Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, στον ΟΣΕ, μεγάλος αριθμός μηχανοδηγών που κατείχαν σχετική άδεια πιστοποίησης δεν μπορούσαν να πάρουν την ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης, παρά τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτουν, λόγω των ειδικών προσόντων που προέβλεπε η σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία (2007/59).
Με τη ρύθμιση, η οποία προωθείται σε μια περίοδο όπου παρατηρείται έλλειψη πιστοποιημένων μηχανοδηγών, δίνεται δυνατότητα πιστοποίησης της κατηγορίας αυτής των μηχανοδηγών, οι οποίοι προβλέπεται να αξιοποιηθούν στην οδήγηση μηχανημάτων γραμμής και σιδηροδρομικών οχημάτων συντήρησης.
Με τη ρύθμιση για τον ΟΑΣΘ, αντιμετωπίζεται το θέμα της υποχρέωσης επιστροφής δεκάδων χιλιάδων ευρώ από τους εργαζόμενους, το οποίο προέκυψε επειδή χορηγούνταν στους εργαζόμενους αποδοχές χωρίς να έχει εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση αντιστοίχισης για το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας και επίδομα θέσης ευθύνης, όπως προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
Όπως ανέφερε σχετικά, ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος:
«Το θέμα της υποχρέωσης επιστροφής χρημάτων προέκυψε από τον δημοσιονομικό έλεγχο γιατί χορηγούνταν στους εργαζόμενους αποδοχές μη νόμιμα και με ανοχή της προηγούμενης διοίκησης.
Με τη νέα εθνική ΣΣΕ, η χρηματοδότηση της οποίας έχει ήδη εγκριθεί και βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο έγκρισης στο Υπουργείο Οικονομικών, επιλύονται όλα τα εκκρεμή ζητήματα.
Με την προτεινόμενη, λοιπόν, ρύθμιση και προκειμένου να μην έχει άμεση οικονομική επίπτωση στους εργαζόμενους, οι οποίοι για τυπικούς λόγους (μη έκδοσης σχετικών ΚΥΑ) καλούνται να επιστρέψουν τα επιδόματα αυτά, προωθείται η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να διασφαλιστεί η εργασιακή ειρήνη και να μην έχει επίπτωση στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου της Θεσσαλονίκης .
Όσον αφορά στον ΟΣΕ, με τη ρύθμιση που προωθείται, εκτιμάται ότι θα αποκατασταθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση και εξέλιξη των έργων κατασκευής και συντήρησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr