Πιο συγκεκριμένα, ο David O’Brien, εμπορικός διευθυντής της low cost αεροπορικής χτες μιλώντας στα ΜΜΕ σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας έκανε λόγο για την ετοιμότητα της εταιρίας να πετάξει και πάλι σε προορισμούς εσωτερικού, εφόσον ακολουθηθεί από τους operator των αεροδρομίων ή και την πολιτεία πιο ευέλικτη οικονομική πολιτική στις χρεώσεις τελών. Σύμφωνα πάντως με στελέχη του ΔΑΑ η εμπορική πολιτική του «Ελ. Βενιζέλος» παραμένει ως έχει, με συνεχή παροχή κινήτρων στις αεροπορικές, κάτι που αφορά και την ιρλανδέζικη εταιρία που και γι’ αυτό το λόγο έχει ενεργή παρουσία από την Αθήνα.
Η περίπτωση των Χανίων
Ειδικά για τα Χανιά, μιλώντας στο Reporter.gr, o David O’Brien, δήλωσε την ετοιμότητα της εταιρίας να επιστρέψει το 2021 εφόσον υπάρξουν χρονοθυρίδες (slots). Αυτό βέβαια συνδέεται, όπως αναφέρεται από την πλευρά της Ryanair, με την επίλυση του θέματος με το ραντάρ προσέγγισης που εκκρεμεί εδώ κι τρία χρόνια. Η ιρλανδέζικη αεροπορική πριν από ενάμιση χρόνο είχε κλείσει τη βάση της στο αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», μεταφέροντας τα αεροπλάνα σε πιο αποδοτικά δρομολόγια. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία συζητά με την Fraport αν και όπως φαίνεται η τελευταία ακολουθεί μια σταθερή πολιτική χωρίς να «ενδίδει» στις πιέσεις της low cost εταιρίας. Σημειώνεται ότι ήδη στο αεροδρόμιο Χανίων τρέχουν για τους επιβάτες τα τέλη των 18 ευρώ απότοκο της συμφωνίας παραχώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Χανίων της Ν.Δ. Μανούσου Βολουδάκη, ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, τόνισε ότι «η Fraport είναι υποχρεωμένη με βάση της σύμβασης παραχώρησης, να προχωρήσει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας. Γνωρίζετε δε ότι το αεροδρόμιο καλύπτει και ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. Κατά τις διαπραγματεύσεις που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ τόνιζε ότι τα συστήματα που διαθέτει το αεροδρόμιο έπρεπε να αντικατασταθούν με σύγχρονα, αλλά δεν μπορούσαν να υπαχθούν σε κοινοτική χρηματοδότηση. Άρα ο παραχωρησιούχος έπρεπε να αγοράσει αυτό τον εξοπλισμό. H Fraport μας διαβεβαιώνει ακόμη και σήμερα ότι αναμένει τις προδιαγραφές για την άμεση αγορά του ραντάρ, αλλά ΥΠΑ και Πολεμική Αεροπορία δε μπορούν να συνεννοηθούν για τα χαρακτηριστικά του. Στις 23 Αυγούστου έγινε μάλιστα άλλη μία συνάντηση χωρίς αποτέλεσμα. Η ΥΠΑ λοιπόν πρέπει να αποδεχθεί τις ευαισθησίες και την πρόταση της Πολεμικής Αεροπορίας και να προχωρήσει στην προμήθεια του υλικού, ώστε να μην προβούμε σε τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, κάτι που θα απαιτήσει και τη σύμφωνη γνώμη της Fraport. Αυτή βέβαια είναι μία λύση που δεν θέλουμε. Είναι πραγματικό απίστευτη η κωλυσιεργία της προηγούμενης κυβέρνησης και των υπηρεσιών σε ένα απλό διαδικαστικό πρόβλημα. Δεσμευόμαστε ότι θα βρεθεί η σύμφωνη λύση για την αγορά των αναγκαίων αυτών συστημάτων», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Ζητεί κίνητρα
Πάντως, η πλευρά της Raynair πέρα από το θέμα του ραντάρ στα Χανιά επιμένει στην ανάγκη παροχής κινήτρων για να λειτουργεί σε δρομολόγια ανά την Ελλάδα σε 12μηνη βάση.
«Έχουμε πει κατ’ επανάληψη στις ελληνικές κυβερνήσεις να παρέχουν κίνητρα με φθηνότερες τιμές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για τις αεροπορικές που θα συνεχίζουν τα δρομολόγια κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Έτσι θα έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν την κερδοφορία τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με τις υψηλές πληρότητες, απορροφώντας οι ίδιες ένα μέρος των ζημιών από τις μειωμένες πληρότητες των χειμερινών μηνών», ανέφερε χθες το απόγευμα ο David O’Brien και προσέθεσε «Παρόλ’ αυτά, είμαστε εδώ και αυτό είναι σημαντικό, σε αντίθεση με την Thomas Cook. Επιπλέον εξακολουθούμε και αναπτυσσόμαστε στην Ελλάδα, έστω κι αν αυτό δεν είναι με τους ρυθμούς που θα θέλαμε. Για τη σεζόν που ξεκινά τον Απρίλιο του 2020 υπολογίζουμε να εξυπηρετήσουμε 6,6 εκατ. επιβάτες από 6,3 εκατ. επιβάτες κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν του 2019, νούμερο το οποίο θα μπορούσε να είναι στα 10 εκατ., εφόσον δίνονταν κίνητρα για φθηνότερες τιμές από τα ελληνικά αεροδρόμια».
Ανάπτυξη το 2020
Ο κ. Ο’Brien είπε χθες ότι η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώνεται στην εξασφάλιση όσο το δυνατόν πιο αποδοτικών δρομολογίων. Ήδη δε αναπτύσσεται δυναμικά στο Ισραήλ όπου υπάρχει σημαντική στήριξη της πολιτείας εκεί με επιδοτήσεις δρομολογίων, αλλά και στις περιοχές του Καυκάσου και πιο συγκεκριμένα σε Γεωργία και Αρμενία όπου βέβαια οι αερομεταφορές είναι πύλες σύνδεσης με την ΕΕ.
Όσον αφορά τώρα το πρόγραμμα για το 2020, οι θερινές συνδέσεις περιλαμβάνουν συνολικά 147 συνδέσεις, εκ των οποίων οι 14 καινούριες. Ενδεικτικά, το νέο πρόγραμμα από Αθήνα περιλαμβάνει συνολικά 37 δρομολόγια με 4 νέες συνδέσεις σε Βαρκελώνη, Νυρεμβέργη, Μαδρίτη, Τουλούζη. Από Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει συνολικά 34 συνδέσεις, εκ των οποίων οι τρείς νέες σε Πράγα, Μπορντώ, Αμμάν, από Χανιά 22 συνδέσεις (1 νέα σε Μασσαλία), από Ρόδο 13 συνδέσεις με μία νέα προς Πράγα, από Κεφαλονιά 5 συνδέσεις με δύο νέες σε Μπολόνια και Φραγκφούρτη, μία νέα σύνδεση από Καβάλα προς Βουκουρέστι, 4 συνδέσεις από Καλαμάτα εκ των οποίων οι δύο νέες προς Γκντάνσκ και Μιλάνο, ενώ στις 20 συνδέσεις είναι οι συνδέσεις της Κέρκυρας, 4 του Ηρακλείου, 4 της Μυκόνου, 3 της Κω, μία σύνδεση προς Σαντορίνη και μία ακόμη προς Ζάκυνθο.
Για το θέμα της Thomas Cook και το αν θα υποκαταστήσει αεροπορικές θέσεις που έχουν χαθεί, λόγω της κατάρρευσης του ταξιδιωτικού κολοσσού, ο κ. Ο’Brien ανέφερε ότι επί του παρόντος η εταιρεία δεν τις υποκαθιστά. Αντίθετα, με έμμεσο τρόπο πρόταξε το επιχειρηματικό της μοντέλο ως εναλλακτικό της Thomas Cook για τον ελληνικό τουρισμό. Αναφερόμενος επιπλέον στις επιδόσεις της low cost αεροπορικής σε σχέση με τη συνεισφορά της στον ελληνικό τουρισμό, είπε ότι υπολογίζεται στο 5,5%, ενώ το 56% επί του συνόλου της επιβατικής κίνησης είναι ξένοι.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr