Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Αυτό τονίζεται στην υπαριθ. 18/2007 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Με την απόφαση αυτή επεβλήθη πρόστιμο 10.000 ευρώ σε Τράπεζα, επειδή στην αίτηση για την έκδοση κάρτας αυτόματης ανάληψης από ΑΤΜ πελατών της υπάρχει, με «ψιλά γράμματα», ο όρος ότι τα προσωπικά στοιχεία των πελατών είναι δυνατόννα χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικό υλικό των θυγατρικών της εταιρειών καθώς και εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται.
Στην προκειμένη περίπτωση ο πελάτης της τράπεζας ζήτησε την έκδοση κάρτας αυτόματης ανάληψης.Από το πιστωτικό ίδρυμα του δόθηκε να υπογράψει προεκτυπωμένη αίτηση, στην οποία υπήρχε ο όρος, που ανέφερετα εξής: «Δέχομαι να χρησιμοποιούνται από την τράπεζα και να ανακοινώνονται σε θυγατρικές ή συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τα προσωπικά μου δεδομένα που περιλαμβάνονται στο παρόν έντυπο, με σκοπό την απευθείας διαφήμιση ή προώθηση πωλήσεων προϊόντων ή υπηρεσιών».
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση της Αρχής ο όρος αυτός είναι παράνομος, επειδή είναι διατυπωμένος εκ των προτέρων στην αίτηση που δίνεται να υπογραφεί από τον πελάτη, ο οποίος «πιεζόμενος από την ανάγκη, αποδέχεται τον όρο», δεδομένου ότι χωρίς την υπογραφή στην αίτηση αυτή δεν πρόκειται να γίνει κάτοχος της κάρτας. Με τον τρόπο αυτό, όμως, «επέρχεται περιορισμός του δικαιώματος της συμβατικής ελευθερίας», αναφέρεται στην ίδια απόφαση στην οποία τονίζονται και τα ακόλουθα:
Ο όρος είναι παράνομος και για άλλους λόγους. Ειδικότερα, επειδή :
·Γίνεται και για άλλους σκοπούς, πλην της συγκεκριμένης σύμβασης έκδοσης κάρτας
·Επειδή η συγκατάθεση του πελάτη , μέσω της αίτησης, δεν είναι ειδική και ελεύθερη
·Επειδή δεν έχει προηγηθεί η απαιτούμενη από το νόμο ενημέρωση του πελάτη.