Τα κυπριακά δημοσιεύματα υποστηρίζουν ότι οι «μνηστήρες» ενδιαφέρονται μόνο για την εμπορική ονομασία και το σήμα της εταιρείας, περίπου όπως έγινε με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές οι οποίες μέσω εταιρείας «κελύφους» πήγε στα χέρια του Ανδρέα Βγενόπουλου ως μια νέα εταιρεία, η οποία στη συνέχει πωλήθηκε στον μοναδικό της ανταγωνιστή, την Aegean Airlines.
Ζήτησαν παράταση για να ενημερωθούν
Στο μεταξύ στην κούρσα της διεκδίκησης έχουν μείνει μόνο η, ισχυροποιημένη μετά την εξαγορά της Olympic Air, Aegean Airlines και η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair. Καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών είχε αρχικώς οριστεί η 30η Οκτωβρίου, ωστόσο ύστερα από σχετικό αίτημα των δύο εταιρειών, μετατέθηκε για τις 15 Νοεμβρίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο εταιρείες είχαν ζητήσει παράταση της καταληκτικής προθεσμίας προκειμένου να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες για την υπό αποκρατικοποίηση εταιρεία. Η συνάντηση των εκπροσώπων της Ryanair και Aegean Airlines πραγματοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου στα γραφεία της KPMG που αποτελεί τον σύμβουλο αποκρατικοποίησης, παρουσία κυβερνητικών στελεχών της Κύπρου και εκπροσώπων των Κυπριακών Αερογραμμών.
Από τις 14 εταιρείες έμειναν μόνο 2
Ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι στην α’ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας συμμετείχαν σχεδόν 14 εταιρείες, οι οποίες όμως δεν προχώρησαν στην επόμενη φάση. Μεταξύ των εταιρειών που είχαν ζητήσει να ενημερωθούν για την διαδικασία ήταν ισραηλινή Arkia σε συνεργασία με αμερικανικά επενδυτικά κεφάλαια, η ισπανική Arevenca Group που «κατέβηκε» με την Fly Aruba και την Air Atlantic.
Οι εταιρείες που αποτελούν αυτό το σχήμα συνδέονται με τον καναδικό όμιλο Triple Five Group του Ναντέρ Γκερμεζιάν που είχε και στο παρελθόν ενδιαφερθεί για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Τις δυνάμεις τους ενώσανε επίσης μια ρουμανική αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Κύπρο και μια ρωσικών συμφερόντων κυπριακή.
Πρόκειται για την Blue Air η οποία διαθέτει μόλις 11 αεροσκάφη (Boeing 737) τα οποία είναι αρκετά παλαιά (22 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας τους) και την Renaissance. Σε εκείνη μάλιστα την φάση του διαγωνισμού είχε γίνει πολύς λόγος για το έντονο ενδιαφέρον εταιρειών εκτός ΕΕ, οι οποίες ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τις Κυπριακές Αερογραμμές προκειμένου να «βάλουν πόδι» στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Ο χρόνος πιέζει
Η Κυπριακή πλευρά αυτή τη στιγμή έχει το βλέμμα στραμμένο στις δύο εταιρείες που παρέμειναν. Το στοίχημα για την κυπριακή πλευρά είναι η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας με ταχύτητα και επιτυχία καθώς εκκρεμεί έρευνα της Κομισιόν για το ενδεχόμενο ο εθνικός αερομεταφορέας να έχει λάβει παράνομες κρατικές ενισχύσεις από το κυπριακό Δημόσιο.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr