Ειδικότερα, η επιστολή Αλογοσκούφη έχει ως εξής:
«Αγαπητέ κύριε Αντιπρόεδρε,
Σας ευχαριστώ για την επιστολή σας και τις παρατηρήσεις που διατυπώνετε επί του Σχεδίου Νόμου για την ενίσχυση της ρευστότητας της οικονομίας.
Από τις παρατηρήσεις των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομίας & Οικονομικών που σας επισυνάπτω, φαίνεται πως οι περισσότερες παρατηρήσεις σας είναι ήδη ενσωματωμένες στο Σχέδιο Νόμου ή στις Υπουργικές Αποφάσεις εφαρμογής του Νόμου, ενώ κάποιες άλλες δεν είναι συμβατές με τις κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα σχετικά εθνικά προγράμματα.
Τέλος, υπάρχουν και κάποιες παρατηρήσεις που προφανώς οφείλονται σε παρερμηνεία ή παράβλεψη βασικών διατάξεων του Σχεδίου Νόμου.
Σε κάθε περίπτωση σας ευχαριστώ πολύ για τον κόπο που κάνατε να μου στείλετε τις παρατηρήσεις σας.»
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το σχέδιο για την στήριξη των τράπεζα φέρει πλέον και την έγκριση της Κομισιόν, καθώς όπως επισημαίνουν κύκλοι του Υπουργείου Οικονομίας, ολοκληρώθηκαν οι συζητήσεις- παρατηρήσεις σε τεχνικό επίπεδο που είχαν διατυπωθεί από τις Βρυξέλλες. Κατά τους ίδιους κύκλους, το νομοσχέδιο εισάγεται εντός των προσεχών ημερών για ψήφιση στην Ολομέλεια.
Νωρίτερα σήμερα ο επικεφαλής της Μarfin κ. A. Βγενόπουλος είχε αποστείλει την εξής επιστολή:
«Αξιότιμε κε. Υπουργέ,
Παρά τη γνωστή διαφωνία μου σε πολλά θέματα αρχών για το εν θέματι Σχέδιο Νόμου («Σ.Ν.»),λόγω της κρισιμότητας της περιόδου αισθάνομαι την υποχρέωση να αναφερθώ σε ορισμένες τεχνικές και ουσιαστικές διατάξεις που, έστω και την ύστατη ώρα, θα έπρεπε να τροποποιηθούν ούτως ώστε να μη δημιουργηθούν μετά την ψήφισή του Σ.Ν. θέματα ερμηνείας και εποπτείας με εξαιρετικά επιβλαβείς για τον τραπεζικό τομέα προεκτάσεις.Παράλληλα στην παράγραφο 2 αναφέρομαι και στην ανάγκη μιας ουσιαστικής τροποποίησης που προκύπτειαπό τις δικές μου αντιλήψεις περί κοινωνικής δικαιοσύνης.
Καταρχήν, σε όλο το άρθρο 1 του Σ.Ν. δεν υπάρχει η μνεία περί του ορίου των 5 δις Ευρώ που έχετε εξαγγείλει προφορικά ότι μπορεί να φτάσει η συνολική επιβάρυνση του Δημοσίου για την κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών με προνομιούχες μετοχές.
Στο ίδιο άρθρο 1 είναι σαφές ότι οι προνομιούχες μετοχές που θα κατέχει το Δημόσιο θα εξαγοραστούν από τις τράπεζες στην ίδια τιμή που θα τις αποκτήσειτο Δημόσιο και έτσι το όφελος του Δημοσίου θα περιοριστεί σε μια απόδοση του 10%.Κάποια στιγμή είχατε εξαγγείλει ότι το Δημόσιο θα είχε πρόσθετο όφελος και από την υπεραξία των μετοχών αυτών κατά τη στιγμή της πώλησής τους, κάτι που ασφαλώς είναι στοιχειωδώς δίκαιο, διότι εφόσον με τη κεφαλαιακή ενίσχυση του Δημοσίου που αναλαμβάνει στις σημερινές συγκυρίες και το σχετικό κίνδυνο οι τράπεζες ξεπεράσουν τα προβλήματα τους και προοδεύσουν, τότε το Δημόσιο θα πρέπει να επωφεληθεί από τις υπεραξίες που θα δημιουργηθούν και για όλους τους υπόλοιπους μετόχους.
Επίσης στο άρθρο 1 παράγραφος 3 που αναφέρεται το δικαίωμα σταθερής απόδοσης 10% για τις προνομιούχες μετοχές δεν υπάρχει αναφορά του χρόνου όπου θα καταβάλλεται η σχετική απόδοση.
Στο άρθρο 2 του Σ.Ν. από το συνδυασμό των παραγράφων 1 και 2 παραμένει ασαφές το ποια θα είναι η λήξη της παρεχόμενης εγγύησης σε περίπτωση όπου τα δάνεια που προβλέπεται να συναφθούν έχουν διάρκεια μικρότερη των 5 ετών.Σε περίπτωση μικρότερου διαστήματος, η εγγύηση του Δημοσίου θα ισχύει και για συνεχείς χρηματοδοτήσεις μέχρι το τέλος της περιόδου των 5 ετών; Θεωρώ ότι κάτι τέτοιο θα αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο του Δημοσίου, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να κάνετε μια σαφή αναφορά προς αποφυγή παρερμηνειών.
Ως προς το άρθρο 3 του Σ.Ν. θα πρέπει να διευκρινίσετε με σαφήνεια εάν οι τράπεζες που θα κάνουν χρήση της ενίσχυσης των 8 δις Ευρώ με τίτλους του Δημοσίου θα πρέπει να υπάγονται υποχρεωτικά στα αυξημένα δικαιώματα εποπτείας του Δημοσίου που προβλέπονται σε άλλα άρθρα του Σ.Ν.
Το άρθρο 5 του Σ.Ν. χρειάζεται εκτεταμένη αναδιατύπωση και αποσαφήνιση, διότι περιέχει τις ρυθμίσεις αυτές που νομίζω ότι κυρίως θα αποτελέσουν τη βάση για σημαντικές νομικέ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr