Σχετικά με τα δάνεια για εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, τόσο αυτά που εκταμιεύτηκαν όσο και αυτά που εγκρίθηκαν αλλά δεν εκταμιεύτηκαν, αυτά γαι το έτος 2013 ανήλθαν στα 61,49 δισεκατομμύρια δολάρια (65,78 δισεκατομμύρια δολάρια το 2012). Πιο συγκεκριμένα, τα αντληθέντα δάνεια μειώθηκαν στα 56,4 δισεκατομμύρια από τα 60,01 δισεκατομμύρια, ενώ τα μη αντληθέντα μειώθηκαν κατά 11,58%.
Από την έρευνα, προκύπτει επίσης, πως οι οι ελληνικές τράπεζες έχουν ελάχιστη έκθεση στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση με 10,49 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι διεθνείς τράπεζες, τώρα, με παρουσία στην Ελλάδα μείωσαν ακόμη περισσότερο την έκθεσή τους στην ναυτιλία το 2013 κατά 9,35% έναντι μείωσης 3,9% το 2012. Τα αντληθέντα δάνεια από αυτές τις τράπεζες μειώθηκαν κατά 8,6% ενώ τα εγκεκριμένα αλλά μη αντληθέντα κατά 17,37%. Οι διεθνείς τράπεζες χωρίς υποκαταστήματα στην Ελλάδα παρουσίασαν μία μικρή αύξηση σε ποσοστό 5,78% και από τα 19,1 δισεκατομμύρια ανέβηκαν στα 20,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι 10 τράπεζες- χρηματοδότες
Αύξηση για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, παορυσιάζουν οι 10 πρώτες τράπεζες που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία κι ελέγχουν το 62,38% του ελληνικού ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου. Οι ευρωπαϊκές τράπεζες συνεχίζουν να ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου αν και το ποσοστό τους μειώθηκε από το 92% στο 90%. H RBS συνεχίζει να είναι ο leader της αγοράς με μία μείωση 16,5% ενώ η Τράπεζα Πειραιώς είναι η πρώτη από τις ελληνικές με 3,9 δισ.
Αναλυτικότερα, το Top 10 των τραπεζών στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας έχει ως εξής:
1. Royal Bank of Scotland με 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια
2. Credit Suisse με 5,7 δισ.
3. Commerzbank με 4 δισ.
4. Piraeus Bank με 3,9 δισ.
5. DVB με 3,7 δισ.
6. National Bank of Greece με 2,7 δισ.
7. DNB με 2,5 δισ.
8. Αlpha bank με 2,4 δισ.
9. HSH NordBank με 2,3 δισ.
10.DB-Deutsche Shipping με 2 δισ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr