Όπως ανέφερε σε ειδική παρουσίαση προς τα ΜΜΕ στην «καρδιά των ΕΛΤΑ», στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι ο Διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος τα ΕΛΤΑ, «πριν λίγους μόνο μήνες, βρίσκονταν σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Λάθη και παραλείψεις ετών είχαν φέρει την εταιρία στο χείλος της χρεοκοπίας. Και χρειάστηκαν τολμηρές αποφάσεις και ενέργειες για τη διάσωσή της. Αποφάσεις που λάβαμε και εφαρμόζουμε με επιτυχία».
Αναφερόμενος στο πρόγραμμα στρατηγικού μετασχηματισμού ο CEO των ΕΛΤΑ σημείωσε ότι στόχος είναι «να προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση, προκειμένου τα ΕΛΤΑ να αναβαθμιστούν τεχνολογικά και οργανωτικά, να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους και να προσφέρουν νέα ψηφιακά προϊόντα & υπηρεσίες. Διατηρώντας, όμως, τον κοινωνικό τους ρόλο και προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση στους πολίτες. Και ταυτόχρονα, να καταστούν οικονομικά ανεξάρτητα και κερδοφόρα.
Είναι μία από τις μεγαλύτερες και δραστικότερες μεταρρυθμίσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, η οποία, με την έμπρακτη υποστήριξη των μετόχων μας -της ΕΕΣΥΠ αλλά και της Πολιτείας- έχει ήδη αλλάξει τα δεδομένα. Και σας διαβεβαιώνω ότι πρόκειται να αλλάξει πολύ περισσότερα, πολύ σύντομα.
Ίσως το σημαντικότερο πρώτο βήμα ήταν ότι διασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση του προγράμματος αυτού. Έτσι ώστε να μπορεί να γίνει πραγματικότητα, να μην μείνει στα χαρτιά. Και να προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση με τη χαμηλότερη δυνατή επιβάρυνση για το Δημόσιο και τους φορολογουμένους, αλλά και με τη μεγαλύτερη αξία για την ίδια την εταιρεία» ανέφερε.
Τα σημεία κλειδιά
Ο κ. Κωνσταντοπολος στάθηκε σε βασικά σημεία της νέας στρατηγικής που είναι τα εξής:
· η καθαρή ανάγκη χρηματοδότησης μέσω της ΑΜΚ, πραγματοποιήθηκε πέρυσι τον Δεκέμβριο και περιορίστηκε στα 100 εκατ. ευρώ,
· προσαρμογή του οργανισμού στα ευρωπαϊκά δεδομένα διανομής της αλληλογραφίας, το λεγόμενο D+3,
· νέα ΣΣΕ βασισμένη σε ρεαλιστικά δεδομένα
· επίλυση στο ζήτημα των αναβαλλόμενων αποζημιώσεων της Καθολικής Υπηρεσίας που ταλάνιζε τον ισολογισμό των ΕΛΤΑ εδώ και χρόνια
Έτσι, όπως αναφέρθηκε, λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση των πρώτων ρομπότ διαλογής αντικειμένων, προχωρούν στη δεύτερη φάση του project, για να υπερπενταπλασιάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης. Και, παράλληλα, ανακοίνωσαν την «έλευση» του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των καταστημάτων 24ωρης εξυπηρέτησης.
Παράλληλα, ανακοινώθηκαν τα επόμενα βήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προχωρούν, με γρήγορα βήματα, σε μία νέα εποχή, με επίκεντρο την ολιστική εμπειρία πελάτη αλλά και τη μετατροπή του ίδιου του Οργανισμού σε σύγχρονη επιχείρηση, ανταγωνιστική, οικονομικά υγιή, που θα διατηρεί τον κοινωνικό της ρόλο.Το στρατηγικό σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ προβλέπει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών με πρωτοποριακές και καινοτόμες υπηρεσίες.
Ειδικότερα προβλέπεται:
Αναβάθμιση του ρομποτικού συστήματος διαλογής αντικειμένων. Η σημερινή εγκατάσταση των 55 mini robots, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 αντικειμένων την ώρα, θα επεκταθεί σε 125 robots, τα οποία, πριν το τέλος του έτους, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σχεδόν 7.000 αντικείμενα την ώρα. Η αναβάθμιση θα προσφέρει δυνατότητα διαχείρισης 165.000 αντικειμένων την ημέρα, υπερπενταπλασιάζοντας τη συνολική ικανότητα διαχείρισης και παρέχοντας, σε ορισμένες περιπτώσεις, δυνατότητα για παράδοση στον πελάτη ακόμα και την ίδια μέρα.
Ανάπτυξη του Ψηφιακού Ταχυδρόμου. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με απεριόριστες δυνατότητες στη διάθεση του πελάτη. Οι διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ αναβαθμίζονται τεχνολογικά, εξοπλίζονται με PDA’s και ειδικό λογισμικό που θα τους δίνουν τη δυνατότητα, πέραν των συμβατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, να πραγματοποιούν και ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα του πελάτη. Επιπλέον, οι πελάτες, μέσω των νέων εφαρμογών που φέρνει ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, θα έχουν real time ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή, με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί, σε πραγματικό χρόνο.
Ανάπτυξη των Ψηφιακών Καταστημάτων 24ωρης λειτουργίας (Smart Lockers). Στα καταστήματα αυτά, που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του αναβαθμισμένου δικτύου των ΕΛΤΑ, οι πελάτες θα μπορούν να παραδίδουν ή να παραλαμβάνουν το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία τους, 24 ώρες το 24ωρο, κάθε ημέρα του έτους.
Η ΑΜΑΖΟΝ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος μάλιστα αναφέρθηκε στη συμφωνία με την ΑΜΑΖΟΝ.
«Σαν μία απόδειξη της ποιότητας των υπηρεσιών μας και της δυνατότητας να καλύψουμε το σύνολο της ελληνικής επικράτειας, με αξιοπιστία και σε ανταγωνιστικούς χρόνους παραδόσεων, ήρθε στα τέλη της περασμένης άνοιξης και η συμφωνία με την Amazon, για τη διανομή των αντικειμένων που αποστέλλει σε Έλληνες παραλήπτες ή επί ελληνικού εδάφους. Η εμπιστοσύνη κορυφαίων εταιρειών του παγκόσμιου e-commerce, όπως η Amazon, αλλά και μια σειρά από νέες συμφωνίες που θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα, έχουν δώσει μια διεθνούς επιπέδου ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Παράλληλα, όμως λειτουργούν και ως ένδειξη ότι κινούμαστε στην σωστή κατεύθυνση.».
Και συμπλήρωσε: «Αυτό που διαμορφώνουμε μέσα από την ψηφιοποίηση και το πρόγραμμα του μετασχηματισμού μας, αφορά μια ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης. Μια νέα “ψηφιακή εποχή” που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, με 1600 σημεία εξυπηρέτησης, ταχύτερες διαδικασίες αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες, με εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας μας. Ο Έλληνας πολίτης, ζητά από εμάς ένα νέο, ανταγωνιστικό μοντέλο εξυπηρέτησης. Και με τον Ψηφιακό μας Μετασχηματισμό, έχει έρθει η ώρα να δει αποτελέσματα».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr