Η αρχή έγινε με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους, που πλέον εξυπηρετούνται αμιγώς από 17 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πρόκειται για μέρος των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων με τα οποία ενισχύθηκε, σε πρώτη φάση, ο στόλος του ΟΑΣΘ. Το σύνολο των νέων οχημάτων θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο.
«Καταφέραμε να είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει και να θέτουμε σήμερα στην κυκλοφορία τα πρώτα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα ανανεώσουν σημαντικά τον στόλο των αστικών λεωφορείων στην πόλη μας», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του.
«Ποτέ δεν κρύψαμε στην κυβέρνηση την έμφαση που δίνουμε στις αστικές συγκοινωνίες, αυτό που αποκαλούμε βιώσιμη αστική συγκοινωνία, και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Τα λεωφορεία τα οποία βλέπετε είναι λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι «διαθέτουν και κάτι άλλο πολύ σημαντικό, γιατί η κυβέρνηση έχει προτάξει τα ζητήματα της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία: διαθέτουν όλα εύχρηστη ράμπα, προκειμένου να μπορεί να μπαίνει αμαξίδιο στο λεωφορείο. Γιατί για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών και θέλουμε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
«Αυτή είναι η μόνο η αρχή. Ακολουθούν πολλά περισσότερα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλο τον παλαιότερο στόλο και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η σημαντική αυτή προμήθεια που ξεπέρασε τα 120 εκατομμύρια ευρώ δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς τη γενναιόδωρη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Αυτό το αυτοκόλλητο το οποίο βλέπετε, “Ελλάδα 2.0”, συμβολίζει με τον καλύτερο τρόπο ότι τα χρήματα, οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης τελικά κατευθύνονται στην ίδια την κοινωνία. Και όταν μιλάμε, φυσικά, για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε αυτούς που έχουν τις μεγαλύτερες και τις περισσότερες ανάγκες», ανέφερε επίσης ο Πρωθυπουργός.
Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των στόλων λεωφορείων
Η ολοκληρωμένη προμήθεια 110 ηλεκτρικών λεωφορείων για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και 140 για την εξυπηρέτηση της Αθήνας, όλα μήκους 12 μέτρων και με κάθε πρόνοια για ΑμεΑ, αποτελεί το πρώτο βήμα σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό με στόχο τον εκσυγχρονισμό των αστικών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δίνοντας παράλληλη έμφαση στη προστασία του περιβάλλοντος.
Με βάση τον προγραμματισμό που έχει ήδη εκπονηθεί, θα αποκτηθούν ακόμα 300 οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, μήκους 12 έως 18 μέτρων, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν σταδιακά έως τον Μάρτιο του 2025, ενώ με διαφορετικό διαγωνισμό θα εξασφαλιστούν επιπλέον 700 ηλεκτρικά λεωφορεία βραδείας και ταχείας φόρτισης, 50 λεωφορεία υδρογόνου, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
Στρατηγικός στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το 2027, για την προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΜ στις μεγάλες πόλεις και ο μερικός εξηλεκτρισμός των συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η καθημερινότητα των πολιτών αλλά και η εμπειρία των επισκεπτών.
Η απόκτηση των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων που έχουν παραδοθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη χρηματοδοτήθηκε με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών σε μία πόλη η οποία αλλάζει, αναπτύσσεται, μεγαλώνει
Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός συμμετείχε στην ημερίδα παρουσίασης της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), σύμφωνα με την οποία προκρίνεται η κατασκευή δεύτερης υπόγειας γραμμής, ώστε να καλυφθούν οι δυτικοί Δήμοι της πόλης και οι περιοχές Τούμπα και Χαριλάου, αλλά και περαιτέρω επεκτάσεις της πρώτης γραμμής, αφενός προς τη Σταυρούπολη και αφετέρου προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επιβεβαιώθηκε παράλληλα το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση της βασικής γραμμής τον φετινό Νοέμβριο και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, στα ανατολικά, το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
«Η δυτική Θεσσαλονίκη, η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη μάλλον για να είμαι πιο ακριβής, επιτέλους βγαίνει από μια απομόνωση δεκαετιών, όταν για πολλά χρόνια μπορεί να αισθανόσασταν παραμελημένοι, ενδεχομένως δήμοι ενός “κατώτερου Θεού” σε σχέση με τον Δήμο Θεσσαλονίκης ή την ανατολική Θεσσαλονίκη. Αυτή η κυβέρνηση αποδεικνύει το έμπρακτό της ενδιαφέρον για τη δυτική και τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη.
Και η προτεραιοποίηση του Μετρό στους δικούς σας δήμους δεν είναι απλά μια πολιτική απόφαση. Είναι η απόδειξη του γεγονότος ότι εδώ έχουμε τον πιο νεανικό πληθυσμό σε ολόκληρη την χώρα και, σε ένα γενικότερο περιβάλλον δημογραφικής συρρίκνωσης, πόλεις και δήμους οι οποίοι μεγαλώνουν και οι οποίοι πρέπει να καλυφθούν με σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που προτεραιοποιούμε τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη ως προς την επέκταση του Μετρό», επισήμανε κατά την ομιλία του ο Πρωθυπουργός.
Στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον της Θεσσαλονίκης
Η ΜΑΜΘ είναι μία γενική συγκοινωνιακή μελέτη με αντικείμενο τον συνεκτικό σχεδιασμό των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη με ορίζοντα το 2040 και την ανάπτυξη συνεργειών ανάμεσα στα διαφορετικά μέσα μαζικής μεταφοράς, λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές που θα επιφέρουν η έναρξη λειτουργίας του Μετρό το προσεχές φθινόπωρο και άλλα έργα, όπως το Flyover.
Στόχοι είναι η αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ, ώστε να εξυπηρετούν τουλάχιστον το 50% των μετακινούμενων, η βελτίωση της ποιότητας ζωής και καθημερινότητας των πολιτών μέσω της κυκλοφοριακής ανακούφισης του κέντρου, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών και η διευκόλυνση των ασφαλών μετακινήσεων σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα και την περιαστική ζώνη.
Με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα τεθεί σε λειτουργία τον Νοέμβριο, θα έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα, θα διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς και το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ενώ οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από συρμούς τελευταίας τεχνολογίας. Με την επέκταση προς την Καλαμαριά, που είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να παραδοθεί κατά το δεύτερο μισό του επόμενου έτους, θα προστεθούν στο δίκτυο 4,8 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής και πέντε σταθμοί.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά το Μετρό θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 313.000 επιβάτες, ενώ η κίνηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα μειωθεί κατά περίπου 57.000 οχήματα, με αποτέλεσμα οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα να περιοριστούν κατά 212 τόνους ανά ημέρα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr