Παρά το ότι παράγοντες της αεροπορικής αγοράς μιλώντας στο Reporter.gr εξέφραζαν την προτίμηση για σύμβαση για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια ώστε να ¨"απλωθούν" οι χρόνοι αποσβέσεων και άρα να διευρυνθούν τα περιθώρια για μειώσεις στα τέλη χρήσης, τελικά επελέγη η 20ετία από τη 40ετία ή άλλο διάστημα. Προφανώς όπως εκτιμάται , ο κεντρικός λόγος ήταν η απόσπαση μεγαλύτερου άμεσου τιμήματος από τον βασικό μέτοχο.
Τα έσοδα για το κράτος σε βάθος εικοσαετίας αναμένεται να φτάσουν το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκατομμύρια φέτος. Η σύμβαση προβλέπει επίσης τη μείωση των τελών προσγείωσης και την κατάργηση του δικαιώματος πρώτης άρνησης που διατηρούσε έως τώρα η PSP (το κρατικό συνταξιοδοτικό ταμείο του Καναδά, που είναι ο βασικός μέτοχος του ΔΑΑ) για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.
Πάντως η επέκταση της σύμβασης για 20 ακόμα έτη (έως το 2046) ήταν προαπαιτούμενο για τη δεύτερη αξιολόγηση.
Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι υπήρξε παρέμβαση από το Μέγαρο Μαξίμου ώστε να κλείσει η όλη συζήτηση καθώς καταγράφονταν καθυστερήσεις λόγω κάποιων απαιτήσεων από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών για μία ειδική ρύθμιση που αφορά τα υπόστεγα των αεροσκαφών.
Σημειώνεται ότι η επίσημη έναρξη της διαδικασίας πώλησης του 30% προϋποθέτει την επικύρωση της νέας σύμβασης από τη Βουλή.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr