Οπως θυμίζει το CNBC, η πανδημία της Covid-19 έχει οδηγήσει τις χώρες σε «λουκέτα», με πολλές κυβερνήσεις να επιβάλουν αυστηρούς περιορισμούς στην καθημερινή ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων.
Τα περιοριστικά μέτρα, τα οποία ποικίλλουν στην εφαρμογή τους σε όλο τον κόσμο, αλλά περιλαμβάνουν γενικά το κλείσιμο των σχολείων, την απαγόρευση δημόσιων συγκεντρώσεων και την κοινωνική αποστασιοποίηση, έχουν εφαρμοστεί σε 187 χώρες ή περιοχές, σε μία προσπάθεια να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του ιού.
Η ζήτηση για Ενέργεια έχει δεχθεί μεγάλο σοκ, λόγω της κρίσης της δημόσιας υγείας, καθώς τα ταξίδια διεθνώς έχουν σχεδόν τραβήξει χειρόφρενο.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας εμπορευμάτων της Goldman Sachs, Jeff Currie η σοβαρή απώλεια στην ζήτηση πετρελαίου προήλθε κυρίως από τρεις τομείς: Την πτώση της ζήτησης για μετακίνηση, τις απώλειες ζήτησης αργού από την βιομηχανία, καθώς και την πτώση της ζήτησης για αεροσκάφη.
Η ζήτηση στον κλάδο των μετακινήσεων και στον τομέα της βιομηχανίας θα πρέπει να ανακάμψει αρκετά γρήγορα, είπε ο Currie, αλλά η ζήτηση για αεροσκάφη θα είναι η πιο αδύναμη.
«Μέχρι στιγμής, τείνουμε να πιστεύουμε ότι όταν δούμε μία ομαλοποίηση παγκοσμίως, θα επιστρέψει και η ζήτηση για αναψυχή. Αυτό που δεν θα δούμε να επιστρέφει, είναι αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Currie κατά τη διάρκεια βιντεοκλήσης με τους δημοσιογράφους του CNBC.
«Νομίζω ότι θα χαθεί ένα καλό κομμάτι της ζήτησης από πτήσεις που θα σχετίζονται με επαγγελματικά ταξίδια. Η βασική μας υπόθεση είναι ότι θα χαθούν περίπου 2 με 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα από αυτά», πρόσθεσε.
Ο Currie είπε επίσης ότι η αμερικανική τράπεζα επενδύσεων δεν αναμένει πως η ζήτηση πετρελαίου θα εξομαλυνθεί στα επίπεδα που ήταν πριν από την κρίση, έως το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Όταν ρωτήθηκε αν περιμένει πως η μειωμένη ζήτηση για καύσιμα αεροπλάνων θα είναι μόνιμη, απάντησε: «Βλέπω και εγώ μόνος μου ότι το Zoom αντικατέστησε πολύ καλά το αεροπλάνο και τις πτήσεις στην άλλη άκρη του κόσμου. Και βλέποντας τις διαδρομές που σχεδιάζουν οι αεροπορικές εταιρείες όταν επιστρέψουν, δεν πρόκειται να είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτό που ήταν προηγουμένως».
«Οπότε, είναι 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα ή 3 εκατ. οι απώλειες; Μένει να φανεί. Θα υπάρξει μόνιμος αντίκτυπος στην συμπεριφορά των επιχειρήσεων και την προθυμία να μπουν στο Zoom; Η απάντηση είναι ναι, απολύτως ναι».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr