Στην συζήτηση που συντόνισε ο δημοσιογράφος της Εφ. «Πατρίς», Γιώργος Μικελόπουλος, ο κ. Παπανικόλα ερωτώμενος για το πως συμβάλλει ήδη Ολυμπία Οδός στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ποιοι είναι οι κίνδυνοι της κλιματικής αλλαγής στα έργα υποδομής που πρέπει να προβλεφθούν νωρίτερα τόνισε πως « το σημαντικό είναι να υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο από την κεντρική διοίκηση και σε συνεργασία μεταξύ των διαφόρων φορέων ώστε καταρχήν να μπορέσουμε να πούμε ποια είναι τα σημαντικά αυτά έργα τα οποία θέλουν κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου ακραίου γεγονότος να είναι λειτουργικά.Θα πρέπει ας πούμε νοσοκομεία, πυροσβεστικοί σταθμοί, αυτοκινητόδρομοι για τις προσβάσεις στα τρένα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν διαθέσιμα .Εμείς θα πρέπει να αναλάβουμε μία δράση να μειώσουμε όσο γίνεται το ενεργειακό αποτύπωμα μας. Η Ολυμπία οδός το κάνει αυτό στα πλαίσια ενός συνολικού προγράμματος από τον κύριο μέτοχο της εταιρείας που μας έχει θέσει στόχους να πετύχουμε μία μείωση 50% μέχρι το 2030. Από την πλευρά του ο κ. Κοτταράς στην ερώτηση για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η ΣΤΑΣΥ για την εξοικονόμηση ενέργειας τόνισε πως «τα μέσα μας είναι τα πιο φιλικά που υπάρχουν στο περιβάλλον. Έχουμε ένα διττό στόχο, να μειώσουμε το ενεργειακό αποτύπωμα ως εταιρεία αλλά και να κάνουμε εξοικονόμηση κόστους γιατί πλέον το κόστος και της ηλεκτρικής ενέργειας για την για μία ελληνική εταιρεία είναι η αρκετά υψηλό. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι κάτι πρωτοποριακό στην Ελλάδα γιατί θα γίνει πρώτη φορά σε ηλεκτρικό σιδηρόδρομο η μετατροπή κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Έχουμε τελειώσει τις μελέτες, είμαστε ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία. Παρότι είμαστε το πιο φιλικό μέσο, προσπαθούμε να μειώσουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα συμβάλλοντας στην καινοτομία». Στη συνέχεια, ο κ. Παπανικόλας αναφερόμενος στις καινοτομίες που θα εφαρμόσει η Ολυμπία Οδός στην Πατρών Πύργου ανέφερε πως «Ό,τι υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Αθήνα- Πάτρα θα υπάρχει και στο Πάτρα-Πύργος. Χιλιομετρική χρέωση πού λειτουργεί και οι χρήστες μας θα πληρώνουν για τα χιλιόμετρα που διανύουν , θα υπάρχουν αυτόματα μηχανήματα πληρωμής στους σταθμούς διοδίων, σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, θα υπάρχουν φορτιστές και θα συνεχίσουμε αυτό το πρόγραμμα της παραγωγής νερού από τον αέρα τουλάχιστον στους χώρους στάθμευσης του αυτοκινητοδρόμου». Με την σειρά του, ο κ. Κοτταράς απαντώντας υπογράμμισε πως «Έχουμε ζητήσει να βγαίνει νέα διαγωνιστική διαδικασία ώστε τρένα να πηγαίνουν πιο γρήγορα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος οπότε νομίζω ότι στη συνέχεια μόλις έρθουν αυτά τα τρένα θα μπορούμε να καλύψουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο πιο σύντομα από τη μισή ώρα που είμαστε σήμερα». Στην ερώτηση ποια θα είναι η συνέχεια στην Πατρών – Πύργου μετά και την ασφαλτόστρωση, ο κ. Παπανικόλας έδειξε ένα βίντεο με την εξέλιξη εργασιών και τόνισε πως έχει ξεκινήσει η ασφαλτόστρωση και πολύ σύντομα θα ξεκινήσει και τον Οκτώβρη η ασφαλτόστρωση στο κομμάτι της Κάτω Αχαΐας. «Αυτή τη στιγμή υπάρχει πλήρης χάραξη του αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή κάποιος μπορεί να μπει από το Μιντιλόγλι και να βγει στον Πύργο από το εργοτάξιο», πρόσθεσε. Σε ό,τι αφορά την προσβασιμότητα αλλά και την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων που έχει πάρει η ΣΤΑΣΥ, ο κ. Κοτταράς τόνισε πως « έχει μεγάλη σημασία για εμάς το θέμα της προσβασιμότητας. Τα μέσα μας είναι προσβάσιμα και στα άτομα με αναπηρία αλλά παρόλα αυτά προχωρήσαμε σε ενέργειες όπως σε σταθμούς Μοναστηράκι και Καλλιθέα βάζοντας σήμανση που βοηθά καλύτερα την εξυπηρέτηση αυτών των ατόμων. Αναβαθμίστηκαν οι υπηρεσίες ενημέρωσης του κοινού, έγιναν στοχευμένες δράσεις για ΑμεΑ, αντικαταστήσαμε όλους τους συμβατικούς λαμπτήρες με led, αντικαταστήσαμε 5600 μέτρα της περίφραξης στην Γραμμή 1 ενώ η φύλαξη εγκαταστάσεων και γραμμών της ΣΤΑΣΥ έχει ενισχυθεί και με drones». Σε ερώτηση για το εργατικό δυναμικό, ο κ. Παπανικόλας τόνισε πως «στη φάση κατασκευής απασχολούνται 700 άτομα ενώ θα φτάσει κάποια στιγμή το επόμενο καλοκαίρι ακόμα και τα 800 άτομα. Εννοείται με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου σταματούν οι εργαζόμενη της κατασκευής άλλα έρχονται ύστερα οι μόνιμοι υπάλληλοι της εταιρείας οι οποίοι θα απασχολούνται στο έργο στο Πάτρα-Πύργος. Αυτοί θα είναι γύρω στα 110 άτομα κυρίως από την τοπική κοινωνία». Σε αντίστοιχη ερώτηση, ο κ. Κοτταράς υπογράμμισε πως «Ως εταιρεία απασχολούμε 2.400 άτομα σε μόνιμες θέσεις εργασίας και έχουμε ένα προγραμματισμό με την έγκριση και του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών να ολοκληρώσουμε 168 επίσης μόνιμες θέσεις πρόσληψης και περιμένουμε και την έγκριση και για την επόμενη χρονιά». Χρήματα για… τρένο υπάρχουν Τέλος, στην ερώτηση για το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα αλλά και το Πύργος – Αρχαία Ολυμπία, ο κ. Παπανικόλας δήλωσε πως «Έχουμε πάρει εντολή να ξαναδούμε τη μελέτη και να κοιτάξουμε και την Ανατολική χάραξη. Οι μελέτες όλου αυτού του δικτύου θα είναι έτοιμες τέλος του χρόνου και θα υποβάλλουμε τότε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για να επιλέξει το ελληνικό δημόσιο με ποια χάραξη θα προχωρήσει αυτό το τμήμα. Το Πύργος - Αλφειός και όταν λέμε Πύργος – Αλφειός εννοούμε Πύργος - Αρχαία Ολυμπία είναι έτοιμη η μελέτη και είμαστε στη διάθεσή του δημοσίου να μας καλέσει». Για το αν υπάρχουν οι προδιαγραφές επιστροφής σύγχρονου σιδηρόδρομου στην Ηλεία και την Πελοπόννησο, ο κ. Κοτταράς ανέφερε πως «Τα λεφτά υπάρχουν, είναι στο ΕΣΠΑ δεσμευμένα 90 εκατομμύρια για τη σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρα-Πύργος. Αυτό που χρειάζεται να γίνει και η τελευταία ενημέρωση που έχω είναι ότι χρειάζεται να έρθει η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να γίνει μία επικαιροποίηση των μελετών όσον αφορά τη βιωσιμότητα του έργου που νομίζω ότι είναι εύκολο να γίνει. Από τη στιγμή που θα δώσει το ΟΚ η Ευρωπαϊκή επιτροπή θα μπορούσε να προχωρήσει σε διαγωνιστική διαδικασία το έργο γιατί οι μελέτες υπάρχουν απλά χρειάζονται μία μικρή επικαιροποίηση. Το κομμάτι Πάτρα-Πύργος μπορεί να μπει μπροστά, μπορεί να ξεκινήσει και μπορεί να υλοποιηθεί». |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr