Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά τη Β’ Φάση προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,5 δις. ευρώ.
Σημειώνεται ότι, εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος – Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά τμήματος Χανιά – Ηράκλειο
Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σήραγγες
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Δήλωση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή: «Ο ΒΟΑΚ αποτέλεσε από την πρώτη ημέρα ένα σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Οφείλουμε στην Κρήτη ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, για απρόσκοπτες μετακινήσεις, σύγχρονο και αντάξιο της δυναμικής του νησιού. Και αυτό πετυχαίνουμε. Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, θα προχωρήσουμε με τις δεσμευτικές προσφορές και μέσα στο 2023 θα ξεκινήσουν και σε αυτό το τμήμα οι εργασίες, καθώς το φθινόπωρο θα έχουμε εργοτάξια στο τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και θα ακολουθήσει έως τέλος του έτους το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη.
Παραλάβαμε μια μικρή ως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και μέσα από εντατική και συστηματική δουλειά τα καταφέραμε. Προχωράμε μπροστά για να δώσουμε στην Κρήτη το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ».
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το μεγάλο τμήμα της παραχώρησης του ΒΟΑΚ αποτελεί ένα ξεχωριστό ορόσημο για την πορεία του σημαντικού έργου που θα αλλάξει τη συνολική εικόνα της Κρήτης και κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια σε όλο το νησί. Πλέον, ο ΒΟΑΚ μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησης, ακριβώς όπως είχαμε δεσμευτεί ως κυβέρνηση ακολουθώντας την εντολή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Μέσα σε τρία χρόνια κάνουμε πράξη ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη, αποδεικνύοντας ότι όταν υπάρχει θέληση, αφοσίωση και αποφασιστικότητα, όλα είναι δυνατά».
Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
Στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Προϋπολογισμός έργου 290 εκατ. €.
Τεχνικά Στοιχεία:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου:22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
- 12 γέφυρες (1,7 χλμ.)
- 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
Τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος
Για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εντός των προσεχών ημερών και στις αρχές του φθινοπώρου να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 14 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 186 εκατ. €.
Μητσοτάκης: «Η Κρήτη αποκτά επιτέλους το δρόμο που της αξίζει»
Σχετική δήλωση έκανε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στα επόμενα βήματα του έργου και συμπληρώνοντας ότι «η Κρήτη αποκτά επιτέλους το δρόμο που της αξίζει».
Αναλυτικά η δήλωση του πρωθυπουργού:
«Στη χθεσινή μέρα είχαμε μια σημαντική εξέλιξη για την Κρήτη. Ύστερα από μια μακρά διαδικασία διαβούλευσης που διήρκησε περισσότερο από έναν χρόνο εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του Βόρειου Οδικού Άξονα για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο.
Για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα, χρειάστηκε η διαρκής και εξαντλητική συνεργασία των αρμόδιων Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Κρήτης που συνέβαλαν ουσιαστικά και δημιουργικά στην οριστικοποίηση του μεγάλου έργου.
Τώρα ανοίγει ο δρόμος για να ξεκινήσει η Β' φάση του Διαγωνισμού και εντός του 2023 να αρχίσει η κατασκευή του. Το δεύτερο έργο, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, Χερσόνησος - Νεάπολη, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και τα εργοτάξια θα στηθούν τους επόμενους μήνες, εντός του 2022. Ενώ τις επόμενες μέρες υπογράφεται η σύμβαση και ξεκινούν οι εργασίες και για το έργο από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο. Οι μελέτες για το Κίσσαμος - Χανιά ολοκληρώνονται ενώ με γοργούς ρυθμούς προχωρούν και για τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου.
Ο ΒΟΑΚ, που ήταν για δεκαετίες το μεγάλο ζητούμενο για ολόκληρο το νησί, μέσα σε 3 χρόνια παίρνει σάρκα και οστά. Ήταν μια δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και γίνεται πράξη. Μελέτες ολοκληρώνονται, εγκρίσεις δίνονται και σύντομα όλοι οι Κρητικοί θα δουν εργοτάξια να στήνονται.
Η Κρήτη αποκτά επιτέλους το δρόμο που της αξίζει. Και με αυτόν τον δρόμο, σε συνδυασμό και με όλα τα έργα που έχουν δρομολογηθεί, θα εκπληρώσει τη μεγάλη αναπτυξιακή της δυναμική. Αυτό είπαμε, αυτό κάνουμε».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr