Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, τα έργα που έχουν δρομολογηθεί από το υπουργείο Υποδομών τα τελευταία τριάμισι χρόνια, μόνο για το σιδηρόδρομο, ξεπερνούν τα 4,5 δισ. ευρώ.
Οι δύο υφυπουργοί είχαν κληθεί και ενημέρωσαν την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, σχετικά με την προσυμβατική διαδικασία των έργων που αφορούν, την κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στη γραμμή Κιάτο-Πάτρα, την κατασκευή ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα, μαζί με την κατασκευή παρακαμπτήριου γραμμής καθώς και την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1.
«Επίμονη προσπάθεια της κυβέρνησης είναι να επιτευχθεί επιτέλους η ανάπτυξη και προώθηση του τρένου. Το τρένο αυτή τη στιγμή, είναι το πιο φιλικό μέσο μετακίνησης για το περιβάλλον. Η αλήθεια είναι ότι στη χώρα μας έχει μείνει πολλά χρόνια πίσω» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, ενώ έκανε λόγο για μεγάλη προσπάθεια που γίνεται ώστε να καλυφθούν τα κενά δεκαετιών.
Καλύπτεται κενό δεκαετιών
«Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει προκηρύξει κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3,5 ετών σειρά έργων για βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των πολιτών, τα οποία, μόνο για το σιδηρόδρομο ξεπερνούν τα 4,5 δισ. Ήδη ένα κομμάτι αυτών των έργων αρχίζει να υλοποιείται, ώστε να καλυφθεί ένα κενό ουσιαστικά δεκαετιών», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε:
«Ευθύνη όλων μας είναι να κατασκευαστούν και να παραδοθούν τα έργα όσο πιο γρήγορα γίνεται, με τους καλύτερους δυνατούς όρους, άρτια, ώστε να μπορέσουν όλοι οι έλληνες πολίτες τα επόμενα χρόνια, να βάλουν το τρένο στη ζωή τους».
Απαντώντας ειδικότερα στις επισημάνσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης για καθυστερήσεις αλλά και για ερωτηματικά που υπάρχουν, τόσο για το κόστος των έργων, όσο και για τις συμβατικές υποχρεώσεις των αναδόχων, ο κ. Καραγιάννης διευκρίνισε ότι:
- Το έργο για τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με την Πάτρα, με κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, είναι αρχικού προϋπολογισμού 141 εκ. ευρώ με την κατασκευή 28,8 χιλιομέτρων διπλής σιδηροδρομικής υποδομής από Ροδοδάφνη μέχρι το υπόγειο του Ρίου.
- Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου είναι 36 μήνες και άλλοι 36 μήνες για την συντήρηση του.
- Το έργο που αφορά το σύστημα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα και τη κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο σιδηροδρομικό σταθμό Σοφάδων, έχει αρχικό προϋπολογισμό 58,7 εκ. ευρώ, με προβλεπόμενη ολοκλήρωση του κατασκευαστικού έργου σε 36 μήνες και άλλους 36 μήνες για την συντήρηση του.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος, χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική» την τρίτη σύμβαση που αφορά την ανάπτυξη και ανάταξη του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς.
Όπως είπε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, «ολοκληρώθηκε η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά, που έχει ήδη προσφέρει μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και στη μείωση εκπομπών ρύπων».
«Ένα επίσης πολύ σημαντικό έργο, είναι ότι ξεμπλόκαρε και ξεκίνησε ήδη η κατασκευή 4 του μετρό, ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα που γίνονται σήμερα και που όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους. Παράλληλα, προχωράει η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς», επεσήμανε ο κ. Παπαδόπουλος.
Έχουν συμβασιοποιηθεί έργα περίπου 500 εκατ. ευρώ
Όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «με τις επόμενες επεκτάσεις οι οποίες είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης και θα προχωρήσουνε, θα ολοκληρωθεί όλο το πλαίσιο».
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο είναι σε εξέλιξη:
- η επέκταση προς τη Γλυφάδα
- η επέκταση της γραμμής 4 από το Γουδί προς το Μαρούσι και από το ‘Αλσος Βεϊκου προς Πετρούπολη
- η επέκταση από Θησείο προς Νιάρχος και η επέκταση της γραμμής 1 από Κηφισιά προς εθνική οδό και προς στη Βαρυπόμπη.
Ακόμα χαρακτήρισε «πολύ σημαντικό ζήτημα» την ένωση της εθνικής οδού με το δίκτυο του Μετρό της Αττικής.
«Σε αυτό το πλαίσιο προχωράει η σύμβαση για την ανάταξη 14 γραμμών της γραμμής 1, αρχικού προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ.
Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου υπολογίζεται σε 34 μήνες. Ο ανάδοχος Θα παραδώσει 14 συρμούς πλήρως αναβαθμισμένους, ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε:
«Ο εκσυγχρονισμός των 14 συρμών αναμένεται να οδηγήσει στη σημαντική ενίσχυση του στόλου. Προχωράμε σταθερά και αξιόπιστα για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών».
Ο κ. Καραγιάννης, απέρριψε ενστάσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων για την βελτίωση και ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, αντιτείνοντας ότι «η πραγματικότητα είναι ότι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα έμεινε πίσω και η κυβέρνηση προσπαθεί να καλύψει τα κενά δεκαετιών».
«Τρέχουν διαγωνισμοί ύψους 4 δισ. ευρώ αυτή τη στιγμή, ενώ παράλληλα έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου 500 εκατ. έργα.
Προσπαθώντας να ξεφύγουμε, κλείνουμε τις εκκρεμότητες του παρελθόντος και κάνουμε ένα ευρύτερο σχεδιασμό με τα έργα των 4 δισ. ευρώ, για να κάνουμε αυτονόητα πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Σύνδεση με τα λιμάνια
Ταυτόχρονα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια της χώρας, σημειώνοντας ότι «ο σχεδιασμός για την ενίσχυση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού μέσου απαιτεί χρόνο».
«Εκεί που μπορούμε να πάμε πολύ γρήγορα, πάμε γρήγορα. Χρειάζονται όμως σοβαρά και σταθερά βήματα για να έχουμε τις χρηματοδοτήσεις που χρειάζονται τα έργα. Εντός του 2023, το πρώτο τετράμηνο με πεντάμηνο εκτιμάται ότι θα έχουμε προσωρινούς αναδόχους για τα περισσότερα έργα και συνολικά θα προχωρήσει όλος ο σχεδιασμός της χώρας», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης και κατέληξε:
«Η αλήθεια είναι ότι αυτή την τριετία κλείσαμε εκκρεμή ζητήματα. Ολοκληρώσαμε τους σταθμούς του μετρό που χρειαζόταν το Λεκανοπέδιο και προχωράμε στη γραμμή 4 με γοργούς ρυθμούς. Ήδη, σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση των συρμών, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει σε ένα μεγάλο διαγωνισμό για 15 συρμούς ώστε να καλυφθούν όλα αυτά τα κενά».
«Η αλήθεια είναι ότι η σημερνή κυβέρνηση δεν προσπάθησε να καλύψει μόνο το κενό που υπήρχε στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά έκανε και βήματα μπροστά. Έχουμε κάνει παραπάνω από ότι έχουμε υποσχεθεί», υποστήριξε από την πλευρά του ο κ. Παπαδόπουλος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr