Μετά τους πρόσφατους περιορισμούς στην πρόσβαση σε μετρητά, επισημαίνει η κα. Τζάκου, οι Έλληνες καταναλωτές αύξησαν κατακόρυφα τη χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και κυρίως την χρήση των χρεωστικών καρτών (debit cards), τις οποίες μέχρι τώρα η πλειοψηφία των καταναλωτών χρησιμοποιούσε αποκλειστικά για αναλήψεις μετρητών μέσω των ΑΤΜ, ενώ το τελευταίο διάστημα, το δίκτυο επιχειρήσεων διευρύνεται σημαντικά με τις λύσεις μίσθωσης τερματικών υποδοχής καρτών (POS) τις οποίες προσφέρουν οι τράπεζες.
Αναλυτικά:
ΕΡ. Μετά τους πρόσφατους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων στη χώρα μας, με ποιους τρόπους μπορούν οι καταναλωτές να διαχειριστούν καλύτερα τα έξοδά τους;
ΑΠ. Σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα αποτελεί διαχρονικά μια χώρα μετρητών, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην αξιοποιούν τα πολλαπλά οφέλη των συναλλαγών χωρίς μετρητά: ευκολία, ευελιξία, εξοικονόμηση χρόνου, μεγαλύτερη ασφάλεια. Μετά τους πρόσφατους περιορισμούς στην πρόσβαση σε μετρητά, οι Έλληνες καταναλωτές αύξησαν κατακόρυφα τη χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και έχουν αρχίσει να εξοικειώνονται με τα πλεονεκτήματά της.
Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η επέκταση της χρήσης των χρεωστικών καρτών (debit cards), τις οποίες μέχρι τώρα η πλειοψηφία των καταναλωτών χρησιμοποιούσε αποκλειστικά για αναλήψεις μετρητών μέσω των ΑΤΜ. Οι κάρτες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ευρύτατο δίκτυο επιχειρήσεων (πρατήρια βενζίνης, σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα, καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καταστήματα ένδυσης και γενικότερα εμπορικές επιχειρήσεις) προκειμένου να πραγματοποιήσουν οι καταναλωτές αγορές με αυτόματη χρέωση του λογαριασμού που διατηρούν στην τράπεζα, γρήγορα και με ασφάλεια, με τη χρήση του προσωπικού κωδικού τους (PIN).
Μέσα στο δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου 2015, η Εθνική Τράπεζα εξέδωσε και ενεργοποίησε περισσότερες από μισό εκατομμύριο νέες χρωστικές κάρτες (510.000), έχοντας ήδη πάνω από 4 εκατομμύρια ενεργές κάρτες. Οι δε πληρωμές με κάρτες στα σημεία λιανικής σημείωσαν αύξηση 100% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2014.
Επιπλέον, το τελευταίο διάστημα, το δίκτυο επιχειρήσεων διευρύνεται σημαντικά με τις λύσεις μίσθωσης τερματικών υποδοχής καρτών (POS) τις οποίες προσφέρουν οι τράπεζες. Ειδικά η Εθνική Τράπεζα έχει αναπτύξει για το σκοπό αυτό την πλατφόρμα i-bank POS με ανταγωνιστική τιμολόγηση και πλήρη λειτουργικότητα.
Εκτός από τη μεγάλη αύξηση στη χρήση καρτών, είχαμε αντίστοιχα ραγδαία αύξηση στη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών internet & mobile banking. Μόνο στην Εθνική Τράπεζα, περισσότεροι από 90.000 νέοι χρήστες γράφτηκαν στο i-bank Internet Banking το τελευταίο δίμηνο, ενώ οι συναλλαγές μέσω internet banking ήταν διπλάσιες από τους προηγούμενους μήνες.
Είναι σημαντικό, όμως, να διατηρήσουμε αυτή την ωφέλιμη αλλαγήστη νοοτροπία πληρωμών στη χώρα μας και μετά την άρση των περιορισμών στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
ΕΡ. Οι συναλλαγές με κάρτες δεν υπόκεινται στο μέγιστο επιτρεπόμενο όριο αναλήψεων των €420 εβδομαδιαίως;
ΑΠ. Όχι, οι συναλλαγές τόσο με χρεωστικές όσο με πιστωτικές κάρτες σε εμπορικές επιχειρήσεις δεν περιλαμβάνονται στο όριο που έχει τεθεί από την εφαρμογή των capital controls και έτσι μπορεί ο καταναλωτής να χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα για κάποιο άλλο σκοπό.
ΕΡ. Ο καταναλωτής επιβαρύνεται σε αυτήν την περίπτωση με κάποιο κόστος συναλλαγής;
ΑΠ. Ο καταναλωτής που χρησιμοποιεί την χρεωστική του κάρτα για αγορά αγαθών όχι μόνο δεν επιβαρύνεται με κανένα κόστος συναλλαγής, αλλά έχει και επιπλέον όφελος από τα προγράμματα επιβράβευσης που οι τράπεζες έχουν αναπτύξει. Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ειδικά, πρωτοπορώντας για άλλη μια φορά, υλοποίησε φέτος το go4more, το πρώτο και μοναδικό πρόγραμμα συνολικής επιβράβευσης της σχέσης του πελάτη με την τράπεζα, όπου εκτός από τις συναλλαγές με κάρτες και τις συναλλαγές μέσω i-bank Internet Banking, επιβραβεύει περισσότερα από 30 προϊόντα, υπηρεσίες και συμπεριφορές. Κατά τη διάρκεια του έτους, η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ φροντίζει να υλοποιεί προωθητικές ενέργειες που πολλαπλασιάζουν το όφελος του πελάτη από τη χρήση της κάρτας του και όχι μόνο.
ΕΡ. Αναφέρατε την επιβράβευση της συνολικής σχέσης του πελάτη μέσω το προγράμματος go4more. Πείτε μας περισσότερες λεπτομέρειες;
ΑΠ. Εκτός από την επιβράβευση των συναλλαγών με κάρτες, την οποία προσφέρουν τα ανταγωνιστικά προγράμματα στην αγορά, η καινοτομία στο go4more της Εθνικής Τράπεζας είναι η επιβράβευση ενός μεγάλου εύρους προϊόντων και υπηρεσιών, όπως οι λογαριασμοί ταμιευτηρίου, οι προθεσμιακές καταθέσεις, οι συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικών καναλιών, η συμμετοχή σε επενδυτικά προϊόντα, η απόκτηση ή ανανέωση ασφαλιστικών προϊόντων, η συνεπής αποπληρωμή στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων, η συμμετοχή σε εκδηλώσεις, ακόμα και τα γενέθλια του πελάτη! Έτσι, όσοι εγγραφούν στο πρόγραμμα συγκεντρώνουν πόντους, τους οποίους μπορούν στη συνέχεια να εξαργυρώσουν χωρίς περιορισμούς σε ένα δίκτυο που αυτή τη στιγμή αριθμεί περισσότερα από 4,000 σημεία. Αυτή είναι μια ακόμα καινοτομία του προγράμματος: η χωρίς περιορισμούς εξαργύρωση τόσο όσον αφορά στα είδη που μπορεί κανείς να αποκτήσει, όσο και στο ύψος της έκπτωσης. Ανάλογα με τους πόντους που έχει συγκεντρώσει, ο πελάτης μπορεί να αποκτήσει οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία θέλει από τους συνεργαζόμενους εμπόρους με έκπτωση έως και 100%, με απόλυτη ελευθερία.
Ερ. Αναφερθήκατε σε επιβράβευση συνεπών δανειοληπτών. Θέλετε να μας πείτε πώς ακριβώς η Εθνική Τράπεζα το κάνει αυτό;
ΑΠ. Μέσω του προγράμματος go4more, η Εθνική Τράπεζα έχει τη δυνατότητα να επιβραβεύσει όσους από το μισό εκατομμύριο δανειολήπτες της εξακολουθούν να ανταποκρίνονται με συνέπεια στις δανειακές τους συμβάσεις, παρά το δύσκολο οικονομικό κλίμα. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να νοιώσουν οι πελάτες μας ότι η Τράπεζα εκτιμά την προσπάθειά τους και, κυρίως, ανταποδίδει έμπρακτα την εμπιστοσύνη τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr