Ο κανονισμός 3821/85 απαιτεί την τοποθέτηση ψηφιακών ταχογράφων σε όλα τα φορτηγά και λεωφορεία που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανόνων για τις ώρες οδήγησης και τα οποία έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Μαΐου 2006. Η Ελλάδα παρέλειψε να λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα δεν έχει ακόμη συστήσει εθνική αρχή έκδοσης καρτών και σύστημα παραγωγής και ασφαλούς διανομής των καρτών χαρτογράφου. Στις τελευταίες περιλαμβάνονται οι κάρτες οδηγού που χρησιμοποιούνται για τους οδηγούς, οι κάρτες ελέγχου τις οποίες χρησιμοποιούν οι αρχές επιβολής του νόμου ώστε να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία του ψηφιακού ταχογράφου και να τα ελέγχουν, οι κάρτες εταιρειών τις οποίες χρησιμοποιούν οι επιχειρηματίες μεταφορών για να μεταφορτώνουν δεδομένα και οι κάρτες συνεργείων που είναι αναγκαίες για να ενεργοποιηθεί πλήρως το σύστημα ψηφιακού ταχογράφου.
Συνεπεία των ανωτέρω, οδηγοί που ενδεχομένως έχουν την Ελλάδα ως τόπο διαμονής δεν δύνανται να λαμβάνουν ασφαλείς κάρτες οδηγού, ούτε μπορούν να χρησιμοποιούνται ψηφιακοί ταχογράφοι από μεταφορικές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.
Να σημειωθεί ότι ο απαραβίαστος αυτός εξοπλισμός καταγραφής είναι ουσιαστικής σημασίας για να είναι βέβαιο ότι όλοι οι επαγγελματίες οδηγοί και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών τηρούν τους κοινούς ευρωπαϊκούς κανόνες όσον αφορά το χρόνο οδήγησης και τις περιόδους ανάπαυσης. Οι κανόνες αυτοί διασφαλίζουν ότι οι επαγγελματίες οδηγοί αναπαύονται και δεν υποβάλλονται σε υπέρμετρες ώρες οδήγησης, βελτιώνοντας έτσι τις συνθήκες εργασίας τους και την οδική ασφάλεια για όλους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr