Οι λειτουργικές ζημιές ανήλθαν σε 815 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική εταιρεία να προβλέπει πως η ζήτηση μπορεί να χρειαστεί «αρκετά χρόνια» για να ανακάμψει, μεταδίδει το Reuters.
Όπως προειδοποίησε ο CFO της αεροπορικής, Frederic Gagey, τον Μάρτιο σημειώθηκε μια «απότομη βουτιά στα έσοδα που προφανώς θα επεκταθεί σε όλο το β’ τρίμηνο».
Τα έσοδα της Air France-KLM κατέγραψαν πτώση 15,5% το α’ τρίμηνο στα 5,02 δισ. ευρώ, με τις καθαρές ζημιές να διευρύνονται σε 1,8 δισ. ευρώ από 324 εκατ. ευρώ.
Πολλές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ζητήσει κρατική βοήθεια στην προσπάθειά τους να μειώσουν τα κόστη και να διατηρήσουν μετρητά ως αντίδραση στην πρωτοφανή παγκόσμια κρίση που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού.
Η Air France-KLM, που έλαβε 7 δισ. ευρώ από τη Γαλλία και αναμένει άλλα 2-4 δισ. ευρώ από την Ολλανδία, εκτιμά πως θα μειώσει το β’ τρίμηνο στα 400 εκατ. ευρώ το ρευστό που «καίει» κάθε μήνα, χάρη στις περικοπές κόστους και τις χρηματοδοτούμενες από το κράτος αναγκαστικές άδειες του προσωπικού της, που εξοικονομούν 350 εκατ. ευρώ το μήνα.
Ωστόσο, οι λειτουργικές ζημιές θα διευρυνθούν «σημαντικά» το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου, καθώς αναμένεται πως το 95% των πτήσεων δεν θα πραγματοποιηθούν, λόγω του συνδυασμό περιορισμών στα ταξίδια και κατάρρευσης της ζήτησης.
Ο όμιλος προβλέπει πως για πρώτη φορά στην ιστορία της θα εμφανίσει ζημιά στα λειτουργικά EBITDA στο σύνολο της χρήσης, όπως δήλωσε ο CFO, ενώ η ζήτηση «δεν αναμένεται να ανακάμψει στα προ-κρίσεως επίπεδα για πολλά ακόμα χρόνια».
Η Air France-KLM απέσυρε επισήμως το προ-κρίσεως guidance της για το 2020, ενώ γνωστοποίησε πως τώρα σχεδιάζει να μειώσει τον στόλο των αεροσκαφών της κατά 20%. Το σχετικό «σχέδιο μεταμόρφωσης» θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες στους επενδυτές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr