O επικεφαλής της κοινοπραξίας επισημαίνει ότι «η τιμή παραχώρησης αντικατοπτρίζει το δυναμικό των αεροδρομίων και του ελληνικού τουρισμού. Το τίμημα είναι πολύ υψηλό σε σχέση με την κακή κατάσταση αυτών των αεροδρομίων αλλά λογικό».
Αναφερόμενος στους εργαζόμενους ο Αλεξάντερ Τσινέλ διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία του δεν μπορεί να απολύσει κανέναν, γιατί οι περισσότεροι είναι υπάλληλοι δημοσίου. Όσοι θέλουν να συνεργαστούν με τη Fraport είναι καλοδεχούμενοι. Οι άλλοι θα τοποθετηθούν από το ελληνικό δημόσιο σε άλλες θέσεις. Μάλιστα τους έξι πρώτους μήνες θα δημιουργηθούν 500 θέσεις εργασίας. «Οι 500 συνεργάτες θα αποτελέσουν τον πυρήνα της ομάδας διαχείρισης των αεροδρομίων. Υπάρχουν κι άλλοι, όπως προσωπικό εδάφους για αεροπλάνα και επιβάτες, εστιάτορες, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, καταστηματάρχες και πάροχοι υπηρεσιών. Αυτοί θα παραμείνουν. Υπό κανονικές συνθήκες θα αναλάβουμε τα συμβόλαιά τους. Έτσι, στο τέλος της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης περιμένουμε αύξηση της απασχόλησης».
Η κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζος προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 330 εκ. ευρώ για τα πρώτα 4 χρόνια. Για τα υπόλοιπα 36 χρόνια, θα συνεχίσει τις επενδύσεις σε υποδομές ανάπτυξης, συντηρήσεις και ανακαινίσεις με το συνολικό ποσό να ξεπερνά το 1 δις ευρώ. Τα 3 περιφερειακά αεροδρόμια στη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, το Άκτιο και τα άλλα 11 σε νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Ρόδο, Κω, Σάμο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη, Σκιάθο), θα αλλάξουν μορφή, θα γίνουν σύγχρονες πύλες εισόδου για πάνω από 24 εκατομμύρια επιβάτες σε μια χώρα που έχει αναγάγει τον τουρισμό σε βασικό πυλώνα ανάπτυξης.
Πρόκειται αναμφίβολα για μιαν επένδυση μακράς πνοής που μπορεί να παρακινήσει κι άλλους ξένους επενδυτές να τολμήσουν ανάλογες προσπάθειες στην Ελλάδα. Για τη Fraport ήταν μια πράξη τόλμης, ένα εγχείρημα για δρομείς αντοχής μεγάλων αποστάσεων. Τώρα προσεγγίζει τον προορισμό. Σε λίγους μήνες θα αρχίσει η παραχώρηση των αεροδρομίων, «μια πολύ τεχνική και γραφειοκρατική διαδικασία». Και τον χειμώνα, περίοδο χαμηλής τουριστικής κίνησης, θα ξεκινήσουν σταδιακά τα έργα αναβάθμισης.
Ο όμιλος πιστεύει στις δυνατότητες της Ελλάδας παρά την κρίση, ειδάλλως δεν θα τολμούσε συνολικές επενδύσεις γύρω στo 1,7 δις ευρώ. «Εμπιστευόμαστε την Ελλάδα 100%, εμπιστευόμαστε το προϊόν Ελλάδα, τον τουριστικό προορισμό Ελλάδα. Σήμερα, μπορείτε να ταξιδέψετε σε όλο τον κόσμο, στην Ταϊλάνδη, στη Ν. Αμερική, να κάνετε διακοπές παντού. Αλλά νομίζω ότι η Ελλάδα έχει καταφέρει κάτι ιδιαίτερο, ένα ιδιαίτερο συναίσθημα ζωής, που αλλάζει από νησί σε νησί, από περιοχή σε περιοχή. Η Ελλάδα είναι brand name, κι αυτό θέλουμε να ενισχύσουμε και να προωθήσουμε, μαζί με τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, και μάλιστα μακροπρόθεσμα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr