Ειδικότερα, ο κ. Ξιφαράς, αρχικά αναφέρθηκε στην αξία της εφοδιαστικής αλυσίδας τονίζοντας ότι αποτελεί μοχλό ανταγωνιστικότητας για την ελληνική οικονομία, συμβάλλοντας κατά 9,5% στο ΑΕΠ της χώρας, με ακαθάριστη προστιθέμενη αξία 11 δισ. ευρώ και σημείωσε ότι τα επόμενα χρόνια η συμβολή της θα αυξηθεί στο 12%.
Όπως είπε, για την κυβέρνηση αποτελεί προτεραιότητα η στήριξη του κλάδου, ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της Ρωσο-ουκρανικής κρίσης. Επιδίωξή μας, συμπλήρωσε, είναι η Ελλάδα να καταστεί ένα ισχυρό logistic hub της ΝΑ Ευρώπης και για τον λόγο αυτό ολοκληρώσαμε την Εθνική Στρατηγική της για τις εμπορευματικές μεταφορές, έχοντας επικαιροποιήσει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο θα εγκριθεί τις επόμενες ημέρες από την κυβέρνηση.
Ο κ. Ξιφαράς υπογράμμισε πως, παράλληλα, δρομολογείται το εθνικό παρατηρητήριο, το οποίο θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να υποστηρίξει στοχευμένες δράσεις και γρήγορους σχεδιασμούς για τις εμπορευματικές μεταφορές, κάνοντας χρήση και νέων ψηφιακών εργαλείων.
Η πολιτική για τις εμπορευματικές μεταφορές προβλέπει επίσης τη βελτίωση των υποδομών μέσα από ένα γιγαντιαίο «πακέτο» έργων για την ανάπτυξη και την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, όπως και τη διασύνδεσή του με τα λιμάνια, αξίας 4 δισ. ευρώ, ενώ υλοποιείται και ένα νέο έργο ΣΔΙΤ, που θα λύσει το χρόνιο πρόβλημα της συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρόμου, πρόσθεσε ο κ. Ξιφαράς.
Αναφερόμενος στο σχέδιο της κυβέρνησης για την παραχώρηση του «Θριάσιου Ι», σημείωσε ότι σε δύο μέρες υπογράφεται η σύμβαση με τον ανάδοχο, ενώ για το «Θριάσιο ΙΙ» ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός, μετά από μια μικρή παράταση για την κατάθεση των προσφορών.
Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στάθηκε και στη θεσμοθέτηση ενός σοβαρού, όπως είπε, πλαισίου σχετικά με τα υδατοδρόμια, που θα επηρεάσει θετικά τη λειτουργία και των εμπορευματικών μεταφορών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr