Όπως μετέδιδε και την Τετάρτη το reporter.gr, η Intrakat είναι η κατασκευαστική που ανέλαβε τις μελέτες και τα έργα που απαιτούνται για την υλοποίηση της μεγαλύτερης ξένης επένδυσης των τελευταίων ετών στη χώρα, όπως έκαναν γνωστό πηγές από την εταιρεία. Oι Fraport Greece και Intrakat υπέγραψαν δύο συμβάσεις για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η Fraport Greece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών.
Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece - Intrakat περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων, καθώς και τη μελέτη και κατασκευή επεκτάσεων. Οι δύο συμβάσεις είναι συνολικού προϋπολογισμού € 357 εκατ., πλέον ΦΠΑ.
Η πρώτη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου: Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Χανίων, Κεφαλονιάς,
Κέρκυρας, Ακτίου. Η δεύτερη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Αιγαίου: Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου, Σκιάθου, Μυτιλήνης.
Τώρα τα βλέμματα στρέφονται στο πότε θα γίνει η παραχώρηση για 40 έτη των 14 αερολιμένων στο ελληνογερμανικό σχήμα Fraport-Slentel, ενώ το Δημόσιο έχει ορίσει ως ημερομηνία παράδοσης-παραλαβής την 11η Απριλίου.
Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τραπεζικούς και επενδυτικούς φορείς
Η Fraport χρηματοδοτείται από μεγάλες τράπεζες και το έργο έχει εξασφαλισμένα τα αναγκαία κεφάλαια από ξένες και ελληνικές τράπεζες, τονίζουν πηγές από την Intrakat.
Τη Δευτέρα 27/3 μάλιστα κοινοπραξία χρηματοδοτικών ιδρυμάτων υπέγραψε μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου με τη Fraport Greece. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η κοινοπραξία των δανειστών περιλαμβάνει τις: ALPHA BANK (284,7 εκατ. ευρώ), Παρευξείνια Τράπεζα (62,5 εκατ. ευρώ), European Bank for Reconstruction and Development (186,7 εκατ. ευρώ), Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (280,4 εκατ. ευρώ) και International Finance Corporation (154,1 εκατ. ευρώ), μέλος του World Βank Group.
H IFC θα παρέχει επίσης στη Fraport Greece αποκλειστικά ανταλλαγή επιτοκίων αντιστάθμισης σε ευρώ, έτσι ώστε να βοηθήσει την εταιρεία να αντισταθμίσει πιθανές διακυμάνσεις στα επιτόκια κατά τη διάρκεια του δανείου. Επιπλέον η Fraport Greece ανακοίνωσε πρόσφατα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αυξάνοντας το συνολικό κεφάλαιό της στα 650 εκατ. ευρώ.
Η Fraport Greece, μία κοινοπραξία της Fraport AG και του ομίλου Κοπελούζου, θα καταβάλει 1,234 δισ. ευρώ συνολικά στο ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση. Το ποσό αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο τίμημα παραχώρησης που έχει καταβληθεί ποτέ στο ελληνικό κράτος. Μέσω της επένδυσης αυτής, οι δύο μέτοχοι της Fraport Greece υποστηρίζουν τις προσπάθειες της χώρας για ανάκαμψη, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις δυνατότητές της. Η συμφωνία περιλαμβάνει, επίσης, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των υποδομών στα αεροδρόμια. Η Fraport Greece θα επενδύσει τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πρώτων 4 ετών σε κατασκευαστικά έργα για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού, μία από τις κινητήριες δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας.
Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece και Intrakat είναι συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια. Από την πλευρά της, η Intrakat, για την ομαλή εκτέλεση, έχει εξασφαλίσει και από τις 4 συστημικές τράπεζες εγκεκριμένα όρια για την έκδοση των εγγυητικών επιστολών που απαιτούνται, για καλή εκτέλεση ή προκαταβολή.
Πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί και νέες υποδομές και στα 14 αεροδρόμια
Στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης.
Τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου.
Προβλέπεται:
αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%),
αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%),
αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%)
αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).
Ακόμη προβλέπεται πλήρης ανακαίνιση:
και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών,
των εγκαταστάσεων υγιεινής,
των πυροσβεστικών σταθμών των αεροδρομίων,
των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών
των γεννητριών ηλεκτροδότησης.
Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system).
Επιπλέον προβλέπεται ανανέωση και εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης, αναφέρουν πηγές από την εισηγμένη.
Τι θα αλλάξει σε κάθε αεροδρόμιο
Ας δούμε πρώτα τις μελέτες και τα έργα που προγραμματίζονται για τα πέντε αεροδρόμια, όπου θα κατασκευαστούν νέοι αεροσταθμοί.
Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
Στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Ο υπάρχον τερματικός σταθμός θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί κατά 30.988 m2, ενώ θα δημιουργηθεί νέα πρόσβαση. Παράλληλα θα υπάρξει νέος πυροσβεστικός σταθμός και θα επεκταθεί η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων ή θα συνδεθεί με το δημοτικό δίκτυο. Ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών θα αναδιοργανωθεί ενώ θα ανακαινιστεί το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. Επίσης θα εγκατασταθεί σύστημα «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών. Οι σταθμοί Check-in θα αυξηθούν από 30 σε 44 (47% αύξηση), οι ζώνες παραλαβής αποσκευών θα αυξηθούν από 4 σε 7 (75% αύξηση), ο συνολικός αριθμός πυλών θα αυξηθεί από 16 σε 24(50% αύξηση), ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 6 σε 12 (αύξηση 100%)
Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»
Στο αεροδρόμιο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Ο υπάρχον σταθμός θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί κατά 10.294 m2. Ο πυροσβεστικός σταθμός θα ανακαινιστεί και θα αναβαθμισθεί. Ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών θα αναδιοργανωθεί ενώ θα ανακαινιστεί το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. Θα εγκατασταθεί σύστημα «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών. Οι σταθμοί Check-in θα αυξηθούν από 22 σε 28 (27% αύξηση), ο συνολικός αριθμός πυλών θα αυξηθεί από 9 σε 12 (33% αύξηση), ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 6 σε 8 (αύξηση 33%).
Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»
Στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Ο υπάρχον σήμερα τερματικός σταθμός θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί. Ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών θα αναδιοργανωθεί ενώ θα ανακαινιστεί το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. Παράλληλα θα μετακινηθεί το σύστημα ύδρευσης και αποχέτευσης. Θα εγκατασταθεί σύστημα «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών. Οι σταθμοί Check-in θα αυξηθούν από 7 σε 12 (71% αύξηση), ο συνολικός αριθμός πυλών θα αυξηθεί από 3 σε 6 (100% αύξηση), ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 2 σε 4 (αύξηση 33%).
Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»
Στο αεροδρόμιο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ της Κω θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Παράλληλα θα υπάρξει νέος πυροσβεστικός σταθμός, θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων. Η συνολική έκταση του αεροδρομίου θα αυξηθεί κατά 201% και θα φτάσει τα 24.000 m2. Οι σταθμοί Check-in θα αυξηθούν από 16 σε 28 (75% αύξηση) ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 4 σε 9 (αύξηση 125%).
Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»
Στο αεροδρόμιο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ της Μυτιλήνης θα κατασκευαστούν νέος Τερματικός Σταθμός, νέος πυροσβεστικός σταθμός, νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων και νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών. Η συνολική έκταση τοπυ αεροδρομίου υα αυξηθεί κατά 185% και θα φτάσει τα 7.185 m2. Οι σταθμοί Check-in θα αυξηθούν από 7 σε 9 (29% αύξηση).
Εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης και πολύ σημαντικά έργα θα υλοποιηθούν και στα ακόλουθα εννέα αεροδρόμια:
Αεροδρόμιο Ακτίου
Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού - Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών - 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14) - 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8) - Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4).
Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»
Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών - Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας - Νέος πυροσβεστικός σταθμός - Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών - Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων - Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης - 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20) - 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5).
Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»
Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2 - Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των - Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού - Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών - 20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10).
Αεροδρόμιο Μυκόνου
Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού - Νέος πυροσβεστικός σταθμός - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16) - 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7) - 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5).
Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»
Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - Νέος πυροσβεστικός σταθμός - 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45) - 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18) - 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12) - 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5).
Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»
Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - Νέος πυροσβεστικός σταθμός - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2 - 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14) - 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5) - 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3).
Αεροδρόμιο Σαντορίνης
Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - Νέος πυροσβεστικός σταθμός - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου - 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17) - Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2) - 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6) - 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7) - 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου.
Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»
Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων - 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10) - 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4) - Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2).
Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης»
Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού - Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων - Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών - Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας - Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο - Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών - Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών - 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10) - Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr