Σύμφωνα με όσα αναφέρει ανακοίνωση του υπ. Οικονομικών, «η πρόβλεψη αυτή καθίσταται απαραίτητη διότι πρόκειται για καίριες υποδομές της χώρας, των οποίων η εύρυθμη λειτουργία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ομαλή διαβίωση στις περιοχές που εξυπηρετούν, και επειδή οι συγκεκριμένες υποδομές υπέστησαν ιδιαίτερα βαρύ πλήγμα από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης και τους συνακόλουθους, αναγκαίους, περιορισμούς στις μετακινήσεις».
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το υπ. Οικονομικών, «στην περίπτωση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων Αιγαίου, Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου, η οικονομική αποκατάσταση των παραχωρησιούχων υλοποιείται μέσω συμφωνίας, που συνάφθηκε, κατ’ εφαρμογή των από 14 Δεκεμβρίου 2015 Συμβάσεων Παραχώρησης, μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, των παραχωρησιούχων εταιρειών και του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τα τρία συναρμόδια Υπουργεία – Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών, και Εθνικής Άμυνας. Το ποσό της καταβλητέας αποζημίωσης συμφωνήθηκε να εξοφληθεί διά συμψηφισμού με πληρωτέες αμοιβές των παραχωρησιούχων προς το ΤΑΙΠΕΔ». Οι συμψηφισμοί αυτοί φτάνουν τα 177 εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια ώρα όπως τονίζει το Υπ. Οικονομικών, «στην περίπτωση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η οικονομική αποκατάσταση του παραχωρησιούχου υλοποιείται μέσω της διαδικασίας των εγκρινόμενων κρατικών ενισχύσεων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 107 παρ.2 περ. β της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), και θα πραγματοποιηθεί συνδυαστικά, διά της άμεσης επιχορήγησης και διά συμψηφισμού με υποχρεώσεις καταβολής αμοιβής για τη χορήγηση προς αυτόν δικαιωμάτων, σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου». Αθροιστικά η ενίσχυση φτάνει τα 130 εκατομμυρίων εκ των οποίων τα 51,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν σε μετρητά, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά συμψηφισμούς.
«Με τον τρόπο αυτό, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών παρέχουν ενεργά τη δίκαιη και αναλογική αρωγή τους στις κομβικής σημασίας υποδομές της χώρας, των οποίων η αδιάλειπτη λειτουργία αποτελεί προτεραιοποιημένη παρεχόμενη υπηρεσία προς τους πολίτες» αναφέρει το υπ. Οικονομικών που βέβαια θα θέσει την όλη διαδικασία προς έγκριση από τις κοινοτικές αρχές της ΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά το 2020 μειώθηκε κατά 68,4% στα 8,07 εκατομμύρια επιβάτες από 25,57 εκατομμύρια επιβάτες το 2019. Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport-Greece η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 71,4% στα 8,6 εκατομμύρια από 30,15 εκατομμύρια.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr