Ειδικότερα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης υπέγραψε τη χρηματοδότηση της μελέτης του Ειδικού Αναπτυξιακού Σχεδίου το οποίο θα εκπονηθεί με την ευθύνη της Αναπτυξιακής Κρήτης Α.Ε. Σκοπός του Ειδικού Αναπτυξιακού Σχεδίου, είναι η εκτίμηση των επιπτώσεων στην περιοχή από την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου αεροδρομίου.
Στο ίδιο σχέδιο θα υπάρξει και η διατύπωση πρότασης για δέσμη μέτρων και έργων, τα οποία θα αφορούν την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την αξιοποίηση των ευκαιριών τις οποίες προσφέρει το νέο έργο, καθώς και την επιλογή του πλέον κατάλληλου μηχανισμού διαχείρισης, ο οποίος θα συγκροτηθεί με ευθύνη της Περιφέρειας Κρήτης και του Δήμου Μινώα Πεδιάδας σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή Κρήτης Α.Ε.
Έτσι μετά από 10 χρόνια περιπετειών, το έργο αναμένεται να ξεκινήσει με την διάρκεια των εργασιών που απαιτούνται να έχει υπολογιστεί στα 5 χρόνια.
Ανάδοχος του έργου έχει αναδειχτεί η αναδείχτηκε η ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR, ενώ το κατασκευαστικό κόστος που προσέφερε φτάνει τα 480 εκατ. ευρώ, περίπου 50% χαμηλότερο από το εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος του έργου που υπολογιζόταν σε 850 εκατ. ευρώ.
Τα τέλη χρήσης είναι κάτω από τα 20 ευρώ ενώ το ελληνικό δημόσιο θα διατηρήσει το 46% του μετοχικού ποσοστού του νέου αεροδρομίου.
Το νέο αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται ζωτικής σημασίας για την Κρήτη, δεδομένου ότι θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
Tο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.
Προβλέπονται, επίσης, 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη) και δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη).
Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.
Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr