Όπως επισημαίνεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει, στο πλαίσιο των αναλυτικών προδιαγραφών και λειτουργικών απαιτήσεων, να παραδώσει τους 14 συρμούς της 8ης παραλαβής, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης. Ενδεικτικά, το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
• την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
• την αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
• την αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
• την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
• διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
• ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
• τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).
Ο εκσυγχρονισμός των 14 συρμών αναμένεται να οδηγήσει στη σημαντική αριθμητική και ποιοτική ενίσχυση του στόλου της Γραμμής 1.
Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά, με τον πρώτο ανακαινισμένο συρμό να παραδίδεται στους 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, άλλους 4 στους 25 μήνες, 5 ακόμη στους 30 μήνες και τους εναπομείναντες 4 στους 34 μήνες. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από το ΕΣΠΑ.
Το εν λόγω έργο αναμένεται να δώσει λύσεις στα διαχρονικά και συσσωρευμένα προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο στόλος των συρμών της Γραμμής 1. Λόγω της παλαιότητάς τους, οι συρμοί εμφανίζουν τεχνικές βλάβες, τους καλοκαιρινούς μήνες ειδικότερα στα συστήματα κλιματισμού, γεγονός που οδηγεί στην προσωρινή απόσυρσή τους από την κυκλοφορία. Η ΣΤΑ.ΣΥ. ωστόσο, αποσαφηνίζει, πως οι όποιες δυσλειτουργίες καταγράφονται είναι μεμονωμένες και δεν αφορούν το σύνολο του στόλου της Γραμμής.
Κατά την έναρξη της θερινής περιόδου, είχε ήδη ολοκληρωθεί ο προβλεπόμενος και απαραίτητος έλεγχος συντήρησης κλιματισμού του συνόλου των συρμών. Οι εργαζόμενοι στην τεχνικοεπισκευαστική βάση της Γραμμής 1 καταβάλλουν καθημερινά υπερπροσπάθεια, υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, προκειμένου οι όποιες βλάβες ανακύπτουν να αποκαθίστανται το συντομότερο δυνατό και οι συρμοί να επανεντάσσονται στην κυκλοφορία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr