Ως λύση βιώσιμης κινητικότητας για τη μεταφορά προς το Ηράκλειο των εκατομμυρίων επιβατών που θα χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο Καστελίου Πεδιάδος στην Κρήτη προτάσσεται ο σιδηρόδρομος.
Συγκεκριμένα μέσα από την ηλεκτροκίνηση μιας τέτοιας γραμμής σταθερής τροχιάς θα μπορεί να διασφαλίζεται και η βιώσιμη κινητικότητα με μηδενικούς ρύπους, καθώς μπορεί να υποστηρίζεται και από την παραγόμενη στη Μεγαλόνησο “πράσινη” ενέργεια.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε δημοσιογραφική συνάντηση χθες ο Σταύρος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος στην Alstom στην Ελλάδα, υπάρχει ενδιαφέρον για την ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής που να συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Όπως είπε μια λύση τύπου Τραμ-τρένου θα ήταν βέλτιστη για να συνδεθεί η πόλη του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο που απέχει περίπου 40 χλμ.
Με βάση τον κ. Βλάχο, ενδεχομένως το έργο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Υπενθυμίζεται λίγο πριν αποχωρήσει η Οθωμανική Διοίκηση από τη Μεγαλόνησο, στο γύρισμα του 19ου προς το 20ο αιώνα και στο πλαίσιο μεγάλων έργων υποδομής της Αυτοκρατορίας που είχαν προωθηθεί μετά το μεταρρυθμιστικό κύμα του Tanzimat είχε βάλει μπρος ένα σχετικό πρόγραμμα., με τη συνδρομή ξένων μηχανικών. Με βάση δημοσίευμα της εφημερίδας Αγώνας της Κρήτης την πρώτη φορά που τέθηκε θέμα για σιδηρόδρομο στην Κρήτη το 1893, όταν ο Οθωμανός γενικός διοικητής Κρήτης, Μαχμούτ Τζελάλ υπόσχεται μεταξύ διαφόρων έργων και την κατασκευή σιδηροδρόμου.
Όπως σημειώνεται στο αντίγραφον της εφημερίδας: Λευκά Ορη, της 12/24 Μαϊου 1884, αναφέρεται οτι θα ήταν σκόπιμο να χορηγηθούν άδειες 2 σιδηροδρόμων, η πρώτη να ξεκινάει απο τον κόλπο της Σούδας κοντά στο Τελωνείο και να φθάνει έως τα Χανιά και αργότερα έως την επαρχία Κισσάμου. Και η δεύτερη γραμμή να ξεκινάει απο το Ηράκλειο και να φθάνει στην Μεσσαρά και αργότερα έως τους καλούς Λιμένες. Η εταιρία είχε προταθεί να είναι ανώνυμος και Κρητική.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία είναι ένας κολοσσός σε σιδηροδρομικά έργα. Η εταιρεία έχει προμηθεύσει 150.000 οχήματα για εμπορική χρήση παγκόσμια. Με την συγχώνευση με την Bombardier Transportation που πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 2021, τα proforma έσοδα του νέου, διευρυμένου Ομίλου έφτασαν τα €14 δις για την περίοδο 12 μηνών που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2021. Με έδρα στη Γαλλία, η Alstom έχει παρουσία σε 70 χώρες και απασχολεί πάνω από 70.000 εργαζόμενους.
Έτσι, ενδιαφέρεται και για το έργο συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπου πιθανόν η εταιρεία να κατέβει σε κάποιο κοινοπρακτικό σχήμα. Σημαντικό είναι και το ενδιαφέρον που έχει η εταιρεία όπως είπε και για το έργο που προκήρυξε ο ΟΣΕ για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής.
Παράλληλα η Alstom συμμετέχει σε σειρά μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που τρέχει η ΕΡΓΟΣΕ μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου και που θα έχουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Η πολυεθνική τρέχει επίσης και το μεγάλο έργο σηματοδότησης από την Αθήνα μέχρι τον Προμαχώνα για το οποίο ο κ.Βλάχος προανήγγειλε την σύντομη ολοκλήρωση του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr