Τα κυβερνητικά προγράμματα στήριξης μεγάλων ομίλων, όπως η Lufthansa συνοδεύονται από την απαίτηση να εγκαταλείψουν πολύτιμα slots σε κομβικά αεροδρόμια και οι low cost αεροπορικές σπεύδουν να τα «στοχοποιήσουν».
Οι low cost εταιρείες έλαβαν μέτρια στήριξη. Ryanair, Wizz και EasyJet άντλησαν αθροιστικά 1,5 δισ. στερλίνες από το ειδικό ταμείο της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ Air France-KLM πήραν βοήθεια 7 δισ. ευρώ και η Lufthansa 9 δισ. ευρώ. Παράλληλα, κινήθηκαν πολύ ταχύτερα σε ότι αφορά τους περιορισμούς κόστους, με την Ryanair για παράδειγμα, να κόβει 3.000 θέσεις εργασίας πριν από περίπου ένα μήνα.
Στο πλαίσιο της διάσωσης η Lufthansa καλείται να αποδεσμεύσει 24 slots στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου. Πρόκειται για συγκεκριμένες ώρες αναχώρησης/άφιξης πτήσεων που αποτελούν «φιλέτο».
Με βάση τη συμφωνία οι χρονοθυρίδες αυτές μπορούν να δοθούν τους πρώτους 18 μήνες μόνο σε αεροπορικές που δεν πετούν σήμερα στα συγκεκριμένα αεροδρόμια. Αυτό επιτρέπει στην Ryanair που πετά προς Φρανκφούρτη να στοχεύσει το Μόναχο και στην EasyJet να κάνει το αντίθετο. Από την πλευρά της, η Wizz τρίτος μεγαλύτερος low cost παίκτης, δεν πετά προς κανένα από τα δυο αεροδρόμια, αν και η διοίκησή της προειδοποιεί ότι «είναι θέμα χρόνου» οι πτήσεις προς αεροδρόμια «πρώτης γραμμής», αντί αυτών με χαμηλά κόστη που επιλέγουν κυρίως οι low cost εταιρείες.
Από την άλλη πλευρά, η Air France-KLM, όπως σημειώνει το Bloomberg ετοιμάζεται να κόψει το 40% των εσωτερικών πτήσεων στη Γαλλία ως τα τέλη του 2021. Πιθανόν να χρειαστεί να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου κάτι που θα οδηγήσει σε έρευνα από την ΕΕ και αυτή με τη σειρά της να ανοίξει το δρόμο για να απελευθερωθούν slots στα πολυσύχναστα αεροδρόμια του Παρισιού και του Άμστερνταμ.
Στην Ιταλία, η κυβέρνηση είχε κρατικοποιήσει την Alitalia, που ήταν σε καθεστώς προστασίας, πριν καν ξεσπάσει η πανδημία. Η ΕΕ αναμένεται να αρχίσει έρευνα και η διαθεσιμότητα slots σε Ρώμη και Μιλάνο μπορεί να είναι το αποτέλεσμα.
Τέλος, British Airways και Virgin Atlantic Airways Ltd έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι θα φύγουν από το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου προκειμένου να επικεντρώσουν τις δραστηριότητές τους στο Heathrow. Σε μια τέτοια εξέλιξη το Gatwick θα αξιοποιήσει το στάτους που έχει ως χαμηλού κόστους αεροδρόμιο που απευθύνεται σε ταξιδιώτες διακοπών αφήνοντας την EasyJet χωρίς ανταγωνισμό ως τον μεγάλο πελάτη και θα προσφέρει ευκαιρία στις Ryanair και Wizz να διευρύνουν την παρουσία τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr