Του Γιώργου Γεωργίου
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Magazine Δεκεμβρίου 2020
Σε αυτό το πλαίσιο, το Reporter Magazine παρουσιάζει το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν οι τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες (Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα, Eurobank και Τράπεζα Πειραιώς), προκειμένου να δοθεί μία «γεύση» για το πώς διαμορφώνεται το «αύριο» του τραπεζικού συστήματος.
Alpha Bank: Καινοτόμες υπηρεσίες και άμεση ψηφιακή εξυπηρέτηση
Ευρύ φάσμα σύγχρονων ψηφιακών λύσεων προσφέρει η Alpha Bank στους πελάτες της, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες ανάγκες τους για γρήγορες, ασφαλείς και ανέπαφες ηλεκτρονικές συναλλαγές, χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα.
Με τις πλατφόρμες myAlpha Web και myAlpha Mobile, οι πελάτες της Alpha Bank έχουν μία ολοκληρωμένη ψηφιακή τραπεζική εμπειρία. Με τη μέγιστη ασφάλεια τακτοποιούν όλες τις υποχρεώσεις τους από απόσταση και διαχειρίζονται λογαριασμούς, δάνεια και κάρτες, ακόμη και προϊόντα που τηρούν σε άλλες ελληνικές τράπεζες. Επιπλέον, ακολουθώντας ελάχιστα βήματα και μέσα σε λίγα μόλις λεπτά, οι πελάτες μπορούν να αποκτήσουν online τραπεζικά προϊόντα, όπως καταθετικό λογαριασμό, προθεσμιακή κατάθεση, ασφάλεια αυτοκίνητου και καρτών, καθώς και χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα. Μάλιστα, η Alpha Bank παρέχει σε όλους τους ιδιώτες, ανεξαρτήτως τράπεζας συνεργασίας, τη δυνατότητα έκδοσης, φόρτισης και διαχείρισης επαναφορτιζόμενων προπληρωμένων καρτών μέσω του bleep app, την bleep Mastercard και σε συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού, την bleep Χαμόγελο Visa.
Παράλληλα, μέσα από το myAlpha Web και το myAlpha Mobile, οι πελάτες μπορούν επίσης να ενεργοποιούν ή να απενεργοποιούν τις κάρτες τους, να ζητούν νέο PIN ή την αντικατάστασή των καρτών τους, χωρίς αναμονή, 24/7. Επιπλέον, με την υπηρεσία Alpha Quick Transfer, οι πελάτες μπορούν να μεταφέρουν ποσά έως 500 ευρώ ημερησίως, από και προς τις επαφές του smartphone τους, χωρίς καμία επιβάρυνση.
Με την αναβαθμισμένη υπηρεσία Alpha SecureWeb οι διαδικτυακές αγορές των πελατών με όλες τις κάρτες Visa και Mastercard της Alpha Bank, ολοκληρώνονται με μεγαλύτερη ευκολία, ταχύτητα και απόλυτη ασφάλεια, καθώς η ταυτοποίηση πραγματοποιείται μέσω των ειδοποιήσεων myAlpha Code με Push Notifications από την εφαρμογή myAlpha Mobile ή με αποστολή SMS ή μήνυμα μέσω Viber στο κινητό τηλέφωνο του πελάτη. Επιπλέον, μέσω της υπηρεσίας ο πελάτης ενημερώνεται αναλυτικά για τη συναλλαγή που πρόκειται να ολοκληρώσει, με τα στοιχεία της επιχείρησης, το ποσό και την ημερομηνία της συναλλαγής, αλλά και τα τελευταία 4 ψηφία της κάρτας του, προκειμένου να γνωρίζει με ακρίβεια ποια συναλλαγή αποδέχεται. Επίσης, οι πελάτες ενημερώνονται άμεσα και για οποιαδήποτε κίνηση των καρτών τους, μέσω Alpha Alerts (με sms ή e-mail).
Με την πρωτοποριακή υπηρεσία πληρωμών Apple Pay για συσκευές Apple που έχει διαθέσει αποκλειστικά στην ελληνική αγορά η Alpha Bank, οι πελάτες κάνουν τις αγορές τους ανέπαφα, μόνο με το smartphone ή το ρολόι τους. Στο ApplePay, οι πελάτες της τράπεζας μπορούν να εντάξουν με απόλυτη ασφάλεια, όλες τις χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες Visa και Mastercard της Alpha Bank και να πληρώσουν σε POS ή ηλεκτρονικά σε e-shops, χωρίς να πληκτρολογήσουν το ΡΙΝ της κάρτας τους.
Ανέπαφες πληρωμές μέσω smartphone μπορούν να πραγματοποιούν και οι κάτοχοι Android συσκευών, μέσω του πρόσφατα ανανεωμένου myAlpha wallet. Οι πελάτες μπορούν να εντάξουν οποιαδήποτε κάρτα Visa ή Mastercard έκδοσης Alpha Bank, στο σύγχρονο και φιλικό για τον χρήστη περιβάλλον της εφαρμογής και να κάνουν τις αγορές τους ανέπαφα σε όλα τα POS με το σήμα contactless.
Tέλος, ιδιαίτερα πρωτοποριακό είναι και το ψηφιακό πορτοφόλι Garmin Pay, με το οποίο, οι κάτοχοι Garmin smartwatches έχοντας εγγράψει σε αυτό την Visa κάρτα τους έκδοσης Alpha Bank, μπορούν να κάνουν τις αγορές σε τερματικά contactless, μόνο με το ρολόι τους.
Εθνική Τράπεζα: Νέα ηλεκτρονική τραπεζική για ιδιώτες και επιχειρήσεις
Μέσω των ψηφιακών εφαρμογών (i-bank Internet Banking και NBG Mobile Banking) της Εθνικής Τράπεζας, ο πελάτης απολαμβάνει:
-
24/7 εξυπηρέτηση, ακόμα και «εν κινήσει», οπουδήποτε υπάρχει σύνδεση στο Internet
-
υψηλό επίπεδο ασφάλειας
-
οικονομία, με μηδενικές ή πολύ χαμηλές χρεώσεις
-
επιβράβευση go4more
-
συναλλαγές που συμβάλλουν στο «χτίσιμο» του αφορολόγητου
-
φιλικό περιβάλλον χρήσης
Πιο συγκεκριμένα, έχει την ευκαιρία για:
-
Άμεση πληροφόρηση σχετικά με το λογαριασμό και γρήγορη πραγματοποίηση συναλλαγών
-
Ενεργοποίηση κάρτας και αλλαγή PIN
-
Φόρτιση ή εκφόρτιση προπληρωμένης κάρτας
-
Δήλωση απώλειας - κλοπής και επανέκδοσης χρεωστικής κάρτας
-
Διαμόρφωση ορίων αγορών και ανάληψης
-
Άνοιγμα πρώτου λογαριασμού
Σημαντικά «εργαλεία» για την πλήρη ενημέρωση και την υλοποίηση εύχρηστων συναλλαγών είναι τα i-bank Pay και i-bank Alert.
Φυσικά, η Εθνική δίνει έμφαση στην άμεση ψηφιακή εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, η τράπεζα παρέχει τις παρακάτω νέες δυνατότητες για τις επιχειρήσεις:
- Online αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων. Οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να παρακολουθούν συγκεντρωτικά τις οφειλές για όλα τα επιχειρηματικά τους δάνεια και να τις αποπληρώνουν με μια μόνο συναλλαγή από το Internet Banking, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα.
- Online αίτημα εκταμίευσης: Οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν μέσω του νέου Internet Banking αίτημα για άμεση εκταμίευση ποσού από τα εγκεκριμένα τους όρια. Η επεξεργασία του αιτήματος και η εκταμίευση του ποσού ολοκληρώνεται την ίδια ημέρα ή στον επιθυμητό από την επιχείρηση χρόνο.
- Online αίτημα ανανέωσης ή τροποποίησης νομιμοποιητικών εγγράφων: Με τη νέα δυνατότητα οι επιχειρήσεις υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήματα για ανανέωση ή τροποποίηση της γνωμάτευσης νομιμοποίησής τους, επισυνάπτοντας ψηφιακά τα δικαιολογητικά χωρίς να απαιτείται η προσκόμισή τους σε Κατάστημα.
- Online διαχείριση εταιρικών χρηστών: Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να ορίζει ηλεκτρονικά ειδικούς διαχειριστές, οι οποίοι με τη σειρά τους θα έχουν δικαίωμα καθορισμού τόσο των νέων χρηστών της εταιρίας, όσο και των ορίων συναλλαγών, εγκρίσεων καθώς και προσβάσεών τους σε προϊόντα και υπηρεσίες.
- Online αιτήσεις: Oι επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα αποστολής υπογεγραμμένων συμβατικών εγγράφων και ενημέρωσης του εταιρικού τους προφίλ μέσα από το Internet Banking, με μια απλή ηλεκτρονική αίτηση, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο κατάστημα.
- Mobile Customer Onboarding: Όλες οι ατομικές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που είναι κάτοχοι χρεωστικής κάρτας Εθνικής Τράπεζας (Debit Business card) μπορούν να αποκτήσουν από το κινητό τους κωδικούς πρόσβασης για το digital banking της Εθνικής. Η διαδικασία διαρκεί ελάχιστα λεπτά και γίνεται μέσω της εφαρμογής NBG Mobile Banking.
Eurobank: Ψηφιακή ετοιμότητα για μια βιώσιμη ανάπτυξη
Για την Eurobank, που εδώ και 20 χρόνια επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό, η πανδημία επιτάχυνε ήδη δρομολογημένα έργα και υποδομές. Το ολοκληρωμένο ψηφιακό δίκτυο προϊόντων και υπηρεσιών της τράπεζας αξιοποιεί όλα τα εναλλακτικά κανάλια του e-Banking, του Eurobank Mobile app από κινητά τηλέφωνα και tablet και του v–Banking και προσφέρει μενού λύσεων και καινοτόμων προγραμμάτων, με κεντρικό στόχο ο πελάτης, ιδιώτης ή επιχείρηση να εξυπηρετείται 24/7, με ασφαλή, απλό και λειτουργικό τρόπο. H πανδημία ανέδειξε τις πρωτοποριακές λύσεις που παρέχει η τράπεζα, όπως το Payment Link για επιχειρήσεις που βρίσκονται ακόμη στην αρχή της ψηφιακής τους προσαρμογής.
Ιδιώτες πελάτες:
- E - Banking: Δυνατότητα για διενέργεια περισσοτέρων από 1.200 συναλλαγών με ασφάλεια και μικρότερο κόστος, καθώς και ελέγχου των οικονομικών, με μια ματιά, όλο το 24ωρο.
- Πληρωμές – Μεταφορές. Δυνατότητα εξόφλησης για άνω των 1.000 λογαριασμών με χρέωση λογαριασμού κάρτας μέσα από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Eurobank
- Πάγιες εντολές
- Online προϊόντα μέσω e-Banking, όπως προσωπικό δάνειο έως 30.000 ευρώ, απόκτηση πιστωτικής κάρτας online
- Yπηρεσία Cards Control. Πολλαπλές δυνατότητες μέσω της νέας αυτής καινοτόμου υπηρεσίας όπως δυνατότητα προσωρινής απενεργοποίησης και ενεργοποίησης, αλλαγή ημερησίου ορίου ανάληψης αγορών ή μετρητών από λογαριασμό.
- Eurobank Wallet (το ψηφιακό πορτοφόλι) και Eurobank Mobile App.
Δυνατότητα αποστολής χρημάτων από το κινητό, πληρωμών με ασφάλεια, διαχείρισης καρτών, ελέγχου προϊόντων στην Eurobank και σε άλλες τράπεζες. Παράλληλα μέσω του Eurobank Wallet, μιας ιδιαίτερα δυναμικής υπηρεσίας που διευκολύνει τις ανέπαφες πληρωμές / συναλλαγές, κυρίως για καθημερινές αγορές, με Android κινητό, γρήγορα και με ασφάλεια, χωρίς να απαιτείται πληκτρολόγηση κωδικού ασφαλείας στο POS.
Επιχειρήσεις:
- Ψηφιακές πωλήσεις & ανταγωνιστικότητα
- Υπηρεσία Eurobank Payment Link για online πωλήσεις, ακόμη κι αν μια επιχείρηση δεν διαθέτει e-shop. Συνολικά περισσότερες από 1.500 επιχειρήσεις κάνουν ήδη χρήση της υπηρεσίας, ενώ, μόλις το τελευταίο δίμηνο, πάνω από 500 επιχειρήσεις απέκτησαν το Eurobank Payment Link ενώ απέσπασε ήδη τρεις διακρίσεις στο πλαίσιο των E-volution Awards 2021.
- To Πρόγραμμα Business Banking e-Commerce solutions ένα ολοκληρωμένο μενού λύσεων, με τραπεζικές και μη τραπεζικές υπηρεσίες, για τις εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται, ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν, στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
- v-Banking για εξυπηρέτηση επιχειρήσεων μέσω βιντεοκλήσης με τον προσωπικό τους σύμβουλο. H υπηρεσία εξυπηρετεί ήδη 12.000 επιχειρήσεις ενώ αξιοποιείται και από περίπου 2.000 πελάτες Personal Banking.
- Exportgate για την διεθνή δικτύωση ελληνικών και κυπριακών επιχειρήσεων και την ένταξή τους στο διεθνές δίκτυο εμπορίου Trade Club Alliance.
- Μέσω του e-Banking για επιχειρήσεις προσφέρονται πολλές υπηρεσίες όπως δυνατότητα παρακολούθησης κεφαλαίων στην Eurobank και άλλες τράπεζες, ενημέρωση για τις κινήσεις εταιρικών καρτών, δανείων, υπολοίπων, λογαριασμών, εξόφληση προμηθευτών, συνεργατών, λογαριασμών, καρτών, δανείων, μισθοδοσίες και πληρωμών για εισαγωγές/ εξαγωγές.
- Δέσμη ψηφιακών υπηρεσιών για συναλλαγές & εισπράξεις. Μεταξύ άλλων:
- PayGate Online Υπηρεσία Εισπράξεων. Διατραπεζική υπηρεσία για την αυτοματοποίηση της διαδικασίας των εισπράξεων της επιχείρησης.
- Cheque Express για αυτοματοποίηση του κυκλώματος είσπραξης επιταγών επιχειρήσεων.
- Εισπράξεις με μετρητά μέσω των υπηρεσιών Cash Express και Smartboxes.
- Υπηρεσία εισπράξεων μέσω κινητού PaF Business.
Τράπεζα Πειραιώς: Νέες δυνατότητες μέσα από ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης
Η Τράπεζα Πειραιώς επιτάχυνε τη διάθεση νέων προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από τα ψηφιακά κανάλια winbank web banking και winbank mobile εφαρμογή, με τους πελάτες της τράπεζας να ωφελούνται από ένα σύνολο λειτουργικοτήτων που είναι άμεσα διαθέσιμες σε αυτούς ψηφιακά και μπορούν να τις ολοκληρώσουν χωρίς την επίσκεψή τους σε κατάστημα.
Ειδικότερα:
- Απόκτηση προϊόντων/ υπηρεσιών μέσα από ψηφιακά κανάλια (digital sales)
Μέσα από την υπηρεσία winbank web banking οι πελάτες μπορούν να αποκτήσουν ή να αιτηθούν:
- Πιστωτική κάρτα
- Καταναλωτικό δάνειο
- Λογαριασμό καταθέσεων
- Προθεσμιακή κατάθεση
- Ενεργοποίηση υπηρεσίας αποταμίευσης «Pay& Save»
- Μεταφορά χρημάτων ανάμεσα σε λογαριασμό σε Ευρώ και σε λογαριασμό κύριων Ξένων Νομισμάτων
- Ασφαλιστικά προϊόντα.
- Διαχείριση προϊόντων/ υπηρεσιών
Επιπλέον οι χρήστες των ψηφιακών καναλιών winbank web banking η/ και winbank mobile εφαρμογή απολαμβάνουν πλήθος υπηρεσιών που σχετίζονται με τον καλύτερο προγραμματισμό της οικονομικής τους δραστηριότητας και τη διαχείριση της σχέσης τους με τη τράπεζα ή των προϊόντων που ήδη διαθέτουν.
Συγκεκριμένα, μπορούν να:
- επικαιροποιήσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, λαμβάνοντας σχετική ενημέρωση μόλις ολοκληρωθεί με επιτυχία η διαδικασία
- παρακολουθήσουν τα έξοδα τους, με τα εργαλεία οικονομικού προγραμματισμού, όπου ο χρήστης γνωρίζει για κάθε συναλλαγή που πραγματοποιεί σε ποια κατηγορία ανήκει, καθώς και εάν είναι εντός ή εκτός του μηνιαίου προϋπολογισμού ή του στόχου αποταμίευσης που έχει ορίσει.
- ταυτοποιηθούν στην πύλη Gov.gr χρησιμοποιώντας τους κωδικούς της winbank
- έχουν συνολική πληροφόρηση για τους λογαριασμούς σε άλλες τράπεζες στη winbank web banking
- αλλάξουν τους λογαριασμούς που είναι συνδεδεμένοι με τη χρεωστική τους κάρτα
- τροποποιήσουν τα όρια αναλήψεων & αγορών που αφορούν τη χρεωστική τους κάρτα
- αλλάξουν το PIN της χρεωστικής τους κάρτας
- ενεργοποιήσουν την υπηρεσία Block/ Unblock – Παρέχεται η δυνατότητα στο χρήστη να απενεργοποιήσει προσωρινά την κάρτα του και όποτε επιθυμεί να την ενεργοποιήσει
- Υπηρεσίες self-service
Οι υπηρεσίες self-service ανασχεδιάστηκαν με σκοπό την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση του πελάτη:
- Δωρεάν online εγγραφή στην winbank
- Επαναφορά πρόσβασης κωδικών winbank
- Υπενθύμιση username
- Επανέκδοση password
- Δήλωση κινητού extraPIN για λήψη κωδικού ασφαλείας
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τράπεζα Πειραιώς είναι η μοναδική Τράπεζα στην Ελλάδα που έχει ενσωματώσει στη winbank web banking έναν ψηφιακό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης (AI agent bot). Έτσι ο χρήστης μπορεί να ρωτήσει στα ελληνικά οτιδήποτε αφορά την υπηρεσία ή ακόμα και την τράπεζα (π.χ. ωράριο καταστημάτων) και να πάρει επιτόπου την απάντηση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr