Η απόφαση κλείνει μια δικαστική διαμάχη που εκκρεμεί από το 2009. Τότε το Δικαστήριο είχε κρίνει ότι οι επιβάτες θα πρέπει να αποζημιώνονται όχι μόνο για τις ματαιώσεις πτήσεων, αλλά και για τις πολύωρες καθυστερήσεις, εκτός αν αυτές οφείλονται σε «εξαιρετικές συνθήκες», τις οποίες η αεροπορική εταιρεία δεν μπορούσε να αποφύγει. Εναντίον της απόφασης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είχαν κινηθεί πολλές εταιρίες, όπως η Lufthansa, η British Airways, η ΕasyJet, η TUI Travel και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).
Ωστόσο, έπειτα από τις προσφυγές Γερμανικά και βρετανικά δικαστήρια ζήτησαν από το Δικαστήριο να επεκτείνει την αρχική του απόφαση. Κι έτσι το Δικαστήριο της Ε.Ε. (ΔΕΚ) απεφάνθη ότι «οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις έχουν καθυστέρηση και εκείνοι των οποίων οι πτήσεις ματαιώνονται 'την τελευταία στιγμή' πρέπει να θεωρείται ότι βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση».
Η απόφαση αυτή σύμφωνα με τους αναλυτές της αεροπορικής αγοράς ανοίγει το δρόμο για αιτήματα αποζημιώσεων εκατομμυρίων ευρώ, σε μια περίοδο δύσκολη για τις αερομεταφορές, λόγω ύφεσης και κόστους καυσίμων. Μάλιστα οι εν λόγω εταιρείες είχαν αρνηθεί όλα αυτά τα χρόνια να καταβάλλουν αποζημιώσεις σε επιβάτες τους με βασικό επιχείρημα τη μη έκδοση μέχρι σήμερα τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις το συνολικό ύψος των αιτημάτων αποζημίωσης που εκκρεμούν, υπολογίζεται σε 90 εκατ. ευρώ!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr