Με οδυνηρή έκπληξη συνεχίζουμε να διαπιστώνουμε τη συνεχή αδιαφορία της Κυβέρνησης, αλλά και των λοιπών κομματικών και πολιτικών φορέων, αναφορικά με το θέμα των πυρόπληκτων δανείων της Ηλείας, παρά την τεράστια ενεργοποίηση του Επιμελητηρίου μας προς πάσα κατεύθυνση, με σοβαρές, πρακτικές και ρεαλιστικές προτάσεις. Οι απαντήσεις δε που έχουμε δεχτεί ότι δηλαδή, οι μνημονιακές υποχρεώσεις και δεσμεύσεις ή/και το ευρωπαϊκό δίκαιο, καθιστούν αδύνατη την ανάπτυξη της οποιασδήποτε νομοθετικής πρωτοβουλίας προς την κατεύθυνση αυτή, διαψεύδονται συνεχώς πρόσφατα από την ανάπτυξη τέτοιων πρωτοβουλιών, για άλλες κατηγορίες δανείων, όπως τα δάνεια του ΟΕΚ, τα δάνεια των δημοσίων υπαλλήλων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, αλλά και τα αγροτικά δάνεια από την υπό εκκαθάριση Αγροτική Τράπεζα.
Γνωστοποιήθηκε ότι , στις 16 Απριλίου 2018, αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΑΕΔ, όπου θα υποβάλλουν αιτήσεις οι δανειολήπτες του τέως ΟΕΚ για την ρύθμιση των δανείων τους, για την ένταξή τους στο νέο ευνοϊκό καθεστώς μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η σχετική υπουργική απόφαση περιλαμβάνει δέσμη μέτρων για 81.715 οφειλέτες: διαγραφές βασικού ποσού οφειλών, τόκων και προσαυξήσεων, γενναίες εκπτώσεις και επιμήκυνση για μια 10ετία του χρόνου αποπληρωμής.
Επίσης, (ήδη με το άρθρο 11 του Ν. 4490/2017) επετράπη στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων να εφαρμόζει με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου την πολιτική επιβράβευσης συνεπών δανειοληπτών και σε δανειολήπτες του, τα δάνεια των οποίων έχουν τιτλοποιηθεί δυνάμει του Ν. 3453/2006. Με τη διάταξη αυτή λύθηκε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά σε χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους, δανειολήπτες του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.
Τέλος, κούρεμα ως 60% στα «κόκκινα» αγροτικά δάνεια, που είχαν λάβει 21.500 Αγρότες από την πρώην ΑΤΕ, προβλέπει σχετική ρύθμιση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, η οποία θα κάνει «πρεμιέρα» την 1η Μαΐου 2018 και παρέχει τη δυνατότητα διαγραφής κεφαλαίου μέχρι του ύψους της ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη, μειωμένη μέχρι και 30% όταν υπάρχει εμπράγματη εξασφάλιση και 60% όταν είναι χωρίς εξασφάλιση.
Το ερώτημα που τίθεται είναι: γιατί στην περίπτωση των πυρόπληκτων δανείων της Ηλείας (και των λοιπών πυρόπληκτων νομών) δεν εκδηλώνεται ο ίδιος βαθμός ευαισθησίας εκ μέρους της Πολιτείας, αν και είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για δάνεια που δόθηκαν στο πλαίσιο εξυπηρέτησης έκτακτων και προνοιακών αναγκών και των οποίων οι δανειολήπτες αντιμετώπισαν τις ίδιες δυσχέρειες, από την μετέπειτα εκδηλωθείσα οικονομική κρίση, ενώ έχουν μεταβληθεί πλήρως οι συνθήκες και προοπτικές υπό τις οποίες ελήφθησαν εκ μέρους τους τα συγκεκριμένα δάνεια, ιδίως ως προς την προοπτική αποπληρωμής τους.
Το κράτος πρέπει πλέον και για λόγους ισότητας να προχωρήσει στην ευνοϊκή νομοθετική ρύθμιση των συγκεκριμένων δανείων, εάν δεν θέλει να φανεί (όπως από κάποιες πλευρές ακούγεται ) ότι κινείται στο πλαίσιο μίας ευνοιοκρατίας αποκλειστικά και μόνον ως προς συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες και ομάδες, εκλογικού της ενδιαφέροντος και ότι από το πλαίσιο εξαιρούνται προκλητικά, άδικα και άνισα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ηλείας που έχουν πληγεί από πυρκαγιές, σεισμούς, πλημμύρες και την ίδια οικονομική κρίση που γονάτισε όλη την Ελλάδα. Ανάλογη με το βάρος της θεσμική της δυνατότητας είναι και η ευθύνη της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των κομμάτων ολων απέναντι στις επιχειρήσεις της Ηλείας . Ιδιαίτερα μεγάλο είναι το βάρος της ευθύνης προς την επίλυση του προβλήματος και ολων ανεξαιρέτως των βουλευτών μας της ΗΛΕΙΑΣ . Άμεσα αναμένουμε πρωτοβουλίες από κυβέρνηση κόμματα και τους βουλευτές μας . ΑΜΕΣΑ ΠΛΕΟΝ αναμένουμε ΔΙΚΑΙΗ ΛΥΣΗ .
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr