Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
«Δε χωρά αμφιβολία πως κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών. Δεν πρόκειται να αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους τους» δήλωσε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος της πόλης ενώ η δέσμη προτάσεων περιλαμβάνει μονοδρομήσεις, επαναφορά του περιορισμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων και τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης .
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Δημάρχου Θεσσαλονίκης:
«Όπως επανειλημμένα έχω τονίσει, ο δήμαρχος ενός δήμου με αυτονόητα Μητροπολιτικά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να μένει άφωνος, δεν μπορεί να απουσιάζει από καμία διεκδίκηση που αφορά στην καθημερινότητα των δημοτών του και όχι μόνο.
Στο μείζον ζήτημα του flyover είχα επισημάνει, ήδη από την προεκλογική περίοδο, πως η πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης με τις γνωστές σε όλους μας εγγενείς αδυναμίες, τη δεδομένη κυκλοφοριακή επιβάρυνση λόγω της πολυετούς καθυστέρησης του Μετρό και τις αποδυναμωμένες αστικές, δημόσιες συγκοινωνίες, επιτάσσει μια ολιγόμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών.
Η λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό και η άφιξη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων θα μας επέτρεπαν να μιλάμε σήμερα με διαφορετικά δεδομένα.
Δε χωρά αμφιβολία πως κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση.
Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες -και δικαίως- η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών. Πως κινηθήκαμε στη λογική του «πάμε και όπου βγει».
Είναι σαφές πως δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών κάτω από συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, συνθήκες που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής.
Οπως είχα προαναγγείλει, αμέσως μετά τη Σύσκεψη της αρμόδιας Επιτροπής Κυκλοφοριακού είμαι σε θέση να παρουσιάσω σήμερα δημόσια τις προτάσεις της δημοτικής αρχής για τη μέγιστη δυνατή απομείωση των επιπτώσεων από την κατασκευή ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου για τη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα.
Συγκρότηση ενός συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του flyover.
Επαναφορά του περιορισμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Ελεγχος της διέλευσης από το κέντρο και της παράνομης στάθμευσης των βαρέων οχημάτων. Η εφαρμογή του μέτρου συνδέεται άμεσα με την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης. Οι 40, μόλις, δημοτικοί αστυνομικοί δεν επαρκούν.
Ενεργοποίηση της λειτουργίας των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία (Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή, Μητροπόλεως) με ουσιαστική αστυνόμευση και πιο εμφατική (χρωματική) σήμανσή τους.
Αμεση ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και ανάλογη αύξηση του αριθμού των οδηγών ώστε να κυκλοφορούν καθημερινά 450 λεωφορεία. Αναμένουμε τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που φτάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα από την Κίνα, το μείζον όμως, είναι, ο αριθμός αυτός να προστεθεί στον υπάρχον στόλο, να μην αντικαταστήσουν απλά άλλα, παλαιότερα λεωφορεία.
Ουσιαστική ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, ώστε να συνεχιστεί και να επεκταθεί ο σταθερός και συστηματικός έλεγχος ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η διπλοστάθμευση στους βασικούς άξονες της πόλης.
Επανατοποθέτηση των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας («πασαλάκια») στα σημεία όπου είχαν εφαρμοστεί (Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού) για την αποτροπή της στάσης και της στάθμευσης.
Δρομολογούμε τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης των μηχανοκίνητων δικύκλων και γενικότερα όλων των νέων μέσων «μικροκινητικότητας» (πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα). Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.
Εντονη και εμφατική διαγράμμιση των διαβάσεων των πεζών, τόσο κατά μήκος της παράλληλης μετακίνησής τους στα πεζοδρόμια, όσο και για την κάθετη διέλευσή τους στις διασταυρώσεις.
Η αρμόδια Αντιδημαρχία είναι έτοιμη να προχωρήσει σε βραδινή αποκομιδή, κάτι που θα συμβάλει καταλυτικά στη συρρίκνωση του κυκλοφοριακού φόρτου που προκαλείται από την κίνηση των απορριμματοφόρων. Βασικό προαπαιτούμενο, η στήριξη της Πολιτείας με το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη του σχετικού κόστους που προκύπτει.
Διεκδικούμε την προσωρινή παραχώρηση χώρων του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες του flyover) και τη διαμόρφωσή τους σε χώρους στάθμευσης. Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης.
Για τη χωροθέτηση των προτεινόμενων σταθμών είμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την ΕΤΑΔ και την Κτηματική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης, τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ και ΤΕΣ), το Ελληνικό Μετρό, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, κινητοποιώντας όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που θα μπορούσαν να συνδράμουν στην ανακούφιση της πόλης.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε σε:
Παράλληλα, σε αναμονή της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την παραχώρηση των χώρων αυτών, συνεχίζουμε τη διερεύνηση και αξιολόγηση και άλλων κατάλληλων ακινήτων περιφερειακά του κέντρου πόλης, προκειμένου να αυξηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης.
Κλείνοντας θα ήθελα να πω το εξής: Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει ενεργά παρών σε κάθε διεκδίκηση που θα συμβάλει στην επίτευξη του κοινού στόχου, στην άρση της ταλαιπωρίας των πολιτών, στη διευκόλυνση των μετακινήσεων και κυρίως, στην πίεση ώστε το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στο αυστηρό χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.
Γιατί ο μεγαλύτερος εχθρός του flyover είναι η απόλυτα δικαιολογημένη ανησυχία και καχυποψία των πολιτών που έχουν πικρή εμπειρία από άλλα, μεγάλα έργα, που είτε καθυστέρησαν υπερβολικά είτε εξαγγέλθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.
Το μήνυμα μου είναι σαφές: Δεν θα αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους τους. Είμαστε εδώ για να παράξουμε λύσεις και όχι για να αναπαράγουμε προβλήματα.