Το μέτρο εγκρίθηκε βάσει του προσωρινού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις.
Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η Κομισιόν, τα ΚΤΕΛ και οι ανώνυμες εταιρείες λεωφορείων ΚΤΕΛ («εταιρείες λεωφορείων ΚΤΕΛ») έχουν αποκλειστικό δικαίωμα παροχής τακτικών δρομολογίων λεωφορείων, τοπικών/αστικών (σε αστικές περιοχές επαρχιακών πόλεων) και υπεραστικών (διαπεριφερειακών και ενδοπεριφερειακών) εντός της ελληνικής επικράτειας.
Οι εταιρείες λεωφορείων ΚΤΕΛ αποτελούν είδος εταιρείας που έχει συσταθεί βάσει του εθνικού δικαίου και μπορούν να λειτουργούν με το νομικό καθεστώς της ανώνυμης εταιρείας (Α.Ε.) ή και όχι. Στην Ελλάδα λειτουργούν συνολικά 34 εταιρείες αστικών και 62 εταιρείες υπεραστικών ΚΤΕΛ.
Σύμφωνα με το καθεστώς, η κρατική στήριξη θα δοθεί υπό μορφή άμεσων επιχορηγήσεων. Στόχος του καθεστώτος είναι να μετριαστούν οι αιφνίδιες ελλείψεις ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι εν λόγω εταιρείες λόγω των περιοριστικών μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση για την ανάσχεση της διασποράς του ιού.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το καθεστώς συνάδει με τις προϋποθέσεις που θέτει το προσωρινό πλαίσιο.
Ειδικότερα, η στήριξη:
- i)δεν θα ξεπεράσει το 1,8 εκατ. ευρώ ανά εταιρεία και
- ii)θα χορηγηθεί το αργότερο ως τις 30 Ιουνίου 2021.
Η Κομισιόν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο είναι αναγκαίο, κατάλληλο και αναλογικό για την άρση σοβαρής διαταραχής της οικονομίας κράτους μέλους, σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της ΣΛΕΕ και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο.
Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr