Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ειδικά εν όψει της διαδικασίας επέκτασης της σύμβασης για το ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» και του αεροδρομίου Καστελίου, τόνισε ότι πρέπει να ακολουθηθεί το μοντέλο παραχώρησης που ακολουθήθηκε με τα 14 περιφερειακά.
«Δε χρειάζεται κάθε φορά να ανακαλύπτουμε την... πυρίτιδα. Μέσω του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έχουμε βρει ήδη ένα μοντέλο παραχώρησης, το οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί ανάλογα και στις περιπτώσεις της επέκτασης της παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας και στην έτερη μεγάλη επένδυση του αεροδρομίου του Καστελίου».
Οι τρεις προϋποθέσεις
Ειδικά εν όψει μεγάλων αυτών αποφάσεων για επενδυτικά σχέδια που θα κρίνουν τον τουρισμό τόσο της Αθήνας όσο και της Κρήτης ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι θα πρέπει οι παραχωρήσεις να έχουν μεγάλη διάρκεια, δέσμευση για χαμηλές χρεώσεις μέχρι να ολοκληρωθεί η όποια επένδυση και ξεκάθαρο αναλογικό αντίτιμο για το κράτος. Μάλιστα σημείωσε ότι στο σχήμα που θα αναλαμβάνει το κάθε αεροδρόμιο μπορεί, όπωςε στην περίπτωση των Αθηνών, το δημόσιο να έχει ισχυρή επιχειρηματική συμμετοχή.
«Ως αερομεταφορείς, μεταξύ των βασικών υποχρεώσεων που έχουμε είναι να μεταφέρουμε στην ελληνική Πολιτεία το τί πρέπει να γίνει για να λειτουργούν οι υποδομές της χώρας πιο αποτελεσματικά: Στην περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, προχωρά εντός του Μαρτίου η παραχώρηση, σε μία κοινοπραξία που έχει καθορίσει με πολύ συγκεκριμένο τρόπο ότι θα καταβάλλει ένα συγκεκριμένο τίμημα, θα πραγματοποιήσει επενδύσεις, θα διατηρήσει σε ανταγωνιστικά επίπεδα τις χρεώσεις και δε θα προχωρήσει σε αυξήσεις πριν να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις και θα εξασφαλίζει έσοδα για το Δημόσιο, ανάλογα με τα κέρδη που θα αποκομίζει. Συνεπώς έχει βρεθεί ένα μοντέλο παραχώρησης και δε χρειάζεται να αναζητούμε καινούρια, για τα έργα που έχουμε μπροστά μας».
Ο επικεφαλής της Aegean αναφέρθηκε και στο θέμα της φορολογίας στις μεταφορές, επισημαίνοντας ότι το 24% του ΦΠΑ στην Ελλάδα υπονομεύει την αναταγωνιστικότητα του κλάδου των μεταφορών σε σχέση με ό,τι ισχύει στη Νότια Ευρώπη. «Δε βοηθάει ούτε τις αεροπορικές ούτε τις θαλάσσιες μεταφορές. Ο κλάδος του τουρισμού, πράγματι, μπορεί με τη σωστή διαχείριση και τη σχετική ενίσχυση να τραβήξει την οικονομία μπροστά. Αν ανασχέσουμε αυτή την αναπτυξιακή πορεία του τουρισμού, δε γνωρίζω αν θα είναι σε θέση άλλοι κλάδοι, σε άμεσο χρονικό ορίζοντα να υποκαταστήσουν το κενό που θα αφήσει ο τουρισμός. Ελπίζω τόσο οι ιδιώτες από την πλευρά του επενδυτή, όσο και η Πολιτεία με τις πράξεις της να το έχουν κατανοήσει» είπε.
Όσον αφορά στην ανάπτυξη της Aegean για φέτος, ο όμιλος αναμένεται να ενδυναμώσει τους προορισμούς κύρια από και προς Αθήνα με 6-7 νέα δρομολόγια ένα από τα οποία είναι προς το Κάσσελ της κεντρικής Γερμανίας από όπου έρχεται στην Αθήνα η παγκόσμιας εμβέλειας εικασιτκή έκθεση documenta.
Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι σε θέματα προβολής «οι ιδιώτες και το Δημόσιο τα πάνε καλύτερα γιατί- ίσως η κρίση- έκανε τη συνεργασία να είναι πιο αποτελεσματική κι επιπλέον έχουμε γίνει περισσότερο φιλόδοξοι μέσα από νέα εγχειρήματα. Ωστόσο, έχουμε φτάσει σε ένα άλλο σημείο κατά το οποίο γίνονται παράλληλες προσπάθειες (π.χ. όπως συμβαίνει για την Αθήνα), δαπανώνται πολύτιμοι πόροι και ίσως θα πρέπει να πάμε σε ένα καλύτερο συντονισμό».
Γιώργος Αλεξάκης