Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα έσοδα της αεροπορικής διαμορφώθηκαν στα 403,5 εκατ. ευρώ , ήτοι στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015, ενώ η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5% και ανήλθε σε 5,2 εκατ. επιβάτες.
Στο δίκτυο εσωτερικού η Aegean και η Olympic Air μετέφεραν 2,5 εκ. επιβάτες ενώ στο δίκτυο εξωτερικού ταξίδεψαν 2,7 εκ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 10%.
Ο Όμιλος κατά το εποχικά πιο αδύναμο πρώτο εξάμηνο, παρουσίασε ενοποιημένες ζημιές μετά από φόρουςύψους 23,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με καθαρά κέρδη ύψους 14,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Το πρώτο εξάμηνο του 2016 η εταιρεία κατάφερε να σημειώσει θετικούς ρυθμούς αύξησης στην επιβατική κίνηση, η αύξηση όμως δεν ήταν αντίστοιχη της σημαντικής επένδυσης στη χωρητικότητα, ειδικά στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και κυρίως στο δίκτυο εξωτερικού.
Στην αγορά εσωτερικού η συνεχιζόμενη ύφεση, η σημαντική αύξηση της συνολικής προσφερόμενης χωρητικότητας σε συνδυασμό με την κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες αύξηση του ΦΠΑ για τα εισιτήρια (από 13% σε 23% και εν συνεχεία σε 24%) οδήγησε σε περαιτέρω μείωση των μέσων καθαρών ναύλων. Επιπλέον στην αγορά εξωτερικού, στην οποία η αυξημένη επένδυση της εταιρείας αλλά και άλλων ανταγωνιστών σε χωρητικότητα ήταν σημαντική, παρουσιάστηκε πολύ μικρή αύξηση το δεύτερο τρίμηνο του 2016 σε ότι αφορά τις αφίξεις.
Το αποτέλεσμα της αναντιστοιχίας στην αύξηση της χωρητικότητας με τις αφίξεις, ιδιαίτερα τον Μάιο και Ιούνιο, ήταν η μείωση πληροτήτων και ναύλων, κυρίως στα περιφερειακά εποχικά αεροδρόμια, αλλά σε κάποιο βαθμό και στην Αθήνα.
Όλα τα παραπάνω συντέλεσαν σε ένα αδύναμο αποτέλεσμα για τον Όμιλο για το πρώτο εξάμηνο και ιδιαίτερα το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.
Παρά το αδύναμο αποτέλεσμα του πρώτου εξάμηνου, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα από 236,8 εκατ. ευρώ στις αρχές του έτους και παρά την καταβολή του ετήσιου μερίσματος ύψους 50 εκατ. ευρώ, διαμορφώθηκαν σε 299,8 εκατ. ευρώ την 30.06.2016 λόγω της βελτίωσης των ταμειακών ροών των προπωλήσεων για το τρίτο τρίμηνο του έτους που δείχνει πολύ ισχυρότερη συμπεριφορά στη ζήτηση.
«Για τρίτη συνεχή χρονιά», αναφέρει ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, «συνεχίσαμε τις επενδύσεις στην ανάπτυξη του δικτύου μας καλύπτοντας πλέον 145 προορισμούς, καθώς και στο στόλο μας που ανήλθε σε 61 αεροσκάφη το πρώτο εξάμηνο του 2016 σε σχέση με 52 κατά μέσο όρο το αντίστοιχο διάστημα του 2015».
«Η αδυναμία της ζήτησης το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κυρίως τον Μάιο και Ιούνιο, όπως εξηγεί, επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα και την κερδοφορία μας ειδικά λόγω της επιλογής που κάναμε να λειτουργήσουμε σε συγκεκριμένα εποχικά δρομολόγια και προορισμούς εξωτερικού πιο νωρίς και κατά την έναρξη της σαιζόν για να αυξήσουμε τη χρήση των αεροσκαφών μας.
Είναι σημαντικό όμως να επισημανθεί, υπογραμμίζει, ότι μετά τον Ιούνιο η πορεία της ζήτησης καθώς και οι πληρότητες για το τρίτο τρίμηνο του έτους δείχνουν ικανοποιητικές με ενδείξεις μάλιστα για ισχυρότερο Σεπτέμβριο - Οκτώβριο από το 2015».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr