική εταιρεία που έχει την έδρα της στο Ηράκλειο διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο εσωτερικού και πλέον πετάει σε πέντε προορισμούς του εξωτερικού: στη Λάρνακα, στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Ρώμη και στις Βρυξέλλες.
Παράλληλα με συμφωνίες interline που έχει συνάψει με παγκόσμιους κολοσσούς των αερομεταφορών, όπως η Air transtat, η Air France, η KLM, η Qatar Airways, η American Airlines, η Middle East Airlines, η Cyprus Airways, η easy jet και η Delta, η εταιρεία διασφαλίζει την εύκολη μετάβαση των ταξιδιωτών σε 34 ελληνικούς προορισμούς, ενισχύοντας σημαντικά τη βάση του πελατολογίου της.
Γ. Γρύλος: Η φετινή χρονιά εξελίσσεται πολύ καλό για τον ελληνικό τουρισμό
Μιλώντας, επίσης, στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο της επίσημης παρουσίασης του προγράμματος, ο κ. Ιωάννης Γρύλος, ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου IOGR στον οποίο ανήκει η Sky express σημείωσε ότι η φετινή σεζόν θα είναι εξαιρετική για την εταιρεία αλλά και τον ελληνικό τουρισμ’ο.
Σύμφωνα με τον κ. Γρύλο, το καλοκαίρι δείχνει ότι θα πάει πολύ καλά, αν δεν προκύψουν αστάθμητοι παράγοντες κυρίως στο γεωπολιτικό πεδίο. Επίσης σημείωσε πως «ρόλο θα παίξει το πόσο θα επηρεάσει τους ξένους καταναλωτές η ακρίβεια, το κόστος ενέργειας και όλοι αυτοί οι παράγοντες».
Αναφορικά με το πτητικό έργο της Sky express τόνισε πως όλοι οι προορισμοί πηγαίνουν καλύτερα από το 2019. To δίμηνο Απριλίου – Μαΐου καταγράφηκε αύξηση 15% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 τόσο για τις αφίξεις αεροσκαφών όσο και για τα έσοδα στο handling. Τόνισε πως μικροί προορισμοί πηγαίνουν εξαιρετικά, ενώ νησιά όπως Πάρος, Νάξος και Μήλος έχουν μέση πληρότητα σχεδόν 90% στα αεροπλάνα μέχρι τον Αύγουστο.
Για τα δρομολόγια εξωτερικού ο κ. Γρύλος σημείωσε ότι «τρέχουν» με πληρότητα άνω του 72% το Μάιο, ενώ η ωρίμανση του δικτύου έγινε νωρίτερα από τις προσδοκίες.
Η έλλειψη προσωπικού
Αναφερόμενος στο μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού ο κ. Γρύλος τόνισε ότι είναι ένα γενικευμένο πρόβλημα καθώς «έχει φύγει ένα κομμάτι εργαζομένων από την αγορά όχι αδίκως, δικαιολογημένα, γιατί είχαν κακοποιηθεί και τώρα τιμωρούν άλλους εργοδότες. Πρόκειται για μια νέα πανδημία» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Η σοβαρή έλλειψη εργαζομένων, ενδέχεται να προκαλέσει πρόβλημα στην ποιότητα του προϊόντος. Η αεροπορία προς το παρόν δεν έχει πρόβλημα, όμως στο ξενοδοχειακό κομμάτι υπάρχουν ελλείψεις.
Σχολιάζοντας τη διακοπή του δρομολογίου Αθήνα – Γιάννενα, ο πρόεδρος της εταιρείας τόνισε πως «είναι ένα δύσκολο αεροδρόμιο, είχαμε ανάγκη αεροσκαφών σε άλλους προορισμούς, ενώ η ύπαρξη δύο αεροπορικών, όπως και στην Καβάλα δεν «χωράνε». Δεν έπαιζε ρόλο τόσο η πληρότητα, όσο το γεγονός ότι δεν είχε προοπτική το συγκεκριμένο δρομολόγιο μελλοντικά».
Οι άλλες δρασητριότητες
Για το λιμάνι του Ηρακλείου το οποίο ο όμιλος διεκδικεί, ο κ. Γρύλος εξέφρασε την αισιοδοξία του, ενώ αναφορικά με την πώληση της εταιρείας Terra Creta, ο κ. Γρύλος επισήμανε πως είχε φτάσει σε ένα ψηλό σημείο και έπρεπε να πάει στο επόμενο. Εμείς θέλουμε να επικεντρωθούμε στον τομέα της αεροπορίας, δεν μπορούσαμε να δώσουμε και εκεί. Έτσι κρίναμε ότι δεν πρέπει να κρατάμε όμηρο την εταιρεία και το management. Σ’ αυτό το σημείο επισήμανε πως «θα μπορούσαμε να πιάσουμε υψηλότερο τίμημα αν τη δίναμε σε fund, όμως εμείς θέλαμε να πάει σε χέρια με παράδοση στα τρόφιμα, κοινή κουλτούρα και αρχές, γιατί επηρεάζει σημαντικά την τοπική κοινωνία και τους παραγωγούς.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr