Όπως ανέφερε, πρόκειται για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Μετρό, το βόρειο τμήμα του Ε65, τη νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, σημαντικά σιδηροδρομικά έργα και μια σειρά από στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα.
«Αυτό που χρειάζεται ο τόπος μας σήμερα είναι όραμα, σχέδιο και συστηματική εργασία στα ζητήματα των μεγάλων έργων υποδομής», ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής, ενώ σχολίασε πως επί δεκαετίες η επιλογή των μεγάλων Project υποδομών ορισμένες φορές γίνονταν με τον πλέον ανορθολογικό τρόπο, καθώς η μικροπολιτική και τα τοπικά συμφέροντα επικρατούσαν του ορθολογισμού.
Τι περιλαμβάνει το project των 13 δισ. ευρώ
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ακόμα ότι η χώρα πρέπει τώρα να επενδύσει σε τομείς που έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής της θέσης. Όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, και η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο. «Αυτή είναι η νέα εθνική στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής» τόνισε.
Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά με ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ και αυτό ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε πίσω της καμία απολύτως ωριμότητα νέων έργων. «Το πλάνο αυτό περιλαμβάνει έργα τα οποία έχει ανάγκη ο τόπος, μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο ΑΕΠ της χώρας, να ενισχύσουν σημαντικά την απασχόληση και εν τέλει να βοηθήσουν καίρια στο μεγάλο στοίχημα: την όσο το δυνατόν πιο γρήγορη επιστροφή στην Ανάπτυξη.
Καταφέρνουμε να ξεμπλοκάρουμε εμβληματικά έργα, τα οποία επί χρόνια παρέμεναν κολλημένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ενδεικτικά ανέφερε: Το Μετρό Θεσσαλονίκης, την Κρήτη, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τον ΒΟΑΚ, όπου μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, το Πάτρα-Πύργος και την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65.
Τα άλλα νέα έργα
Πρόσθεσε ότι παράλληλα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «βάζει μπρος» νέα έργα, όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το βόρειο τμήμα του Ε65 και το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ίσως, η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης –το γνωστό Flyover. Επίσης, οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας, σημαντικά σιδηροδρομικά έργα και μια σειρά από στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα σε κρίσιμους τομείς, όπως η οδική ασφάλεια και η αντιπλημμυρική προστασία.
Ιδιαίτερα κρίσιμος πυλώνας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η υπεύθυνη ανάπτυξη των συνδυαστικών μεταφορών.
«Αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου και αναβαθμίζουμε την Ελλάδα στο χώρο των logistics. Αναπτύσσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο και εκσυγχρονίζουμε το προβληματικό σύστημα ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ με τη βοήθεια και την εποπτεία της Ε.Ε. Ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Και βέβαια, δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Σημείωσε επίσης ότι η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει μια σειρά από καίριες αλλαγές στον νόμο 4412 των δημόσιων έργων, ώστε να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
Στόχος είναι να θεσμοθετηθούν πιο γρήγορες, αξιόπιστες και αμερόληπτες διαδικασίες τόσο στην ανάθεση όσο και στην εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, που θα βασίζονται στην καλή συνεργασία των δυο πλευρών. Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια να μειωθούν οι χρόνοι επίλυσης των διαφορών και να περιοριστούν οι λόγοι που οδηγούν σε διαφωνίες.
Διαβάστε επίσης:
- Επενδύσεις €13 δισ. επιστρατεύονται στον τομέα των υποδομών-Τα έργα «σηματωροί»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr