Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, ο υφυπουργός Υγείας, κ. Βασίλης Κοντοζαμάνης, ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Γιάννης Παράσχης, ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, ο αντιπρόεδρος Ευρώπης της IATA, κ. Ραφαέλ Σβάρτσμαν, ενώ ο επικεφαλής οικονομολόγος της ΙΑΤΑ, κ. Μπράιαν Πιρς παρουσίασε στοιχεία για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην ελληνική και ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία και οικονομία.
Τα μέτρα στήριξης
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η δραστική μείωση της ζήτησης στον τομέα των αερομεταφορών απειλεί τη βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιρειών, με εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας σε κίνδυνο και υπογράμμισε ότι ο κλάδος παίζει κρίσιμο ρόλο και στον τουρισμό, για αυτό και η κυβέρνηση έχει λάβει μέτρα για τη στήριξη του από τον Ιούνιο.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, έχουν ληφθεί οριζόντια μέτρα, όπως η στήριξη των εργαζόμενων σε εταιρείες που έχουν αναστείλει τις δραστηριότητες τους, η επιδότηση της ασφάλισης και φορολογίας μέσω του προγράμματος ΣΥΝ - ΕΡΓΑΣΙΑ τουλάχιστον μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2020, ειδικό φορολογικό καθεστώς για το ιπτάμενο προσωπικό, 20 ευρώ αποζημίωση για όλες τις πτήσεις του Απριλίου και του Μαΐου 2020, μείωση του ΦΠΑ σε όλο τον τομέα των μεταφορών.
Η Ελλάδα είχε προτείνει την υιοθέτηση ενός «υγειονομικού διαβατηρίου»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ότι οι κυβερνητικές πολιτικές πρέπει να εξισορροπούν μεταξύ της ανάγκης για στήριξη και του κινδύνου στρέβλωσης του ανταγωνισμού. Έθεσε επίσης το ζήτημα της βιωσιμότητας την επόμενη ημέρα και της στήριξης των εργαζόμενων, αλλά και της σύνδεσης των πολιτικών στήριξης των αερομεταφορών με την στρατηγική για μετάβαση σε χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι, από την πρώτη ημέρα της υγειονομικής κρίσης, η Ελλάδα επέμεινε στην ανάγκη μίας κοινής και ενιαίας προσέγγισης της ΕΕ όσον αφορά π.χ. στις προϋποθέσεις εισόδου - εξόδου στα ευρωπαϊκά κράτη, με στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στον κλάδο των αερομεταφορών.
Ανέφερε ειδικότερα ότι η Ελλάδα είχε προτείνει την υιοθέτηση ενός «υγειονομικού διαβατηρίου», που θα διευκόλυνε όλους τους ενδιαφερόμενους: Επιβάτες, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, προσωπικό υγειονομικού ελέγχου. Σε κάθε περίπτωση, κατέληξε ο κ. Καραμανλής, η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα Κράτη Μέλη καταβάλλουν, την στιγμή αυτή, μεγάλες προσπάθειες για να βρεθεί μία ενιαία προσέγγιση σε όλα τα θέματα, που επηρεάζουν την αεροπορική βιομηχανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr