Όπως επισημαίνει η ΕΕΤ, παρά το γεγονός ότι οι απάτες με τα σύγχρονα μέσα ηλεκτρονικών συναλλαγών εμφάνισαν περαιτέρω μείωση, οι ελληνικές τράπεζες κρίνουν αναγκαία τη συνεχή ενημέρωση των συναλλασσόμενων για τις νέες τυπολογίες απάτης που εφαρμόζουν οι δράστες, αλλά και ενδεδειγμένους τρόπους προστασίας από αυτές.
Οι συχνότερες μέθοδοι περιλαμβάνουν την απάτη μέσω τηλεφωνικής κλήσης (Vishing), μέσω email (Phishing) και μέσω SMS (SMiShing). Συνήθως ο χρήστης λαμβάνει ψεύτικους ψηφιακούς συνδέσμους (links) με αληθοφανή χαρακτηριστικά (επωνυμία ή λογότυπο τράπεζας ή άλλου οργανισμού). Η επίσκεψη σε αυτούς τους συνδέσμους μπορεί να οδηγήσει σε επιζήμιες ενέργειες, όπως την αποκάλυψη ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και κωδικών ασφαλείας, την αποστολή χρηματικών ποσών για υποτιθέμενη αγορά ή ακόμα και την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού σε συσκευές. Για τον σκοπό της καμπάνιας δημιουργήθηκαν ισάριθμα τηλεοπτικά σποτ που καλύπτουν και τα 3 είδη ηλεκτρονικής απάτης.
Με την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις δόλιες ηλεκτρονικές τακτικές, αναπτύσσεται μια κουλτούρα κυβερνοασφάλειας, όπου μαθαίνει να εντοπίζει τις κακόβουλες επιθέσεις με τη μορφή ειδοποιήσεων, τις οποίες είναι καλύτερο να αγνοεί για την προστασία του.
Η νέα καμπάνια, που αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης αντίστοιχης πρωτοβουλίας “Μία παύση αρκεί”, απευθύνεται και στοχεύει στην ενημέρωση του συνόλου του πληθυσμού, ενώ πραγματοποιείται σε δύο χρονικά στάδια: το πρώτο ξεκίνησε στις 13 Δεκεμβρίου 2023 και ολοκληρώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2024. Το δεύτερο είναι προγραμματισμένο για το χρονικό διάστημα 26 Φεβρουαρίου έως και 24 Μαρτίου 2024.
Ενημερώσου σήμερα για τα διάφορα είδη ηλεκτρονικής απάτης από την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Κάποιες Ειδοποιήσεις Είναι Καλύτερο Να Τις Αγνοείς, προστατεύσου και αξιοποίησε με ασφαλή τρόπο την ηλεκτρονική τραπεζική.
Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της ΕΕΤ κ. Γιάννης Γραμματικός δήλωσε:
«Οι ελληνικές τράπεζες επενδύουν διαρκώς σε ανθρώπινους πόρους και υποδομές, για την ασφάλεια των ψηφιακών τραπεζικών συναλλαγών. Χάριν σε αυτή την προσπάθεια, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχουμε περιορίσει σημαντικά τα περιστατικά απάτης, ως ποσοστό στο σύνολο των συναλλαγών. Συγχρόνως, τόσο η ΕΕΤ όσο και τα μέλη της, επενδύουμε στην ενημέρωση του κοινού. Τα αντίμετρα των τραπεζών και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών δείχνουν τον δρόμο για την ασφάλεια των συναλλαγών».
Ο Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard, για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα δήλωσε σχετικά:
«Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη δημιουργία της καμπάνιας ευαισθητοποίησης της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της Mastercard σχετικά με την ηλεκτρονική απάτη. Στη Mastercard η ασφάλεια των συναλλαγών αποτελεί δέσμευση και ύψιστη προτεραιότητα. Ως εκ τούτου, επενδύουμε καθημερινά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, λύσεων και εργαλείων για την ανίχνευση και καταπολέμηση περιστατικών απάτης. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην κυβερνοασφάλεια με στόχο να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές σχετικά με τις ηλεκτρονικές απάτες, να θωρακίσουμε το οικοσύστημα συναλλαγών και να προσφέρουμε μία απρόσκοπτη εμπειρία πληρωμής».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr