Αναλυτικά, ο κ. Βασιλάκης εκτιμά ότι το τρίτο τρίμηνο θα κινηθεί στο επίπεδο του 80% του 2019 όπως ήταν και το δίμηνο Ιούλιος και Αύγουστος και θα είναι το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Τα υψηλά επίπεδα της ζήτησης οδήγησαν την εταιρεία στην απόφαση να επιταχύνει τις παραδόσεις από Airbus και να φτάσει στα 30 νέα αεροσκάφη ως το 2023, καλύπτοντας την καθυστέρηση στις παραδόσεις του 2021.
Πολύ ισχυρότερη χρονιά αναμένει το 2022 για τη σεζόν που θα ξεκινήσει, από το Μάρτιο, σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, τονίζοντας ότι θεωρεί ότι το μεγαλύτερο βάρος των επιπτώσεων της πανδημίας είναι πλέον πίσω μας. «Ο βαθμός ανάκαμψης», σημείωσε, «εξαρτάται από το πόσο γρήγορα οι Έλληνες θα αποφασίσουν να ξεκινήσουν και πάλι τα ταξίδια αναψυχής στο εξωτερικό και από το πότε θα επανέλθουν και τα εταιρικά ταξίδια». Το 2021 ήταν η βάση για την επαναφορά στην κανονικότητα, είπε.
«Υπάρχουν πλέον νέες τάσεις, η Αθήνα είναι δημοφιλής ως βάση για ταξίδια στην υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ δημοφιλείς έχουν γίνει και οι συνδέσεις με τα μικρά νησιά», σημείωσε ο Πρόεδρος της εταιρείας. Η Αθήνα, το Ηράκλειο και η Θεσσαλονίκη είναι οι βάσεις που εκτιμά ότι θα έχουν ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια ενώ σημείωσε ότι ότι ζημιά έχει γίνει στους προορισμούς πόλης έχει τελειώσει και πλέον θα τους δούμε να ανακάμπτουν. Τόνισε ότι η ελληνική τουριστική αγορά ανέκαμψε πιο γρήγορα από την ευρωπαϊκή κάτι που είναι θετικό για την Aegean γιατί η ζήτηση είναι αυξημένη αλλά και αρνητικό γιατί είναι αυξημένος και ο ανταγωνισμός. Όπως είπε το flight recovery, η επαναφορά των πτήσεων στην Ελλάδα έφτασε το 95% τον Αύγουστο καθώς πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες επανέφεραν τις πτήσεις στην Ελλάδα λόγω της αυξημένη τουριστικής ζήτησης. Ο μέσος όρος της επαναφοράς πτήσεων των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών έφτασε το 70% και η Aegean όπως είπε έφτασε το 80%.
Πρόγραμμα παραλαβής αεροσκαφών από Airbus
Τα θετικά δεδομένα για την επαναφορά της ζήτησης και η καλή ρευστότητα της εταιρείας είχε σαν αποτέλεσμα επαναδιαπραγμάτευση στις παραδόσεις των Airbus. Η ρευστότητα της εταιρείας, σημείωσε ότι είναι στα 350-380 εκατ. ευρώ και δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να επιταχύνει το πρόγραμμα παραλαβών και πληρωμών των νέων αεροσκαφών που έχει παραγγείλει από την Airbus. Όπως είπε το 2022 πρόκειται να παραλάβει 12 νέα αεροσκάφη και ακόμη 10 το 2023 ενώ το σύνολο των παραδόσεων θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2026. Στο μεταξύ όμως η εταιρεία από το 2023 θα έχει φτάσει στην κρίσιμη μάζα των 30 νέων αεροσκαφών, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της. Με τον τρόπο αυτό αναπληρώνει την καθυστέρηση στις παραδόσεις του 2021.
Το δεύτερο τρίμηνο
Κατά το δεύτερο τρίμηνο η πτητική δραστηριότητα του Ομίλου Aegean παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, ήτοι μόλις στο 35% της αντίστοιχης δραστηριότητας του 2019 σε χιλιομετρικές θέσεις, με σημαντική αύξηση όμως συγκριτικά με το 2020. Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος πραγματοποίησε 15,000 πτήσεις με την επιβατική κίνηση να ανέρχεται στους 1,2 εκατ. επιβάτες. Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε σε €108,6 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 168,8% συγκριτικά με το 2020 με τις καθαρές ζημιές μετά από φόρους να περιορίζονται σε €33,9 εκατ. από ζημιές €73,4 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Στο πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 18,4% και ανήλθε σε €152,8 εκατ., ενώ οι καθαρές ζημιές μετά από φόρους ανήλθαν σε €78,4 εκατ., από €158,8 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες στο δεύτερο τρίμηνο ήταν θετικές για πρώτη φορά από την αφετηρία της κρίσης το Μάρτιο του 2020, κυρίως λόγω της έναρξης προπώλησης εισιτήριων για το καλοκαίρι. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €545,7 εκατ. την 30.06.2021, μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου των €60 εκατ., αλλά χωρίς να έχουν ακόμη προσαυξηθεί από την εκταμίευση της κρατικής ενίσχυσης η οποία πραγματοποιήθηκε στις αρχές Ιουλίου (δεύτερο εξάμηνο του έτους)..
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr