Άλλωστε, αυτά θα αποτελέσουν, μεταξύ άλλων, κριτήρια επιλογής των funds που θα αδειοδοτηθούν από την ΤτΕ για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων με τις πληροφορίες να θέλουν ήδη στην Τράπεζα της Ελλάδας να έχουν υποβληθεί και να εξετάζονται σοβαρά κάποιες αιτήσεις. Προφανώς στη συνέχεια αριθμός των ενδιαφερόμενων αναμένεται να μεγαλώσει, ενώ δεν υπάρχει όριο στον αριθμό αδειών που θα μπορούσαν να δοθούν.
Το μείζον για την επιλογή μεταξύ private equity funds και άλλων εταιρειών εξειδικευμένων στη διαχείριση δανείων θα είναι αφενός η δυνατότητα παροχής νέων κεφαλαίων σε επιχειρήσεις που θα κριθούν βιώσιμες, αλλά κυρίως η λειτουργική τους αναδιάρθρωση με στόχο την επιστροφή τους σε κερδοφορία.
Μάλιστα, αναμένεται να εμφανιστούν ενδιαφερόμενοι, δηλαδή funds, που θα εστιάζουν σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας, δηλαδή θα κινούνται «κλαδικά», με τις τράπεζες αλλά και τις αρμόδιες αρχές να επιθυμούν έτσι κι αλλιώς τη λειτουργική αναδιάρθρωση ολόκληρων κλάδων της οικονομίας, από τουρισμό - ξενοδοχεία έως ναυτιλία για παράδειγμα.
Για να μπει, πάντως, στην τελική του ευθεία το εγχείρημα της ενεργητικής διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων, μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου θα πρέπει το θεσμικό πλαίσιο να συμπληρωθεί με διευκρινιστικούς νόμους και διατάξεις, αλλά και να συντελεσθούν πρόσθετες κινήσεις.
Για παράδειγμα, θα πρέπει να επιλυθεί οριστικά και με σαφήνεια το πώς θα αντιμετωπιστούν φορολογικά οι διαγραφές δανείων στις οποίες θα προχωρήσουν τράπεζες και funds, θα πρέπει να αποφασιστεί και το πώς θα κατανέμουν οι τράπεζες σε βάθος χρόνου στα αποτελέσματά τους, τις επιπτώσεις από τις διαγραφές δανείων, θα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος 4354/2015 (νόμος Σταθάκη) ώστε να καταστεί δυνατή η πώληση εξυπηρετούμενων, αλλά και ενήμερων δανείων σε νομικά πρόσωπα που έχουν συσταθεί σε κάθε κράτος μέλος της Ε.Ε. χωρίς αποκλεισμούς ή σε οποιοδήποτε άλλο κράτος.
Επίσης, οι εμπλεκόμενοι σημειώνουν ότι θα πρέπει να επιλυθούν εμπόδια που αφορούν τους παλαιούς μετόχους εταιρειών που θα τεθούν σε αναδιάρθρωση ούτως ώστε αυτοί να μην μπορούν να μπλοκάρουν τα σχέδια αναδιάρθρωσης που θα αποφασίσουν οι κοινοί πιστούχοι, να αναπτυχθούν μέθοδοι για αναδιαρθρώσεις δανείων επιχειρήσεων σε πιο μακροπρόθεσμη βάση, ώστε να μειωθούν σημαντικά τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα και να επιτευχθούν βιώσιμες λύσεις αναδιάρθρωσης για τους δανειολήπτες κ.λπ.
Σημειώνεται ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα που θέλουν τις ALPHA BANK και Aktua να λαμβάνουν προσεχώς άδεια από την ΤτΕ προκειμένου να συστήσουν την κοινή τους εταιρεία που θα αναλάβει να διαχειριστεί χαρτοφυλάκιο δανείων 11 δισ. ευρώ.
Το χαρτοφυλάκιο θα αποτελείται από στεγαστικά, καταναλωτικά, αλλά και μικρά επιχειρηματικά δάνεια, που είναι σε καθυστέρηση ενός έτους ή και περισσότερο, θεωρούνται δηλαδή «βαθιά κόκκινα».
Η συμφωνία της συνεργασίας έχει δρομολογηθεί από καιρό αλλά η υλοποίησή της προϋπέθετε την αποσαφήνιση του θεσμικού πλαισίου για τη διαχείριση και την πώληση «κόκκινων» δανείων.
Η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου ανοίγει πλέον τον δρόμο για την υλοποίησή της, σηματοδοτώντας το άνοιγμα της αγοράς διαχείρισης προβληματικών χαρτοφυλακίων.
Σε φάση αδειοδότησης είναι επίσης η εταιρεία που θα συστήσουν από κοινού Alpha Bank, EUROBANK και KKR για την αναδιάρθρωση επιχειρηματικών δανείων ύψους 1,2 δισ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr