Η μοναδική προσφορά κατατέθηκε από την κοινοπραξία, που απαρτίζεται από την Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και την Damco του ομίλου Κοπελούζου.
Πρόκειται για την τρίτη δημοπράτηση, με το διαγωνισμό να αφορά στη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση των μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού για τον ΕΣΣΣΔΙ. Επίσης, περιλαμβάνει την παραχώρηση για 30 χρόνια της έκτασης 1.450 στρεμμάτων, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής.
Ειδικότερα, στον ΕΣΣΣΔΙ του Θριασίου ΙΙ έχουν ήδη κατασκευαστεί οι απαραίτητες σιδηροδρομικές υποδομές, δρόμοι, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου, γραφεία και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Ακόμη, στον ΕΣΣΣΔΙ βρίσκονται τρία κτίρια τα οποία μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους, περίπου 138 στρέμματα, δεν περιλαμβάνονται στον χώρο παραχώρησης.
Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 696 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, με το ποσό χωρίς ΦΠΑ να υπολογίζεται στα 561,04 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός αναμένεται να προχωρήσει με έμφαση στην προσέλκυση περισσότερων εταιρειών. Στόχος είναι να κηρυχθεί ανάδοχος έως το τέλος του 2023. Η ηλεκτρονική αποσφράγιση των φακέλων με την προσφορά προγραμματίζεται για την ερχόμενη Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου.
Υπενθυμίζεται ότι για το εν λόγω έργο έχουν προηγηθεί δύο διαγωνισμοί. Ο πρώτος διαγωνισμός επιχειρήθηκε το 2019 και ο δεύτερος ξεκίνησε το 2021. Αμφότεροι κατέληξαν άγονοι, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι και στο δεύτερο διαγωνισμό είχε υποβάλει προσφορά η ίδια κοινοπραξία (Hellenic Train-Damco), ωστόσο ήταν εκπρόθεσμη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr