Όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρίας, πριν λίγες μέρες, σε διαδικτυακή εκδήλωση, σκοπός της της PayLink, είναι η αξιοποίηση της δυναμικής των ηλεκττρονικών πληρωμών και μέσα από την παροχή καινοτόμων και ολοκληρωμένων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε ιδιώτες και επιχειρήσεις να ενισχύσει την παρουσία της στην Ελλάδα.
Όπως τονίζεται μέσα από ένα ισχυρό δίκτυο Συνεργατών (που περιλαμβάνει ανταλλακτήρια, super market, συνεταιριστικές τράπεζες, ταξιδιωτικά γραφεία, εταιρείες courier, τηλεπικοινωνίας κ.ά.), με περισσότερα από 1.300 φυσικά σημεία σε όλη την Ελλάδα, η PayLink προσφέρει την υπηρεσία της ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων, μέσω της Western Union σε 550.000 σημεία εξυπηρέτησης παγκοσμίως, σε λίγα λεπτά, με ευκολία και ασφάλεια. Επιπλέον προσφέρει πληρωμή λογαριασμών, αποστολή μετρητών σε τραπεζικό λογαριασμό, την υπηρεσία PayByBank (για πελάτες e-shops και επαγγελματίες) και ψηφιακή, online ή μέσω κινητών, πρόσβαση στις υπηρεσίες της.
«Βασικές αξίες της PayLink είναι η ακεραιότητα, η διαφάνεια, , η πολυπολιτισμικότητα και η συμπερίληψη, καθώς και ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή. Οι αξίες αυτές πηγάζουν τόσο από τους πελάτες της εταιρείας, Έλληνες/Ελληνίδες αλλά και μετανάστες, τουρίστες κ.ά., όπως επίσης και από το προσωπικό της εταιρείας που απασχολεί ανθρώπους από 14 διαφορετικές εθνικότητες» ανέφερε κατά την παρουσιασή της η διοίκηση τονίζοντας ότι:
«Κοιτώντας στο μέλλον, σημαντικός στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου Συνεργατών της και η ανάπτυξη των υπηρεσιών της, κρατώντας παράλληλα αναλλοίωτες τις αξίες και την κουλτούρα της. Επιπλέον στοχεύει να αναπτύξει περαιτέρω τα ψηφιακά της κανάλια, κάτι που έχει ξεκινήσει ήδη με το λανσάρισμα της νέας mobile εφαρμογής της κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, μέσω της οποίας οι πελάτες μπορούν μεταξύ άλλων να χρησιμοποιήσουν την προηγμένη υπηρεσία εντοπισμού σημείων εξυπηρέτησης και να κατευθύνονται σε σημεία, ανοιχτά, χωρίς ουρές και αναμονές.»
Ο κ. Κωνσταντίνος Χ. Βαρβίας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, δήλωσε: «Είμαι υπερήφανος για την πορεία μας όλα αυτά τα χρόνια και για όσα πετύχαμε, για το δίκτυο των επίλεκτων Συνεργατών μας και για την Ομάδα των Συναδέλφων μαζί με τους οποίους εξυπηρετούμε με σεβασμό και αξιοπρέπεια όλους τους πελάτες μας.
Είμαι επίσης υπερήφανος και είναι τιμή μας που αντιπροσωπεύουμε επί 30 χρόνια την Western Union, ηγέτιδα παγκοσμίως στις διασυνοριακές και διανομισματικές μεταφορές και πληρωμές, που το 2021 γιόρτασε 170 χρόνια από την ίδρυσή της. Μαζί νιώθουμε ότι δεν μεταφέρουμε μόνον χρήματα με ασφάλεια και ταχύτητα, αλλά ότι βοηθάμε με τον τρόπο μας να εκπληρωθούν τα όνειρα και οι επιθυμίες των πελατών μας. Είτε εκείνων που εργάζονται σκληρά σε μια ξένη χώρα για να μπορέσουν να υποστηρίξουν τις οικογένειές τους πίσω στις πατρίδες τους, είτε για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν, είτε για να καλύψουν μια επείγουσα επαγγελματική ανάγκη ή απλώς να κάνουν μια πληρωμή.»
Η Αλεξάνδρα Πατσή, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ., προσέθεσε: «Το μέλλον πολλές φορές φαίνεται αβέβαιο, όμως, αν κάτι έχουμε μάθει από τα 30 χρόνια παρουσίας μας στην Ελληνική αγορά, είναι πως ο καλύτερος τρόπος να αναπτυχθούμε, είναι να αφουγκραζόμαστε συνεχώς τις ανάγκες των πελατών μας, να χρησιμοποιούμε όλες τις δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία και να χτίζουμε συνεργασίες αμοιβαία επωφελείς που στηρίζονται στην εμπιστοσύνη.»
Αναλυτικά η ομιλία του κ. Βαρβία:
Καλημέρα σας!
Καταρχάς, σας εύχομαι να έχετε μια καλή χρονιά, με υγεία, εσείς και οι οικογένειές σας!
Εκ μέρους της “WorldBridge – Ίδρυμα Πληρωμών Α.Ε.”, με διακριτικό τίτλο “Paylink”, θέλω να σας ευχαριστήσω που ανταποκριθήκατε σε αυτή την συνέντευξη τύπου, με την ευκαιρία του εορτασμού των 30 χρόνων (το 2021) από την ίδρυση της εταιρείας μας.
Ξεκινώντας, επιτρέψτε μου να κάνω μια σύντομη ιστορική αναδρομή και να μοιραστώ κάποια στοιχεία για την εταιρεία και τον κλάδο μας και μετά θα παραδώσω την σκυτάλη στην Αλεξάνδρα Πατσή, Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. της εταιρείας μας (με εκτελεστικές αρμοδιότητες), για να μοιραστεί και εκείνη κάποια επιπλέον στοιχεία για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, για το παρόν και το μέλλον.
Όταν πριν 30+ χρόνια πήραμε με τον αείμνηστο πατέρα μου Χριστόφορο Βαρβία, ιδρυτή της κάρτας Diners Club στην Ελλάδα, την αποκλειστική αντιπροσωπεία της Western Union στην Ελλάδα, δεν φανταζόμασταν τότε την εξέλιξη που θα είχε μετέπειτα αυτή η υπηρεσία παγκοσμίως και στην χώρα μας.
Φέρναμε το 1991 μια νέα επιχειρηματική πρόταση σε αχαρτογράφητα νερά, με πολλές προκλήσεις.
Θυμάμαι, τότε, εθεωρείτο αδιανόητο για μια εταιρεία που δεν ήταν τράπεζα, να υποβάλει αίτηση στην Τράπεζα της Ελλάδος για ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων.
Εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε καν ο κλάδος των Ιδρυμάτων Πληρωμών, ούτε βεβαίως το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο που έχουμε σήμερα.
Και όμως τολμήσαμε, επιχειρηματικά ως πρωτοπόροι, σε συνεργασία και με την έγκριση της Τράπεζας της Ελλάδος και των Αρχών, πιστεύουμε ότι συνεισφέραμε στο να απελευθερωθούν οι ηλεκτρονικές μεταφορές χρημάτων ώστε να καταστεί δυνατό να παρέχονται και εκτός πιστωτικών ιδρυμάτων, ενώ παράλληλα διαμορφωνόταν και το πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου.
Στην αρχή, επιτρεπόντουσαν μόνον τα εισερχόμενα εμβάσματα, όχι τα εξερχόμενα (λόγω και συναλλαγματικών περιορισμών), σταδιακά έγινε άρση αυτών των περιορισμών.
Η πρότασή μας προς τους Συνεργάτες μας ήταν και είναι ότι καλύπτουμε μια συμπληρωματική ανάγκη ως προς τον παραδοσιακό τρόπο μεταφοράς χρημάτων, προσφέροντας συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς η Western Union έχει το δικό της ηλεκτρονικό σύστημα και δίκτυο, που μεταφέρει χρήματα σε χιλιάδες σημεία εξυπηρέτησης παγκοσμίως, σε λίγα λεπτά και με διευρυμένα ωράρια.
Από την αρχή, στρατηγική μας ήταν να συνάπτουμε συνεργασίες με τους πιο αξιόλογους επιχειρηματίες και επαγγελματίες, αλυσίδες και μεμονωμένα καταστήματα (ατομικές επιχειρήσεις), σε κάθε κλάδο λιανικής, σε κάθε πόλη και τόπο της Ελλάδας.
Ξεκινήσαμε με το Diners World Travel, ένα δίκτυο ταξιδιωτικών γραφείων, πιλοτικά, μετά μας εμπιστεύτηκε η Τράπεζα Εργασίας με τον Γενικό Δ/ντή της κ. Μιλτιάδη Δαμανάκη, μετά ο κ. Γεράσιμος Βασιλόπουλος με τα ΑΒ, κ.ο.κ., μέχρι που χτίστηκε το δίκτυο των περισσοτέρων των 1.300 φυσικών σημείων εξυπηρέτησης που έχουμε σήμερα στην Ελλάδα.
Η θέση μας ήταν από την αρχή, να χτίζουμε στρατηγικές συνεργασίες με τους Συνεργάτες μας. Βασιζόμενοι στην πρωτοπόρο θέση που κατέχει στις μεταφορές χρημάτων και στις πληρωμές η Western Union παγκοσμίως, στόχος μας ήταν και είναι να τους προσφέρουμε ένα νέο προϊόν/υπηρεσία στον χρηματοοικονομικό κλάδο, που δεν απαιτεί ιδιαίτερη επένδυση, αξιοποιεί την υπάρχουσα υποδομή τους και το δυναμικό που έχουν, τους φέρνει ένα επιπλέον έσοδο και καλές δυνατότητες cross selling των άλλων προϊόντων και υπηρεσιών τους.
Σταδιακά προσθέσαμε στις υπηρεσίες μας την πληρωμή λογαριασμών, την αποστολή μετρητών και σε τραπεζικό λογαριασμό, την υπηρεσία PayByBank για πελάτες e-shops και Β2Β και δώσαμε στους πελάτες μας και ψηφιακές προσβάσεις για τα προϊόντα μας.
Όλα αυτά τα χρόνια περάσαμε παγκοσμίως αλλά και στην χώρα μας πολλές κρίσεις, αλλά τόσο η Western Union σαν υπηρεσία, όσο και η εταιρεία μας, η Paylink, έδειξαν την ανθεκτικότητά τους. Σε φυσικές καταστροφές και σε εμπόλεμες καταστάσεις, η Western Union είναι συνήθως από τις πρώτες εταιρείες που επαναλειτουργεί με τοπικά δίκτυα και Συνεργάτες, προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες και την πρώτη οικονομική βοήθεια/εμβάσματα στον πληγέντα πληθυσμό, πολλές φορές με μηδενικά έξοδα μεταφοράς χρημάτων για το πρώτο χρονικό διάστημα.
Στην χώρα μας ζήσαμε τα capital controls και είμαστε οι πρώτοι που επαναλειτουργήσαμε, όταν άλλες εταιρείες ήταν κλειστές.
Πρόσφατα, τα τελευταία δύο χρόνια με την πανδημία, συνεχίσαμε να εξυπηρετούμε απρόσκοπτα τους πελάτες μας, με πλήρη ασφάλεια για τους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων στην εταιρεία μας.
Μέσα από αυτή την πετυχημένη πορεία των 30 ετών, φθάσαμε να εξυπηρετούμε ετησίως 420.000 πελάτες και να εκτελούμε το 2021 περισσότερα από 1.6 εκατ. εμβάσματα.
H Paylink έχει μία πετυχημένη πορεία παρουσιάζοντας σημαντική κερδοφορία, ρευστότητα και επάρκεια κεφαλαίων. Ο δανεισμός της είναι μηδενικός και τα Ίδια Κεφάλαια το 2021 είναι της τάξεως των 3.0 εκατ. €, θέτοντας ισχυρές βάσεις για επενδύσεις.
Ο εκτιμώμενος Κύκλος Εργασιών (Sales) για το 2021 ξεπέρασε τα 14 εκατ €.
Η κερδοφορία, (κέρδη προ φόρων) κατά τα τελευταία έτη, υπερβαίνει τα 2 εκατ € ετησίως, ενώ παράλληλα ο δείκτης EBIDTA/Sales κινείται μεταξύ 18%-20%.
Τα στοιχεία αυτά αποκτούν ιδιαίτερη σημασία αν λάβουμε υπόψη μας τον περιορισμό που επέφερε η πανδημία στις περισσότερες επιχειρησιακές υποστάσεις.
Η εταιρεία μας πετυχαίνει αυτά τα αποτελέσματα με την γεωγραφική επέκταση του δικτύου της μέσω της εξεύρεσης υγιών οικονομικά Συνεργατών, την πολιτική ανταγωνιστικών τιμών, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, την συγκράτηση των λειτουργικών εξόδων της, καθώς και με την αύξηση των επενδύσεων σε καινοτόμες πελατοκεντρικές υπηρεσίες.
Είναι γεγονός ότι η τεχνολογική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια αλλάζει ραγδαία την αγορά και τον κλάδο.
Σήμερα έχει τη δυνατότητα κάποιος/α να στείλει χρήματα από το laptop του ή το κινητό του, με οποιονδήποτε σχεδόν τρόπο, οπουδήποτε στον κόσμο. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι η ανάγκη ύπαρξης ενός φυσικού δικτύου σημείων εξυπηρέτησης (καταστημάτων), είναι ανάγκη και θα εξακολουθήσει να υπάρχει για αρκετά χρόνια ακόμη, παράλληλα με τα ψηφιακά κανάλια διανομής (όπως θα σας αναπτύξει και η Αλεξάνδρα Πατσή περισσότερο αργότερα).
Θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι η Western Union, που εκπροσωπούμε στην Ελλάδα, έχει ένα δίκτυο σε 200 χώρες και, είτε η ίδια είτε μέσω Αντιπροσώπων, διαθέτει παγκοσμίως και τις αντίστοιχες άδειες, τις τοπικές υποδομές και τα συστήματα για να λειτουργεί εντός του απαιτούμενου κανονιστικού πλαισίου. Αυτό της δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς είναι σε θέση να συνάπτει στρατηγικές συνεργασίες και στον ψηφιακό τομέα με οργανισμούς/εταιρείες που μπορεί να έχουν τα κεφάλαια ή την τεχνολογία ή ακόμη και τοπικές άδειες, αλλά θέλουν να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα της Western Union για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους παγκοσμίως.
Γιατί πράγματι στην εποχή μας, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις εταιρείες μεταφοράς χρημάτων και πληρωμών είναι μεν να ανταποκριθούν στον ολοένα και αυξανόμενο ανταγωνισμό λόγω και των τεχνολογικών εξελίξεων στον χώρο, αλλά παράλληλα απαιτούνται και μεγάλες επενδύσεις για να εξασφαλίζεται η συμμόρφωση στο ολοένα και πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο.
Να πω λίγα επιπλέον λόγια για την Western Union, που έχουμε την τιμή όχι μόνον να αντιπροσωπεύουμε και να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιό μας, αλλά και γιατί γιόρτασε πέρυσι (το 2021) 170 χρόνια λειτουργίας!
Eίναι μια εταιρεία με πραγματικά ένδοξη ιστορία! Φανταστείτε, ιδρύθηκε σαν τηλεγραφική εταιρεία στις ΗΠΑ το 1851. Το 1871 η Western Union, εισήγαγε την υπηρεσία μεταφοράς χρημάτων, το 1914 ανέπτυξε την πρώτη χρεωστική κάρτα, το 1974 λάνσαρε τον πρώτο εγχώριο εμπορικό δορυφόρο και το 1993 πούλησε την πρώτη προπληρωμένη κάρτα τηλεφώνου.
Είναι εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (ΝΥSE), παγκόσμιος ηγέτης στις δια-συνοριακές και δια-νομισματικές μεταφορές και πληρωμές, έναντι του ανταγωνισμού, από πλευράς κεφαλαιοποίησης, δικτύου σημείων εξυπηρέτησης και άλλων δεικτών.
H πολύ-κάναλη (omni-channel) πλατφόρμα της Western Union, συνδέει τον φυσικό και ψηφιακό κόσμο και επιτρέπει σε ιδιώτες, επιχειρήσεις, ΜΚΟ, χρηματοοικονομικά ιδρύματα και άλλους οργανισμούς, να στέλνουν και λαμβάνουν χρήματα, μέσω φυσικού δικτύου λιανικής, online ή κινητών, σε αντίστοιχα άλλα σημεία, με ταχύτητα, ευκολία και ασφάλεια.
Είναι αυτός ο συνδυασμός λιανικής παρουσίας με ψηφιακές δυνατότητες που την κάνει και ξεχωρίζει από άλλους παίκτες.
Έχει περισσότερα από 550.000 σημεία εξυπηρέτησης σε 200 χώρες, περισσότερους από 150,000,000 πελάτες που εξυπηρετεί, με συναλλαγές μέσα από 130 νομίσματα, εκτελώντας κατά μέσο όρο 24 συναλλαγές ανά δευτερόλεπτο.
Επενδύει πάρα πολύ σε θέματα κανονιστικής συμμόρφωσης (compliance), συνεργάζεται ενεργά με τις Aρχές και παρέχει πληροφόρηση συνδράμοντας στον περιορισμό περιπτώσεων απάτης, στην εξιχνίαση εγκλημάτων κ.ο.κ.
Να πω ότι τόσο η Western Union όσο και εμείς, ως Paylink, δεν πιστεύουμε ότι μεταφέρουμε μόνον χρήματα, με ασφάλεια και ταχύτητα.
Νιώθουμε ότι βοηθάμε να εκπληρωθούν όνειρα και επιθυμίες ανθρώπων, των πελατών μας, είτε είναι αυτών που εργάζονται σκληρά σε μια ξένη χώρα για να μπορέσουν να υποστηρίξουν πίσω στις πατρίδες τους τις οικογένειές τους, είτε είναι για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν, είτε είναι για να καλύψουν μια επείγουσα επαγγελματική ή άλλη ανάγκη, ή απλώς να κάνουν μια πληρωμή. Νιώθουμε δε ιδιαίτερα τιμή και χαρά που εξυπηρετούμε με αξιοπρέπεια, τόσο τους Έλληνες/Ελληνίδες, όσο και μια τόσο πολύ-πολιτισμική πελατεία, ανθρώπους πολλούς από τους οποίους θα αποκαλούσαμε «παγκόσμιους πολίτες».
Αυτά ήθελα να μοιραστώ, ευχαριστώντας σας για άλλη μια φορά για την παρουσία σας, σας εύχομαι και πάλι Καλή Χρονιά, με υγεία!
Αναλυτικά η ομιλία της κας. Πατσή:
Καλημέρα σας κι ευχαριστούμε για την παρουσία σας στην σημερινή συνέντευξη τύπου.
Είναι πραγματικά μεγάλη χαρά για όλους τους εργαζόμενους, αλλά και τους συνεργάτες της PayLink να γιορτάζουμε τα 30 χρόνια λειτουργίας της Εταιρείας μας στην Ελλάδα και τα 30 χρόνια παρουσίας της Western Union στη χώρα μας.
Θα σας μιλήσω σήμερα για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στον χώρο που δραστηριοποιούμαστε ως εταιρεία, για το πως βλέπουμε να εξελίσσεται στο μέλλον ο χώρος των πληρωμών και τον ρόλο που μπορεί να παίξει ένα τόσο ευρύ δίκτυο σημείων εξυπηρέτησης σαν το δικό μας στην ελληνική αγορά.
Ξεκινώντας από την υπηρεσία της Western Union που με περηφάνεια διαθέτουμε στην ελληνική αγορά τις τελευταίες τρεις δεκατίες, θα ήθελα να πω ότι μιλάμε για μια εταιρεία με ιδιαίτερη και σημαντική ιστορία, που ξεχωρίζει όχι μόνον σε ότι αφορά την κεφαλαιοποίηση της ως εταιρεία στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, αλλά και για τις τεχνολογικές τομές που έκανε στα 170 χρόνια πετυχημένης πορείας της, ώστε να παραμένει πάντα σχετική και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα brand παγκοσμίως.
Στην ελληνική αγορά ξεκινήσαμε όπως ανέφερε ο κ. Βαρβίας πριν 30 χρόνια με την υπηρεσία της ταχυμεταφοράς χρημάτων, αλλά οι αλλαγές που συντελέστηκαν στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία σε μακρο-οικονομικό επίπεδο επηρέασαν πολύ και το δικό μας μοντέλο λειτουργίας. Τόσο η οικονομική κρίση, η αύξηση της ελληνικής διασποράς, όσο και τα capital controls συνέτειναν ώστε οι υπηρεσίες μας να γίνουν ευρύτερα γνωστές, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκε πολύ το μερίδιο των εισερχομένων εμβασμάτων από χώρες του δυτικού κόσμου και φυσικά οι εγχώριες συναλλαγές (ή αλλιώς domestic transfers). Οι αλλαγές αυτές μας οδήγησαν και στην επέκταση των υπηρεσιών μας.
Διευρύναμε λοιπόν το portfolio των υπηρεσιών μας αρχικά με την πληρωμή λογαριασμών, μια υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες μας να εξοφλούν λογαριασμούς χωρίς περιορισμούς σε ωράρια και μέρες λειτουργίας, από σημεία της γειτονιάς τους. Εισαγάγαμε την υπηρεσία PayByBank, την αυτοματοποιημένη τραπεζική κατάθεση που δίνει σε ηλεκτρονικά καταστήματα τη δυνατότητα να δέχονται πληρωμές μέσω τραπεζικού λογαριασμού σε πραγματικό χρόνο αλλά και με μετρητά σε πάνω από 1.300 σημεία εξυπηρέτησης ανά την Ελλάδα, όπου ο καταναλωτής εξοφλεί το καλάθι του σαν να πληρώνει έναν λογαριασμό ΔΕΚΟ.
Λίγο πριν το ξεκίνημα της πανδημίας, προσθέσαμε τη δυνατότητα αποστολής μετρητών και σε τραπεζικό λογαριασμό στο εξωτερικό αλλά και εντός Ελλάδος, δυνατότητα που αυτή τη στιγμή διαθέτουμε για 52 χώρες, αριθμό τον οποίο συνεχώς αυξάνουμε και που σε κάποιες περιπτώσεις ευρωπαϊκών χωρών, χάρη στο SEPA Instant payments, η Western Union μπορεί και ολοκληρώνει τις μεταφορές μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Συμπληρωματικά με το τραπεζικό σύστημα, η δική μας υπηρεσία είναι μια εναλλακτική για τους πελάτες μας, που ιδιαίτερα σε έκτακτες συνθήκες μπορεί να τους φανεί χρήσιμη. Αυτό φάνηκε μέσα στους μήνες της πανδημίας, όπου αρκετοί δυσκολευτήκαμε με τις πληρωμές μας, βλέποντας πολλά τραπεζικά καταστήματα να υπολειτουργούν ή με περιορισμούς στην είσοδο.
Δε θα μπορούσα να μη σταθώ στην πανδημία και στις αναταραχές (disruptions) που προκάλεσε σε κοινωνικό, οικονομικό, εκπαιδευτικό επίπεδο, δημιουργώντας μια «νέα νόρμα» στις καθημερινές μας δραστηριότητες. Αναμφισβήτητα λειτούργησε σαν «χιονοστιβάδα» σε ότι έχει να κάνει με αυτό που αποκαλούμε Ψηφιακό Μετασχηματισμό και επιτάχυνε αλλαγές όπως είδαμε όχι μόνο στο e-commerce, αλλά και στις πληρωμές και φυσικά και σε περιοχές όπως το e-government.
Με την πανδημία στους χρήστες του διαδικτύου προστέθηκαν 782 εκατομμύρια άνθρωποι (2 φορές ο πληθυσμός των ΗΠΑ). Αυτή τη στιγμή περίπου 62% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, ποσοστό που σε χώρες αναπτυγμένες φτάνει και το 90%.
Σε ότι αφορά τις διασυνοριακές μεταφορές χρημάτων προς χώρες χαμηλού και μέσου εισοδήματος, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας με συνεχόμενα lockdown και κλειστά σε πολλές χώρες καταστήματα και δίκτυα τραπεζών, μέσα στο 2020 αυτές άγγιξαν τα $ 540 δις, μειώθηκαν δηλαδή μόνο κατά 1.6% σε σχέση με το 2019. Από αυτά ένα σημαντικό ποσοστό % εκκινείται με μετρητά ή παραλαμβάνεται σε μετρητά σε αναπτυσσόμενες χώρες. Και παρά την αύξηση της χρήσης ψηφιακών λύσεων, η ίδια η Παγκόσμια Τράπεζα αναγνωρίζει την αξία ενός οικοσυστήματος, που διευκολύνει τις συναλλαγές με όποιο τρόπο και αν αυτές πληρώνονται/ παραλαμβάνονται, γιατί απλούστατα πελάτες που ζουν σε απομονωμένες περιοχές, ή που δεν αποτελούν μέρος του τραπεζικού συστήματος είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι, χρειάζονται cash-out σημεία λόγω έλλειψης βασικών υποδομών και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από ψηφιακά συστήματα. Η αξία λοιπόν των φυσικών σημείων και των σημείων εξυπηρέτησης που μπορούν να παρέχουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών αλλά και άλλα entry-level, όπως λέμε, χρηματο-οικονομικά προϊόντα, καθόλου δεν μειώθηκε από τις τελευταίες εξελίξεις. Αντίθετα θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι στην οικονομική ένταξη (financial inclusion) μιας μεγάλης, λιγότερη προνομιούχας ομάδας πολιτών που εδώ και δεκαετίες εξυπηρετούμε.
Παράλληλα έρευνες δείχνουν ότι το τελευταίο 6μηνο του 2021 η χρήση των ψηφιακών καναλιών σε πολλούς τομείς έφτασε σε ένα «ταβάνι», ιδίως σε Αμερική και Ευρώπη και αναμένεται να επιστρέψει σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα (McKinsey Μάιος 2021). Αυτό που διαφαίνεται σαν τάση είναι το «phygital», ένα κράμα εμπειρίας καταναλωτή με στοιχεία φυσικής παρουσίας και δυνατότητα χρήσης ψηφιακών εργαλείων. Μεγάλες εταιρείες σαν την Western Union επενδύουν και καινοτομούν σε άξονες που είναι καθοριστικής σημασίας στο Phygital μοντέλο, όπως:
- Ασφάλεια και εμπιστοσύνη
- Omni-channel
- After sales υπηρεσίες
- Customer experience & loyalty
Στην ελληνική αγορά έχουμε τη χαρά και την τιμή να διαχειριζόμαστε το domain westernunion.gr γεγονός που ενισχύει τις προσπάθειες προώθησης και επικοινωνίας όλων μας των υπηρεσιών. Στην αρχή της πανδημίας λανσάραμε την εφαρμογή μας για iphone και android, και την προσαρμόσαμε ώστε να είναι προσβάσιμη και μέσω web, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε πελάτες που προτιμούν ψηφιακές λύσεις να συναλλάσσονται με εμάς, να μαθαίνουν για όλες μας τις υπηρεσίες και για όλες τις συνεργαζόμενες με εμάς επιχειρήσεις.
Είμαστε πολύ περήφανοι λοιπόν που για 2η συνεχόμενη χρονιά, η εφαρμογή μας βραβεύτηκε στα πλαίσια των «evolution awards», των επιχειρηματικών βραβείων που απευθύνονται σε e-shops & e-businesses, ως καλύτερη ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αξίζει να σημειώσω ότι η εφαρμογή μας ξεχώρισε και για την προηγμένη υπηρεσία εντοπισμού σημείων εξυπηρέτησης, μέσω της οποίας κατευθύνονταν πελάτες σε σημεία, ανοιχτά, χωρίς ουρές και αναμονές.
Κλείνοντας θέλω να πω ότι όραμα της PayLink είναι να συνεχίσει να εξυπηρετεί όλο και περισσότερους Πελάτες, επεκτείνοντας και συνδυάζοντας το φυσικό της δίκτυο με τα ψηφιακά της κανάλια, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες αλλά και αναπτύσσοντας περισσότερες υπηρεσίες στο χώρο του open finance.
Σας ευχαριστώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr