Παράλληλα σε επίσκεψή του στο χώρο, τη 15η που γίνεται από κυβερνητικό στέλεχος εκεί, όπου προορίζεται να γίνει το αεροδρόμιο σημείωσε ότι το ποσοστό του κράτους στο επενδυτικό σχήμα θα ανέρχεται περίπου στο 45 – 55%. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το ενδιαφέρον για την Κρήτη και το αεροδρόμιο Καστελίου είναι μεγάλο. “Τουλάχιστον από 3 πλευρές” τόνισε και ξεκαθάρισε ότι το “έργο με νέα προοπτική και τεύχη δημοπράτησης θα τρέξει! Δεν είναι μια ακόμη εξαγγελία από ένα υπουργό, ξεχάστε αυτά που έχετε συνηθίσει. Υπάρχει ενδιαφέρον από ξένους κι Έλληνες επενδυτές και γι αυτό το προχωράμε!” είπε ο κ. Σπίρτζης.
Όπως αναφέρουν τοπικοί ιστότοποι (cretalive, zarpanews), ο υπουργός απέφυγε να πει ποιες εταιρείες ενδιαφέρονται - είναι πάντως και οι Κινέζοι - αλλά και να επιβεβαιώσει τα σενάρια ότι η “Fraport” θέλει να πάρει κι αυτό το έργο για να μην έχει… ανταγωνισμό στα 14 αεροδρόμια!
“Θα γίνει διαγωνισμός με όρους πολύ συμφέροντες για το Δημόσιο, καμία σχέση όπως γινόταν μέχρι τώρα παραχωρήσεις κλπ!” ανέφερε.
Ο κ. Σπίρτζης θεωρεί ότι “το έργο από την στιγμή που θα γίνει σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτών θα τρέξει πολύ γρήγορα”, ακόμη και τα 4 χρόνια είναι εφικτός χρόνος!
“Όταν θα μπει ιδιώτης στο έργο θα τρέξει πολύ γρήγορα. Δεν θα πάει με ρυθμούς του Δημοσίου που ξέρουμε όλοι” επεσήμανε ο υπουργός ο οποίος πάντως δεν άφησε πολλά περιθώρια για να γίνουν σπουδαία πράγματα στο υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης”.
“Εάν σε 4-5 χρόνια τελειώσει το Καστέλι δεν μπορούμε να βάλουμε πολλά λεφτά στο υφιστάμενο το οποίο μαζί με την περιφέρεια πρέπει να προσέξουμε να μην γίνει Ελληνικό” είπε με νόημα και τόνισε ότι θα γίνει προσπάθεια να “παρθούν δημόσια κτήματα από τη ΜΟΜΑ, τη ΣΕΑΠ για να αυξηθεί ο χώρος στάθμευσης να γίνουν ορισμένες βελτιώσεις” αλλά δήλωσε ότι είναι δύσκολο να γίνουν καινούργια κτίρια!
“Αυτό είναι πολύ δύσκολο! Δεν υπάρχουν λεφτά. Μόνο εάν γίνει με σύμπραξη ιδιωτών όπως με τα ΚΑΕ” ανέφερε.
Στο Καστέλι ο υπουργός
Ο υπουργός Υποδομών βρέθηκε από νωρίς χθες στο Καστέλλι όπου και κάποιοι λίγοι κάτοικοι είχαν απλώσει πανό και τον περίμεναν να διαμαρτυρηθούν. Τον καλωσόρισαν πάντως θυμίζοντάς του ότι είναι ο 7ος υπουργός που εξαγγέλλει το έργο (ο 15ος μαζί με τους υφυπουργούς!) και ο τέταρτος που πάει για τον λόγο αυτό στο Καστέλι, όπως χαρακτηριστικά είπε ο δήμαρχος Μινώα κ. Καλογεράκης, ο οποίος δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι όλα αυτά τα χρόνια η περιοχή είναι υπό ομηρία!
“Είμαστε σύμφωνοι στα θέματα διαβούλευσης, για το περιβάλλον και τον εκθεσιακό χώρο” τόνισε και έβαλε 4 ζητήματα:
-Τι θα γίνει με τις επιχειρήσεις πέριξ του αεροδρομίου και το ΣΧΟΟΑΠ
-τη χρηματοδότηση μιας αναπτυξιακής μελέτης
-τη συμμετοχή του δήμου στο ΔΣ και
-τις απαλλοτριώσεις.
Ο κ. Σπίρτζης στην πρωτολογία του ζήτησε συγνώμη εκ μέρους όλων των… προκατόχων του και μίλησε για την… ανάγκη να γίνουν μεγάλα προγράμματα δημοσίων υποδομών εάν θέλουμε να βγούμε από την κρίση!
Μίλησε για τις αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης και το ποσοστό του Δημοσίου που θα κυμαίνεται από 45-55%.
“Δεν θα επαναληφθεί αυτό που έγινε με τα 14 αεροδρόμια” ανέφερε και είπε ότι υπάρχει καταρχήν έγκριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που μάλιστα αναμένεται να χρηματοδοτήσει και τα συνοδά έργα, τις αρχαιολογικές έρευνες κλπ.
Τόνισε ότι θα γίνει επιτροπή για την έγκριση των σχεδίων, θα διπλασιαστούν τα αντισταθμιστικά για την περιοχή (2%), την πρόβλεψη του εκθεσιακού κέντρου, σύνδεση με τον ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ κλπ.
Και πρόσθεσε ότι θα υπάρχει χρόνος διαβούλευσης μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου.
Έντονα αντέδρασαν στην προοπτική του αεροδρομίου οι κ. Τάκης Μάρας, Γιώργος Καλογεράκης, Μαυραντωνάκης, Κατσιγιαννάκης κα. Αρκετοί έβαλαν τα περιβαλλοντικά ζητήματα, τι θα γίνει με τις εκτάσεις πέρα από τις απαλλοτριωμένες κ.λπ. Ορισμένοι του υπενθύμισαν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στην αντιπολίτευση είχε άλλη άποψη…
Ο παρών αντιπεριφερειάρχης κ. Κουκιαδάκης εξέφρασε τον προβληματισμό του για το εάν βρεθεί επενδυτής.
Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας, ήταν καθησυχαστικός για τα περιβαλλοντικά και είπε ότι θα αξιοποιηθεί η τεχνολογία αν και όλα τα έργα έχουν επιπτώσεις.
“Να δούμε την περιοχή και την χώρα με άλλο μάτι. Δεν θα είναι παραχώρηση, αλλά σύμπραξη. Δεν πάμε στη λογική να έρθει μια γερμανική εταιρεία και να το πάρει…” ανέφερε και στις αιτιάσεις για τους ιδιώτες απάντησε:
“Είμαστε χαρούμενοι για το πως λειτουργεί το αεροδρόμιο εδώ στο Ηράκλειο; Μόνοι μας δεν τα λέμε;” είπε και τόνισε: “Όσο περισσότερα κέρδη έχει ο ιδιώτης τόσο περισσότερα θα κερδίζει το κράτος!”
Είπε ότι “θέλουμε να αποφύγουμε τα λάθη του Ελ. Βενιζέλος και της σύμβασης που υπεγράφη, που φτάσαμε να ενοικιάζουμε ως κράτος το κτήριο του πύργου ελέγχου, την Πυροσβεστική για να παρέχουμε υπηρεσίες!”
Και κατέληξε απαντώντας με νόημα στους αντιδρώντες:
“Δεν λειτουργούμε ως Δούρειοι Ίπποι. Η χώρα έχει δεσμεύσεις και μέσα σε αυτές λειτουργούμε κι αποφασίζουμε. Δεν έχουμε επίσης την εικόνα ότι η Κρήτη, η κοινωνία δεν θέλει το αεροδρόμιο”.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr