Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στον υψηλότερο φετινό αριθμό αεροσκαφών, στην αύξηση χωρητικότητας του στόλου κατά 7% (επιπλέον ένα εκατ. επιβάτες), στις νέες γραμμές (14 νέοι προορισμοί σε έξι χώρες), στη μεγάλη έμφαση για ανάπτυξη που θα δοθεί στα δρομολόγια εξωτερικού, αλλά και στη σύνδεση της Αθήνας με 71 διεθνείς προορισμούς (αριθμός ρεκόρ για την πρωτεύουσα της χώρας).
Ωστόσο, τα στελέχη της Aegean αναφέρθηκαν σε υπάρχουσες πηγές αβεβαιότητας:
- «Μας απασχολεί το θέμα της ασφάλειας και των τρομοκρατικών ενεργειών» δήλωσε ο κ. Βασιλάκης, συμπληρώνοντας πως μετά τις σχετικές εξελίξεις «βλέπουμε την αβεβαιότητα να μεγαλώνει. Έτσι, ξενοδόχοι ενώ βλέπουν τις κρατήσεις σε επίπεδο 3-4 εβδομάδων να κινούνται ικανοποιητικά, τα πράγματα επιδεινώνονται όταν μιλάμε για μεγαλύτερα διαστήματα, πχ τριών-τεσσάρων μηνών. Από τα μέχρι τώρα δεδομένα, φαίνεται ως πολύ πιθανή η εξήγηση ότι σημαντικό ποσοστό του κόσμου -λόγω των εξελίξεων- αποφασίζει πιο αργά για το αν θα ταξιδέψει. Μέχρι σήμερα λοιπόν, οι επιδόσεις δεν είναι κακές, ωστόσο δεν παύει να επικρατεί κλίμα αυξημένης αβεβαιότητας».
- Ο κ. Βασιλάκης επίσης αναφέρθηκε στις αβεβαιότητες που προκαλεί το οικονομικό και το προσφυγικό ζήτημα. Ειδικότερα, εξέφρασε την ελπίδα του ότι μετά τις αναμενόμενες εξελίξεις η αβεβαιότητα γύρω από την οικονομία της χώρας θα αρχίσει να αποκλιμακώνεται, συμπληρώνοντας πως επιβάλλεται να συνεχιστεί η υπάρχουσα τάση άμβλυνσης του προσφυγικού προβλήματος, καθώς εικόνες από τα νησιά, τον Πειραιά, το Ελληνικό και την Ειδομένη επηρεάζουν αρνητικά την εικόνα της χώρας και την φετινή πορεία του τουρισμού.
- Τέλος, ο αντιπρόεδρος της Αεροπορίας Αιγαίου ανέφερε ότι η αύξηση του ΦΠΑ στον τουρισμό και στα εισιτήρια έχει ήδη επιδράσει στην τουριστική αγορά και κάλεσε τον πρωθυπουργό να μην υιοθετήσει την επιβολή τέλους διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία, καθώς αυτό θα αποτελέσει αρνητική και επικίνδυνη εξέλιξη για τον τουρισμό.
Μεταξύ των αποφάσεων της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ήταν η διανομή μερίσματος ύψους 0,70 ευρώ ανά μετοχή που θα καταβληθεί στις 19 Μαΐου και δικαιούχοι του οποίου θα είναι οι κάτοχοι τίτλων κατά τη λήξη της συνεδρίασης της 12ης Μαΐου. Το μέρισμα θα φορολογηθεί με συντελεστή 15%, μετά τις πρόσφατες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο.
Πέραν αυτών, η διοίκηση της εισηγμένης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις μετόχων, ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
- Θεωρεί θετική την εξέλιξη της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς συνδυάζεται με επενδύσεις στα αεροδρόμια, τίμημα προς όφελος του δημοσίου και πλαφόν στις χρεώσεις.
- Η εταιρεία θα θεωρούσε ευνοϊκή μια εξέλιξη που θα προέβλεπε χρονική επέκταση της συμφωνίας μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των μετόχων του αεροδρομίου της Αθήνας, με παράλληλη μείωση των χρεώσεων.
- Η συμπληρωματική λειτουργία των υδατοδρομίων θα βοηθούσε τον τουρισμό και την Αεροπορία Αιγαίου, ωστόσο τα υδροπλάνα δεν μπορούν να αποκαταστήσουν τη βασική δραστηριότητα των αεροπλάνων.
- Η πτώση της τιμής του πετρελαίου επηρέασε θετικά τα αποτελέσματα της εταιρείας παρά το ανοδικό δολάριο. Η εισηγμένη πάντως προβαίνει σε προαγορές συναλλάγματος για να μειώσει τον σχετικό κίνδυνο.
- Ο ανταγωνισμός με την Ryanair και τις άλλες αεροπορικές εταιρείες είναι έντονος. «Λειτουργούμε σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, που μας δικαιώνει για όσα προβλέπαμε ότι θα ακολουθούσαν μετά την σύμπραξή μας με την Olympic Air. Έχουμε τις πιο χαμηλές τιμές εισιτηρίων που είχαμε ποτέ, παρά την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
- Η εταιρεία έχει αποφασίσει να εκδίδει πλήρεις λογιστικές καταστάσεις δύο φορές το χρόνο και φόρμες ενημέρωσης των επενδυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου και του εννεαμήνου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr