Πρόκειται για μία σύμβαση μέσω της οποίας ο ΟΑΣΘ θα ανανεώσει τον στόλο του, και από την 1η Ιανουαρίου θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης νεότερα λεωφορεία σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούν σήμερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο μέσος όρος ηλικίας των 159 λεωφορείων είναι 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί μέσω leasing ο ΟΑΣΘ είναι 14 έτη.
Στα 159 λεωφορεία συγκαταλέγονται 41 τα οποία είναι καινούρια και θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά. Έτσι, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που δρομολόγησε ο ΟΑΣΘ τον περασμένο Μάιο, από την 1η Ιανουαρίου ο Οργανισμός θα διαθέτει συνολικά 151 καινούρια λεωφορεία, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 50% του στόλου του.
Μέσω του leasing ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
Η σύμβαση για την «Παροχή υπηρεσιών μίσθωσης και συντήρησης αστικών λεωφορείων για τις ανάγκες του ΟΑΣΘ», υπογράφηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Med bus & truck center Α.Ε.» Κώστα Παπαδάκη, που κέρδισε τον διαγωνισμό.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε:
«Βρισκόμαστε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη φορά για την υπογραφή της σύμβασης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης με αντικείμενο τη χρονομίσθωση 159 λεωφορείων για τρία χρόνια.
Πρόκειται για έναν μεγάλο αριθμό οχημάτων, εκ των οποίων, τα 41 θα είναι ολοκαίνουργια και τα υπόλοιπα, νεότερης ηλικίας, τα οποία θα αντικαταστήσουν παλαιότερα οχήματα του Οργανισμού.
Ως αποτέλεσμα, από την 1η Ιανουαρίου, τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα. Αυτό σημαίνει ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση χρόνο.
Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα του προγράμματος που εφαρμόζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό την ποιοτική και ποσοτική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.
Στην ίδια κατεύθυνση, υπενθυμίζεται ότι:
- 110 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, από τον περασμένο Μάιο.
- 54 λεωφορεία αντικατέστησαν, τον τελευταίο χρόνο, παλαιότερα οχήματα.
- 190 οδηγοί προσελήφθησαν, συμβάλλοντας στην αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων.
- 130 άτομα εργάζονται στον έλεγχο του εισιτηρίου, με άμεσα αποτελέσματα στον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής. Τον Οκτώβριο, ήδη, οι εισπράξεις προσέγγισαν τα 2,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα προηγούμενα έτη δεν είχαν ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ.
- Μειώνεται η τιμή του εισιτηρίου στα 0,60 ευρώ, αλλά και τα κόστη των καρτών των απεριορίστων διαδρομών, όπως η μηνιαία κάρτα που θα στοιχίζει μόλις 16 ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr