Παράλληλα, θα μείνουν στο «κόκκινο» και το 2022 με μειωμένες απώλειες ωστόσο στα 11,6 δισεκ. δολάρια, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα (4/10) η ένωσή τους IATA (Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών).
Αυτές οι προβλέψεις που δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης της IATA που πραγματοποιείται στη Βοστόνη (ΗΠΑ), είναι πιο απαισιόδοξες από εκείνες του Απριλίου, όταν η οργάνωση ανακοίνωσε πως ανέμενε απώλειες 47,7 δισεκ. δολαρίων φέτος.
Η IATA αναθεώρησε επίσης προς τα πάνω τις απώλειες που υπέστησαν οι εταιρίες το 2020, στα 137,7 δισεκ. έναντι 126,4 δισεκ.
Η κατάσταση διαφέρει ωστόσο ανάλογα με τις ζώνες δραστηριότητας: οι αμερικανικές εταιρίες, που επωφελούνται από μια ισχυρή εσωτερική αγορά, θα είναι οι μοναδικές σε θετικό οικονομικό έδαφος το 2022 με αναμενόμενο κέρδος 9,9 δισεκ. δολαρίων, σύμφωνα με την IATA.
Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές εταιρίες, που είναι πιο εκτεθειμένες σε δίκτυα μεγάλων αποστάσεων που εξακολουθούν να έχουν προβλήματα εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών, θα παραμείνουν καθαρά ελλειμματικές το 2022 με προβλεπόμενες απώλειες ύψους 9,2 δισεκ. δολαρίων, το οποίο ωστόσο είναι κάτω από το μισό σε σχέση με το 2021 (20,9 δισεκ.).
Πράγματι, οι εσωτερικές αγορές στο σύνολό τους αναμένεται να φθάσουν το 2021 περίπου το 73% της ζήτησης του 2019, του τελευταίου πλήρους έτους πριν από την κρίση, και το 93% το 2022.
Αντίθετα, οι διεθνείς αεροπορικές μετακινήσεις θα παραμείνουν μειωμένες, στο 22% των επιπέδων του 2019 το 2021, και στο 44% το 2022, σύμφωνα με την IATA.
Σε παγκόσμια κλίμακα, η IATA αναμένει επίσης πως 2,3 δισεκ. άνθρωποι θα πάρουν το αεροπλάνο το 2021 και 3,4 δισεκ, το 2022, «περίπου στα επίπεδα του 2014, και πολύ πιο κάτω από τα 4,5 δισεκ. του 2019». Ο αριθμός αυτός έπεσε στο 1,8 δισεκ. το 2020.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr