"Η Alpha Bank γυρίζει σελίδα. Το όραμά μας για το 2022 είναι να είμαστε η τράπεζα επιλογής για τα τμήματα πελατείας στα οποία εστιάζουμε προσφέροντας υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση, να επιτύχουμε την κορυφαία επίδοση σε αποδοτικότητα και κερδοφορία στην αγορά και να ενισχύσουμε την αποτελεσματικότητα του Οργανισμού προάγοντας την αξιοκρατία με βάση την απόδοση και αναπτύσσοντας τις κατάλληλες δομές εταιρικής διακυβέρνησης”, είπε ο κ. Ψάλτης, αναφερόμενος σε πελάτες, μετόχους και προσωπικό της τράπεζας.
Σημειώνεται ότι η Alpha Bank έχει διενεργήσει από τον περασμένο Μάιο πολύ μεγάλη δημοσκοπική έρευνα στο προσωπικό της στο πλαίσιο της λειτουργικής της αναδιοργάνωσης, εξάγοντας κρίσιμα συμπεράσματα για τα ζητούμενα τόσο των εργαζομένων της όσο και των πελατών της, λαμβάνοντας 9.000 απαντήσεις.
Αναλύοντας τη δομή της τιτλοποίησης των 12 δισ. ευρώ, ο κ. Ψάλτης είπε ότι η τράπεζα θα δημιουργήσει SPVs και θα εκδώσει τίτλους senior, mezzanine και equity. Η τράπεζα θα διακρατήσει τους senior τίτλους, οι οποίοι θα έχουν και τη μηδενική στάθμιση κινδύνου στο ενεργητικό της και θα πωλήσει σε επενδυτές το 95% των δύο άλλων τίτλων.
Σύμφωνα με το κ. Ψάλτη «η τράπεζα προχωρεί στη θεραπεία των κόκκινων δανείων ύψους 12 δις. ευρώ με μία κίνηση»
Προκειμένου να γίνει η διαχείριση της τιτλοποίησης η τράπεζα προχώρησε στην εξαγορά του ποσοστού της Centerbridge στη Cepal και πλέον ολόκληρη η Cepal ανήκει στην Alpha Bank. Το σχέδιο προβλέπει πώληση της εταιρείας σε επενδυτή. Σημειώνεται ότι η Cepal θα διαχειρίζεται και τα περίπου 7-8 δισ. ευρώ μη εξυπηρετούμενων δανείων που απομένουν στον ισολογισμό της Alpha Bank μετά την τιτλοποίηση, καθώς και τα νέα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα που θα δημιουργούνται.
Οι τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης και δημιουργίας αξίας για τους μετόχους της τράπεζας, όπως είπε ο κ. Ψάλτης, αφορούν:
- Το project Galaxy για την τιτλοποίηση μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων έως 12 δισ. ευρώ, με το οποίο ο δείκτης NPE θα βρεθεί κάτω του 10% το 2022 από περίπου 44% τον Σεπτέμβριο του 2019.
- Το λειτουργικό μοντέλο, το οποίο προβλέπει μείωση των συνολικών εξόδων του ομίλου από το 2019 έως το 2022 κατά περίπου 120 εκατ. ευρώ και μείωση δικτύου καταστημάτων κατά περίπου 18%. Στόχος είναι ο δείκτης Εξόδων προς Έσοδα να υποχώρησε από το 55% τον Σεπτέμβριο του 2019 σε κάτω του 48% το 2022. Όπως αναφέρθηκε, το 30% του στόχου μείωσης των εξόδων κατά 120 εκατ. ευρώ έχει ήδη επιτευχθεί από το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που ολοκληρώνεται στο τέλος του 2019 και που μειώνει το κόστος κατά 35 εκατ. ευρώ. Άλλα 35 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν από τη μείωση του κόστους διαχείρισης των κόκκινων δανείων και 50 εκατ. ευρώ από λοιπές παρεμβάσεις στην Ελλάδα (μείωση καταστημάτων στα 350, εξορθολογισμός διαδικασιών στα καταστήματα και τις κεντρικές υπηρεσίες και μείωση γενικών εξόδων διοίκησης).
- Την πελατοκεντρική ανάπτυξη, με 14 δισ. ευρώ νέες εκταμιεύσεις (τα 12 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις και τα 2 δισ. σε ιδιώτες. Σημειώνεται ότι το 2019 οι νέες εκταμιεύσεις θα ανέλθουν σε 3,3 δισ. ευρώ) και αύξηση προϊόντων ανά πελάτη από 1,3 σε περίπου 2,5.
- Την οργανωτική αποτελεσματικότητα, με ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης και της κουλτούρας απόδοσης.
Με όλα τα παραπάνω ο δείκτης απόδοσης Ιδίων Κεφαλαίων της τράπεζας στοχεύει σε περίπου 9% το 2022.
Η μεγάλη μείωση των NPLs που θα επιτευχθεί με την τιτλοποίηση των 12 δισ. ευρώ, θα οδηγήσει και σε σημαντική μείωση του κόστους των προβλέψεων της τράπεζας από τις 200 μονάδες βάσης σήμερα σε κάτω των 70 μ.β. το 2022.
ANEΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr