«Αεροπορική σύνδεση και ανάπτυξη του τουρισμού πάνε μαζί» τονίζουν στο «R» παράγοντες του υπουργείου τουρισμού στο περιθώριο του 1ου Συμπόσιου Διοικητών Αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι χωρίς τακτικούς αερομεταφορείς και κυρίως χωρίς ισχυρό εθνικό αερομεταφορέα ενίσχυση των τουριστικών προοπτικών της χώρας δε νοείται.
Γι' αυτό η υποδοχή της έγκρισης της εξαγοράς της O.A. από την Aegean έγινε δεκτή με θετικό μάτι από όλους τους εμπλεκόμενους της αγοράς, ενώ η ανάπτυξη των υποδομών των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και η ιδιωτικοποίηση τους, αποτελεί βασική προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης, εν όψει και της προσπάθειας προσέλκυσης επενδύσεων.
Στο πλαίσιο αυτό η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο 1ο Συμπόσιο Διοικητών Αεροδρομίων, που διοργάνωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών υπογράμμισε τη σημασία διάκρισης των ρόλων των μητροπολιτικών και περιφερειακών αεροδρομίων για την τουριστική ανάπτυξη των προορισμών που εξυπηρετούν.
Ελληνικός τουρισμός πολλαπλών ταχυτήτων
Η εικόνα, μάλιστα, της φετινής χρονιάς επιβεβαιώνει την ανάγκη πύκνωσης όλων των αεροπορικών συνδέσεων σε κάθε τουριστικό προορισμό, αλλά και εμβριθούς ανάλυσης πριν την προσπάθεια εκποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Είναι ενδεικτικό ότι περιοχές με μοναδική σύνδεση, την ακτοπλοϊκή, δεν είχαν την εικόνα ανάπτυξης που άλλοι προορισμού γνώρισαν, επιβεβαιώνοντας της θεωρία ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι πολλαπλών ταχυτήτων.
Π.χ. Η Καλαμάτα μπορεί σε απόλυτα νούμερα να είναι ακόμα στη εκκίνηση της τουριστικής της ανάπτυξης, με 50.000 και πλέον αφίξεις από Ιαν.- Σεπ 2013 όμως το άνοιγμα του στρατιωτικού αεροδρομίου σε πέντε προορισμούς και οκτώ γραμμές τσάρτερ με εταιρίες, όπως η Aegean αλλά και η Ryanair και Easy Jet) αποτέλεσε εφαλτήριο για έκρηξη ανόδου αφίξεων που ξεπέρασε το 44%.
Βέβαια ειδικά για την Καλαμάτα σημείο αναφοράς είναι και το Δ.Α.Α. Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς πλέον η απόσταση από το αεροδρόμιο των Αθηνών είναι μόλις 2 ώρες με το νέο εθνικό δρόμο.
Στον αντίποδα αεροδρόμια, όπως το Άκτιο, μια αντίστοιχη τουριστικά περιοχή, όπου υπάρχουν προσεγγίσεις από Finnair, Transavia, Air Berlin αλλά απουσιάζουν οι low cost εταιρίες, αλλά κυρίως οι μεγάλοι τακτικοί αερομεταφορείς η αύξηση των αφίξεων ξεπέρασε μόλις το 8%, (αλλά με απόλυτα νούμερα υπερδιπλάσια - 148.386 πηγή ΣΕΤΕ).
Οι εταιρείες στα νησιά
Επιπλέον σε νησιά όπως η Πάρος όπου η αεροπορική σύνδεση δεν είναι πυκνή οι τοπικοί παράγοντες κάνουν λόγο για νούμερα αφίξεων αντίστοιχα με τα περυσινά, χωρίς δηλαδή μέρισμα από την σημαντική αύξηση που είχε το εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα.
Στον αντίποδα, χαρακτηριστικό αντίθετο παράδειγμα είναι τα Χανιά, όπου έφτασαν το ενιάμηνο σχεδόν τους 800 χιλιάδες οι τουρίστες, λόγω τόσο της καλής τακτικής σύνδεσης με το εξωτερικό, με μεγάλους αερομεταφορείς (π.χ. Aegean έχει ανταποκρίσεις με τακτική πτήση με πόλεις όπως το Μιλάνο, η Φρανκφούρτη κλπ) αλλά κυρίως λόγω του ότι η Ryanair επέλεξε τα Χανιά ως hub αεροδρόμιο για 26 προορισμούς.
Το κενό της Ολυμπιακής
Πάντως, όπως σημειώνουν στο «R» παράγοντες του υπουργείου τουρισμού βασική παράμετρος για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα είναι η σταθερή κι απευθείας σύνδεση με μεγάλες αγορές. Γι΄ αυτό είναι κι αναγκαίος ένας εθνικός αερομεταφορέας, όπως παλιότερα η Ολυμπιακή, που σημειωτέον εξυπηρετούσε υπερατλαντικές πτήσεις, κάτι που αποτελεί ακόμα κενό γράμμα για την Αθήνα.
Σήμερα το κενό αυτό καλούνται να το παίξουν αερομεταφορείς του Κόλπου ή της γειτονικής Τουρκίας, οι οποίοι ωστόσο κοιτούν περισσότερο τα δικά τους συμφέροντα κι όχι της Ελλάδος. Ωστόσο λόγω της σημαντικής διαφοράς που κίνησης που υπάρχει κυρίως με τα αεροδρόμια του Κόλπου ή της Πόλης, αλλά και των εκεί βασισμένων αεροπορικών εταιριών πλέον το Δ.Α.Α Ελ. Βενιζέλος αποτελεί πλέον περιφερειακή επιλογή...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr