Όπως έγινε γνωστό, για την ώρα «παγώνει» η πώληση του 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ, ωστόσο, προχωρούν οι διαδικασίες για την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να οριστικοποιηθούν και όλα τα ανοικτά ζητήματα, προκειμένου να προχωρήσει η παράταση της σύμβασης μέχρι το 2046 από το 2026 που είναι σήμερα. Πάντως, έτσι κι αλλιώς η διαδικασία πώλησης του ποσοστού του ΤΑΙΠΕΔ θα γινόταν σε επόμενο στάδιο, αλλά για την ώρα το θέμα μένει «ανοιχτό».
Κατά πληροφορίες, οι υπουργοί ζήτησαν όμως από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων διευκρινίσεις σε μια σειρά από ζητήματα, όπως η θωράκιση της διαδικασίας, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp.), ώστε να μην προκύψει παρέμβαση της Ε.Ε.
Σημειώνεται ότι ακόμα εκκρεμεί το θέμα με τις φορολογικές απαιτήσεις που έχει το υπουργείο Οικονομικών από τον ΔΑΑ, αν και ο αερολιμένας έχει δικαιωθεί από το διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου για το γνωστό ζήτημα με τον ΦΠΑ.
Βέβαια, εδώ ανακύπτουν και άλλες… εκκρεμότητες, όπως για παράδειγμα το τίμημα της επέκτασης της σύμβασης. Θεωρητικά, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να προχωρήσουν στην αποτίμηση της 20ετούς παράτασης και στη συνέχεια να κληθεί ο ΔΑΑ να υποβάλει την προσφορά του.
Σύμφωνα με τις έως σήμερα συζητήσεις, το Δημόσιο, ως μέτοχος πλειοψηφίας θα εισπράξει σε όλη την περίοδο της παραχώρησης πάνω από 1 δισ. ευρώ. Πληροφορίες που έχουν κυκλοφορήσει τους τελευταίους μήνες ανεβάζουν το ύψος της προσφοράς στα επίπεδα των 500-600 εκατ. ευρώ.
Όμως, επιπρόσθετα, πρέπει να διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο θα αντληθούν τα κεφάλαια για την πληρωμή της παράτασης. Στο αεροδρόμιο
συμμετέχουν το ΤΑΙΠΕΔ με 30%, το Δημόσιο με 25%, οι Καναδοί με 40% και με 5% η οικογένεια Κοπελούζου.
Γ. Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr