«Όσο η Ελλάδα στηρίζεται στον τουρισμό η αναβάθμιση των αεροδρομίων θα βοηθά σε αυτήν την προσπάθεια» τόνισε και αναφερόμενος στη Fraport σημείωσε. Θα κριθεί από τη τήρηση σύμβαση και από το κατά ποσό θα τηρήσουν τις δεσμεύσεις για τα τέλη που σημειώνεται είναι στο μισό από το ΔΑΑ».
«Θετική είναι η ανάπτυξη νέων υποδομών εφόσον το κόστος κατασκευής είναι ανταγωνιστικό» τόνισε σε ερώτηση του Reporter.gr για το κατά πόσο η δημιουργία αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος θα βοηθήσει την ανάπτυξη στην Κρήτη. Σημείωσε βέβαια ότι μέχρι τώρα δεν έχει γίνει γνωστή πολιτική χρεώσεων που θα ακολουθηθεί, όμως τόνισε ότι τα τέλη στο νέο αεροδρόμιο δε θα είναι παραπάνω από τα αντίστοιχα στα Χανιά για λόγους ανταγωνισμού. «Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα γίνει κάτι διαφορετικό από τέλη στα Χανιά.
Αναφερόμενος στο παράδειγμα της Πάρου, όπου με παρέμβαση της Aegean ολοκληρώθηκε το έργο σημείωσε ότι είναι απόλυτα επιτυχημένο και άφησε ανοικτό εφόσον το ΤΑΙΠΕΔ αποφασίσει κάτι αντίστοιχο για άλλο αεροδρόμιο που ελέγχει να το εξετάσει.
Παράλληλα εστίασε στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες μεταφορών στην Ελλάδα υπερφορολογούνται. «Ο ΦΠΑ είναι 24% στη μεταφορά στην Ελλάδα. Αντίθετα οι μεταφορές επιβατών στην ΕΕ είναι στο 10% η επιβάρυνση.»
Πάντως η Aegean αναμένεται να προχωρήσει σε ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα με την παραγγελία 45-60 αεροπλάνων από την ευρωπαϊκή Airbus ή την αμερικανική Boeing τα οποίο προγραμματίζεται να παραληφθούν σταδιακά την περίοδο 2020-2025. Μια επένδυση η οποία θα απαιτήσει κεφάλαια συνολικού ύψους 2,5-3 δισ. δολ. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί στο επόμενο τρίμηνο. Ήδη πάντως η εταιρία έχει κατοχυρώσει ένα σημαντικό περιφερειακό ρόλο. «Οι εξελίξεις στην Alitalia, την Air Berlin και (σε πολύ μικρότερο βαθμό) στη Monarch οδηγούν σε διαχωρισμό των «αμνών από τα ερίφια» στην αγορά» είπε και είπε ότι το επόμενο διάστημα θα ανταγωνίζονται, λίγο έως πολύ, υγιείς εταιρίες.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr