Ο νόμος για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων δεν εφαρμόζεται στην πλήρη έκτασή του, όπως και ο αντίστοιχος για την επιτάχυνση των επενδύσεων με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις. Την ίδια στιγμή, το ασταθές οικονομικό περιβάλλον απομακρύνει συνεχώς υποψήφιους επενδυτές οι οποίοι αρχικώς επιθυμούσαν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας αποτελούσε το μεγαλύτερο δέλεαρ για τους υποψήφιους επενδυτές οι οποίοι «έβλεπαν» μια πρώτης τάξεως ευκαιρία με δεδομένη μάλιστα την σημαντική ανάπτυξη που παρουσιάζει ο τουρισμούς. Ωστόσο η μη ενεργοποίηση του σχετικού νόμου του 2013 και οι συνεχείς οικονομικο-πολιτικές αλλαγές μόνο αναστάτωση προκαλούν στους επιχειρηματίες του κλάδου οι οποίοι δεν παίρνουν την απόφαση να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο.
Την ίδια στιγμή το γεγονός ότι δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζει το νομοθετικό πλαίσιο (πχ οι 65 ημέρες για την αδειοδότηση του φακέλου) οδηγεί κυβερνητικά στελέχη στην… αλλαγή του νόμου. Η μη εφαρμογή των προβλέψεών του δεν φαίνεται να έχουν προβληματίσει το οικονομικό επιτελείο, το οποίο δεν αναζήτησε την πηγή του προβλήματος, ούτε απέδωσε ευθύνες, θα λυθεί, σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, με την κλασσική ελληνική πρακτική της τροποποίησης ενός νόμου που δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Εγκλωβισμένες οι εταιρείες
Για ακόμη ένα καλοκαίρι οι πτήσεις των υδροπλάνων θα συνεχίσουν να αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός καθώς ουδείς εκ των επενδυτών, πήρε τη μεγάλη απόφαση να τα απογειώσει. Το αυξημένο ρίσκο αποθαρρύνει υποψήφιους επενδυτές, στο οποίο ήρθε να προστεθεί και το προσφυγικό επισημαίνει ο Νικόλαος Χαραλάμπους, ιδρυτής της Hellenic Seaplanes η εταιρεία του οποίου έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον Αμερικανών, Ρώσων, Κινέζων και Κυπρίων. Σε προχωρημένες συζητήσεις βρίσκεται η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια με Κινεζικό fund, χωρίς ωστόσο να έχει ενεργοποιηθεί η κοινή επένδυση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr