Πιο συγκεκριμένα σε σχετικό υπόμνημα που επιδόθηκε σε συνάντηση με τη διοίκηση του «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» τονίστηκε η ανάγκη να καταστεί το αεροδρόμιο διεθνώς ανταγωνιστικό με υιοθέτηση ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών. Σύμφωνα με το υπόμνημα του Συνδέσμου η διαχειρίστρια εταιρία «θα πρέπει να διαμορφώνει όρους φιλικούς για την τουριστική ανάπτυξη, να αποτρέπει μονοπωλιακές πρακτικές και να διευκολύνει την προσέγγιση νέων αερομεταφορέων που θα φέρουν κοντά τον πλέον ανερχόμενο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας σε περισσότερες και ποιοτικότερες αγορές.»
Ο Σύνδεσμος επίσης τονίζει ότι τα τέλη χρήσης θα πρέπει να δίνουν κίνητρα κι όχι να αποτρέπουν εταιρίες να το χρησιμοποιούν, ειδικά στις αρχές και τις απολήξεις της σεζόν.
Τέλος καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να εργαστούν ώστε τα Χανιά να καταστούν προορισμός ποιότητας, όπου η ζήτηση θα είναι ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα.
Το υπόμνημα του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης
«Ο τουρισμός για την Κρήτη, όπως και για την Ελλάδα συνολικά, αποτελεί την κύρια πηγή απασχόλησης, αλλά και βασικό εργαλείο ανάπτυξης με αποτύπωμα, αλλά και πολλά υποσχόμενη δυναμική, σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Ειδικά στα χρόνια της κρίσης λειτούργησε και βέβαια εξακολουθεί να λειτουργεί, ως βασικό ανάχωμα στη φτωχοποίηση, τον κοινωνικό εκφυλισμό και την οικονομική εξαθλίωση.
Ειδικά σε μια Περιφέρεια όπως αυτή της Κρήτης, όπου με βάσει τα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η συμμετοχή του τουρισμού στην διαμόρφωση του ΑΕΠ ανέρχεται κοντά στο 50%, ενώ πάνω από 4 δισ. ευρώ εισρέουν, δίνοντας ζωντάνια στην τοπική οικονομία, κεντρικός στόχος θα πρέπει να είναι η αειφορία και η διασφάλιση όρων βιώσιμης ανάπτυξης για το μέλλον.
Η δυναμική
Ειδικά, όταν σε Χανιά και Ρέθυμνο, τόσο η περυσινή όσο και η επερχόμενη σεζόν δίνουν σημαντικές θετικές καταγραφές σε επίπεδο αφίξεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 2017 οι διεθνείς αφίξεις ανήλθαν στον αριθμό των 1.093.702 και του εσωτερικού στο επίπεδο των 414.797.
Όλα τούτα δείχνουν ότι ο προορισμός έχει ανοδική πορεία. Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε εφησυχασμό κι αδράνεια. Αλλά όλοι οι φορείς πρέπει να συνεισφέρουμε ιδέες ώστε με τον καλύτερο δυνατό και τεκμηριωμένο τρόπο να διαμορφώσουμε μια περιφερειακή και τοπική στρατηγική για τον τουρισμό κι όχι μόνο. Άλλωστε ο κλάδος έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη και μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός για την συνολική επανεκκίνηση της οικονομίας.
Η διεθνής πύλη της Δυτικής Κρήτης
Στο φόντο αυτό η συζήτηση για το ρόλο που μπορεί να παίξει το αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», με αφορμή την αναστολή λειτουργίας της βάσης της Ryanair στα Χανιά, είναι ιδιαίτερα σημαντική και χρήσιμη.
Άλλωστε το αεροδρόμιο, ειδικά για νησιωτικές περιοχές, μαζί με τις λιμενικές υποδομές, είναι οι μόνες γέφυρες επικοινωνίας και μεταφορών κι άρα αναπόσπαστο εργαλείο του οικονομικού γίγνεσθαι. Συνεπώς, όπως έχει επανειλημμένα ειπωθεί τα τελευταία χρόνια, κινήσεις ιδιωτικοποίησης θα πρέπει να εντάσσονται σε μια αναπτυξιακή στρατηγική και όχι σε εισπρακτικές και κοντόφθαλμες λογικές. Ουσιαστικά μέσα από τις κινήσεις αυτές αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας θα πρέπει να διασφαλίζεται μια αμοιβαία επωφελής συνεργασία για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Αναμφισβήτητα η παραχώρησή του «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» σε έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές αεροπορικών υποδομών στον κόσμο ήταν μια επιβεβλημένη κίνηση, που ήλθε να αντικαταστήσει την αδυναμία της Πολιτείας να παίξει τον αναπτυξιακό ρόλο, που προαναφέραμε, λόγω της κρίσης και των δημοσιονομικών περιορισμών, που έχουν επιβληθεί στη χώρα.
Ουσιαστικά με την ανάληψη της ευθύνης λειτουργίας από την Fraport Greece, όλοι οι παράγοντες του τουρισμού της περιοχής ανέμεναν και αναμένουν την υλοποίηση ενός συγκεκριμένου, τεκμηριωμένου αναπτυξιακού πλάνου για τη διεθνή πύλη της Δυτικής Κρήτης.
Ένα τέτοιο σχέδιο, σύμφωνα και με τον πλέον αδαή περί τα τουριστικά θέματα, δεν μπορεί να παραβλέπει ότι το αεροδρόμιο θα πρέπει να διαμορφώνει όρους φιλικούς για την τουριστική ανάπτυξη, να αποτρέπει μονοπωλιακές πρακτικές και να διευκολύνει την προσέγγιση νέων αερομεταφορέων που θα φέρουν κοντά τον πλέον ανερχόμενο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας σε περισσότερες και ποιοτικότερες αγορές.
Ανταγωνιστικό «εισιτήριο εισόδου»
Πιο συγκεκριμένα, το «εισιτήριο εισόδου» στη Δυτική Κρήτη να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό, δηλαδή τα τέλη του αεροδρομίου να δίνουν κίνητρα κι όχι να αποτρέπουν εταιρίες να το χρησιμοποιούν.
Ειδικά αυτό να συμβαίνει στις αρχές και τις απολήξεις της σεζόν καθώς και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, όπου η ευχή είναι να περιορίζονται στο ελάχιστο.
Επιπλέον η 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, ώστε ο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» να κλειδώσει μια θέση στο διεθνή αεροπορικό χάρτη, ως βασικό σημείο για τις αερομεταφορές κι όχι μόνο ως ένα εποχικό αεροδρόμιο.
Με άλλα λόγια μόνο εάν υπάρχει μια «πόρτα εισόδου» στην περιοχή, διαρκώς ανοικτή, με ανταγωνιστικές και φιλικές στην επιχειρηματικότητα χρεώσεις, αλλά και καλό επίπεδο υπηρεσιών και ασφάλειας, θα μπορεί ο τόπος να ελπίζει σε περισσότερους και καλύτερους εισοδηματικά τουρίστες απλωμένους σε όλη τη διάρκεια του έτους κι όχι στοιβαγμένους στους λίγους καλοκαιρινούς μήνες, σε ευάριθμα μεγάλα ξενοδοχεία, χωρίς μέρισμα ανάπτυξης για όλο τα φάσμα της επιχειρηματικότητας και ειδικά τις ΜμΕ.
Παράλληλα με την «ωραία πύλη εισόδου», θα πρέπει όλοι εμείς να φροντίσουμε για την πολλαπλότητα των προσβάσεων, την αποφυγή μονοπωλιακών πρακτικών και μονοσήμαντων εξαρτήσεων.
Επίσης πρέπει να επενδύσουμε στην ανάδειξη του προορισμού με (brand destination) καθιστώντας τη ζήτηση για τα Χανιά στη διεθνή αγορά όσο γίνεται πιο ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα.
Τούτων δοθέντων όλοι μαζί θα πρέπει να δώσουμε την μάχη για την ποιότητα και την διασφάλιση μια βιώσιμης ανάπτυξης για τον τόπο αξιοποιώντας και βελτιώνοντας υποδομές και επενδύοντας στην αναβάθμιση υπηρεσιών.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr