Του Γιώργου Αλεξάκη
Έτσι από μια εταιρεία με δύο ελικοφόρα, σήμερα, βρίσκεται στη χωρία των 100 ισχυρότερων αεροπορικών εταιρειών του πλανήτη, με στόλο 60 αεροπλάνων. Τη χρονιά που πέρασε, διακίνησε 13,2 εκατ. επιβάτες (μαζί με την OLYMPICAIR). Μάλιστα κατάφερε σήμερα να εκτελεί 297 πτήσεις καθημερινά σε 44 χώρες.
Οι σταθμοί
Στο µεσοδιάστηµα η Aegean προχώρησε µε τολµηρές αποφάσεις που πλέον την έχουν καταστήσει εθνικό αεροµεταφορέα και µια από τις πλέον ισχυρές περιφερειακές εταιρίες. Από το 2002 ποντάροντας στην ανάπτυξη των διεθνών συνδέσεων και µεταφορών επένδυσε σε συστήµατα ηλεκτρονικών κρατήσεων και αγοράς εισιτηρίων, αλλά και στη συµµαχία µε την Star Alliance και τη Lufthansa. Παράλληλα από το 2006 ξεκίνησε µια στενή συνεργασία µε την Airbus για την προµήθεια των πρώτων ιδιόκτητων αεροπλάνων Α320, που αποτέλεσαν το µοχλό ανάπτυξης των διεθνών δροµολογίων σε µικρές και µέσες αποστάσεις.
Πλέον το 2018, όπως αναφέρει σταθερά ο Πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, που πήρε τη σκυτάλη από τον πατέρα του, κεντρικός στόχος είναι να «κλειδώσει» το ρόλο της ως ισχυρή περιφερειακή αεροπορική εταιρία στην Εγγύς Ανατολή και τη Νότια Ανατολική Ευρώπη, ζωτικό άλλωστε γεωπολιτικό χώρο και για την Ελλάδα.
Στο στόχο αυτό, σύµµαχο, αναµφισβήτητα, έχει τη ανοδική πορεία του Ελληνικού τουρισµού, τη γεωγραφική θέση της χώρας και του Διεθνούς Αεροδροµίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».
Η μεγάλη αγορά και οι αγορές στόχοι
Στον καµβά αυτό η Aegean σχεδιάζει το αύριο. Φέτος προχώρησε σε δύο κινήσεις που αποτελούν δικλείδες ανάπτυξης και κατοχύρωσης ενός ηγετικού ρόλου στην περιοχή. Η µία έχει να κάνει µε την «αγορά του αιώνα», την προµήθεια 42 αεροσκαφών, συνολικής αξίας τιµοκαταλόγου 5 δισ. δολαρίων. Με την παραγγελία των νέων αεροσκαφών, η Αegean θα έχει τη δυνατότητα να µειώσει το λειτουργικό της κόστος κατά 15%, ενώ θα µπορεί να πραγµατοποιεί µακρινότερα δροµολόγια, ως τα βάθη της Ρωσίας, την περιοχή του Πακιστάν και τη Δυτική Αφρική, σε µια συνολική ακτίνα 7,5-8 χιλιάδες χιλιόµετρα από τη βάση της στην Αθήνα.
Η µεγάλη αυτή επέκταση του στόλου καταδεικνύει την στρατηγική των επόµενων ετών για την εταιρία, να κρατήσει ένα ηγετικό ρόλο στην αγορά δροµολογίων µεσαίων αποστάσεων µε πύκνωση του δικτύου της στην Ευρώπη, τη Ρωσία, αλλά και την περιοχή του Κόλπου, όπου οι αναδυόµενες αγορές του Ιράν και των άλλων χωρών είναι µια µεγάλη ευκαιρία για τα ελληνικά φτερά. Ουσιαστικά η εταιρία µε όχηµα το ισχυρό της Brand αλλά και την καλή εικόνα της χώρας στην περιοχή ή τη δυνατότητα για µικρά break στην Αθήνα, ανοίγει δρόµους εκεί που οι ξένοι ανταγωνιστές διστάζουν ή δεν επιθυµούν να µπουν. Ακολουθεί ουσιαστικά τα χνάρια της ιστορίας τόσο του Μεγάλου Αλεξάνδρου όσο και το Βυζαντίου µε όρους πάντα γεωγραφικούς, εκεί δηλαδή που πάντα ο ελληνισµός εύρισκε ζωτικό οικονοµικό χώρο.
Το εκπαιδευτικό κέντρο
Άλλη µια κίνηση, επίσης, που τονώνει το στίγµα της Aegean είναι η δηµιουργία ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού κέντρου για πιλότους. Πρόκειται για µια επένδυση (προµήθεια ιδιόκτητων εξοµοιωτών πτήσης, εγκαταστάσεις κτλ) ύψους 30 εκατ. ευρώ, η οποία στοχεύει τόσο στην εκπαίδευση των πιλότων της εταιρείας, όσο και στην προσέλκυση ενδιαφέροντος για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών άλλων εταιρειών. Ανακοινώθηκε κατά την τελετή υπογραφής συµφωνίας µεταξύ της Aegean Airlines και της κατασκευάστριας αεροσκαφών Airbus για την προµήθεια 42 νέων αεροπλάνων της οικογένειας Α320 neo, από τον πρόεδρο της Aegean Ευτύχη Βασιλάκη.
Ουσιαστικά µέσα σε 18-24 µήνες προβλέπεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή εκπαιδευτικού κέντρου 12.000 τ.µ. στον Διεθνή Αερολιµένα Αθηνών µε ειδικά διαµορφωµένους χώρους διδασκαλίας και δύο σύγχρονους ιδιόκτητους εξοµοιωτές πτήσεων, για το πτητικό προσωπικό, δηλαδή πιλότους και πληρώµατα καµπίνας αεροπορικών εταιρειών.
Το πρόγραμμα των υποτροφιών
Η Aegean, όµως δε σταµατά εκεί, αλλά ποντάρει στη δηµιουργία νέων στελεχών µέσα από ένα πρόγραµµα υποτροφιών. Ουσιαστικά θέλει να χτίσει την νέα «φουρνιά» πιλότων για τη χώρα. «Συνδυάζοντας τεχνολογία και ανθρώπινο δυναµικό δεν έχουµε να φοβόµαστε για τίποτα», τονίζει εύγλωττα ο κ. Βασιλάκης που τον Ιούνιο ανακοίνωσε πως ξεκινάει ένα πρόγραµµα υποτροφιών/στήριξης σπουδών για 100 υποψήφιους πιλότους το 2018-2019.
Συγκεκριµένα, η Aegean θα αναλάβει µε συνδυασµό χορηγίας και εγγύησης δανείου το 90% του κόστους των σπουδών των νέων που θα συµµετέχουν στο πρόγραµµα. Μια υποστήριξη εξαιρετικά σηµαντική, αν σκεφτεί κανείς ότι το συνολικό κόστος σπουδών για κάθε µελλοντικό πιλότο, συµπεριλαµβανοµένης της εκπαίδευσης στον τύπο, ανέρχεται σε 75-80 χιλ. ευρώ.
Οι υποτροφίες θα ισχύουν για φοίτηση στις δύο πιο καθιερωµένες σχολές εκπαίδευσης πιλοτών στην Ελλάδα, την Εγνατία Αviation και την Global Aviation.
Τα καλά λόγια
Η πορεία της εταιρίας δεν ξέφυγε µάλιστα και από την µεγάλη γερµανική Frankfurter Allgemeine Zeitung, που την παραβάλει µε την πορεία της χώρας.
«H ελληνική αεροπορική εταιρία Aegean επωφελείται από την αναγέννηση της Ελλάδας», έγραψε πριν λίγες µέρες η γερµανική Frankfurter Allgemeine Zeitung, τονίζοντας ότι «κατά τη διάρκεια των ετών της κρίσης, οι ελληνικές περιφερειακές αερογραµµές διπλασίασαν τον τζίρο τους. Τώρα πλέον παραγγέλνουν δια µιας 42 αεροσκάφη τύπου Airbus... Ο κλάδος του τουρισµού στην Ελλάδα αναµένει φέτος να καταγράψει νέο ετήσιο ρεκόρ, µε την Aegean Airlines τη µεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ελλάδας, να προδιαγράφεται ότι θα είναι ένας από τους επωφελούµενους αυτής της ελληνικής επιτυχίας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr